• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A8 D3 4.2 bfm co zamiast motula ?

Wojtec1987

Użytkownik
Samochód
Audi A8 D3 4.2 bfm
Marka samochodu
Audi A8 D3
Budżet/ile litrów
500zł 10l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 bfm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w50
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w50
Na wstępie chciałbym się z wszystkimi przywitać :)

Następnie mam pytanie, otóż zbliża się interwał wymiany oleju w moim aucie jakim jest Audi A8 D3 4.2 bfm 335hp

Dotychczas lałem do niego 5w50 Motula ale z niewiadomych przyczyn jest aktualnie niedostępny lub jeśli jest to ma jakieś chore ceny za 4l.

Co byście polecili do tego auta podobnej jakości ?

Czytałem tutaj na grupie że Repsol jest bratem bliźniakiem Motula ale mało informacji jest na jego temat.
 
@soszo ogólnie ASO zaleca 0w30 ale wg mnie to jakiś żart jest , jak ktoś jeździ spokojnie to uważam że odpowiedni olej to 5w40 a jak ktoś lubi pociągnąć do odcinki ten silnik od czasu do czasu to 5w50 , takie jest moje zdanie w przypadku tego silnika.
 
0W30 to ASO zaleca bo teraz taki leją w normie 504/507 a że ta normę można podciągnąć pod większość auta VAG-a to leją to wszędzie. Dobre 5W50 jest o tyle uniwersalne, że jest dostatecznie "lekkobieżne" przy rozgrzewaniu i nie męczymy jakoś nadmiernie silnika. Tunerzy zalecają tą lepkość w przypadku modyfikacji (co nie znaczy, że mają w 100% rację).
 
Panowie to dla kogo te oleje 5w50/10w60 skoro w turbodoładowanych wyżyłowanych motorach mówicie że są zbędne?
 
@SACZI to jeszcze mi wytłumacz proszę dlaczego nastawniki było słychać na 5w40 a na 5w50 jest cisza ? 2 lata temu wstawione nowe z ASO.
Byłbym nieodpowiedzialny, gdybym przez internet próbował zdiagnozować przyczynę "klepania".
Cały tor olejowy jest sprawny?
Co piszą w książce serwisowej?
Czy przypadkiem nie ma tam zalecenia 506.01?
 
@tomek evo no ok , więc zakładając że chciałbym w takim przypadku wrócić do 5w40 skoro 5w50 jest powiedzmy niewymagane, to nie ukrywam że moja kieszeń by była zadowolona z przejścia na 5w40 bo na całej wymianie można urwać ok 200 zł :)


Więc co, płukanka wymagana i potem 5w40, ale co ? Motul ? Bo w 5w40 jest dostępny, czy np coś innego ? Meguin ? Świetna cena a i chyba jest mocno zbudowany na pao

@SACZI silnik miał remont głowic i przy okazji był cały uszczelniony, i umyty, wszystkie kanały oczywiście drożne, przy remoncie głowic wpadły nowe nastawniki, i był wlany 5w40, klepały przez ok 2s

Serwis mówi że mają prawo klepać, ale to dlatego że zmienili zapis bo za dużo zwrotów mieli heh w nastawnikach z 1 montażu nic nigdy nikomu nie klepało

Natomiast na 5w50 też czasem je słychać ale duuuużo rzadziej i krócej.

Zalecenia 502/505
 
Last edited:
Może lepiej uświadomić kolegę, że warunki pracy dla oleju są zupełnie normalne, a jedynie silnik w komorze generuje wysokie temperatury. Akurat znam ten silnik, zresztą nie tylko ten V8 z Audi i wiem, że otwarcie maski latem podczas normalnej eksploatacji może powalić człowieka na ziemię. Nie wytrzymują wtyczki, peszele i różnego rodzaju plastiki po latach, bo pod maską jest zbyt gorąco. Natomiast sam silnik ma termostat otwierany przy bodajże 82 st i sam rzadko przekracza 100 st, a olej z dużym wymiennikiem ciepła utrzymuje w przedziale 100-120 st. To jest normalna temperatura pracy oleju, są silniki produkowane na większą skalę, niż ten V8, które przy normalnej jeździe utrzymują olej w granicach 120-130 st i zalewa się je olejami 0w30 i 5w30. Owszem, jak ktoś się uprze na 5w50, to nie znaczy, że zrobi krzywdę, bo jest kilka dosłownie dobrych produktów w tej lepkości i nawet zimą nieźle sobie radzą przy porannym rozruchu, natomiast ja bym zdecydowanie tu poszedł w dobry 5w40, choćby dlatego, żeby pomóc pompie olejowej napełnić ogromną magistralę.
 
@Kaczorek79 no a jakiej to firmy są dobre 5w50 bo tak właściwie to założyłem temat z takim pytaniem :) wiem że respol jest fajny, coś jeszcze ?

Mam jakiś miesiąc do wymiany oleju, zastanawiam się nad przejściem do 5w40 ponownie, mam jeszcze trochę czasu na przemyślenia.
 
Miałeś już wymienione w tym wątku. Nie licz, że w takich olejach jest w czym wybierać.
 
Dobrym 5W50 jest też Mobil 1 FS, ale nadal podtrzymuję, że 5W40 spokojnie tutaj wystarczy. Tak jak pisał @Kaczorek79, temperatury 100-120* to nic nadzwyczajnego, wiele nowych samochodów osiąga takie temperatury na olejach 0W30 i nic im się nie dzieje - trzeba po prostu pamiętać, żeby odpowiednio często wymienić taki olej. Pogonienie samochodu do odcinki raz na jakiś czas, to też nie są żadne ekstremalne warunki - konstruktorzy przewidzieli to przy projektowaniu silnika. Nikt też nie wspomniał jeszcze, że wyższa lepkość = mniejszy przepływ, co też wpływa negatywnie na chłodzenie silnika. Meguin Super Leichtlauf będzie jak najbardziej ok
 
Ja też bym tu widział Meguina 5w40, a jak budżet pozwala to można go wspomóc jakimś Archoilem albo Ceratekiem.
 
Ja mam bliźniaczy silnik i latam od 6 lat na Valvoline Max Life 5w-40 + 2 dozy Ceramizera i co zmianę 2x plukanka Liqui moly, jeżdzę na oleju tak do 10 tyś km gdyż po tym przebiegu staje się dość czarny, w temacie o tescie oleju Valvo Max Life masz moje zdjęcia spod pokryw zaworów jak czysto jest w silniku na przestrzeni lat.

Jest masa osób z forum A8team które jeżdzą na tym oleju i sobie chwalą i jeszcze nie słyszałem żeby komuś korba wystrzeliła na tym oleju. A ostatnimi czasy jest bardzo dużo tematów z panewką a potem dziurą w bloku ale to wszystkim którym strzeliła to jeździli na 5w-30 i zazwyczaj to przebiegało tak: jazda autostradowa przy dużej prędkości kickdown i tylko chrup i kupa dymu.

Co do nastawników to ja mam chinole z ebay uk za które zapłaciłem 100 funtów za 2 sztuki i auto w zimie potrafiło stać 3 tygodnie i nawet niema ułamka jargotu, od czasu montażu czyli 4 lata temu nie zagrały ani razu. Za to popychacze potrafią się odezwać niestety.

Gdybym miał zmienić to poszedłbym w kierunku Meguin Super Leichtlauf 5w-40 ma dużo molibdenu jak max life i tak sobie wmawiam że może mi nie strzeli panewka dzięki temu gdyż jak pisałem jest to plaga ostatnimi czasy na grupach facebookowych.
 
Wiesz co, na każdej płukance piszą, że jest najlepsza, obniży spalanie, obniży zużycie silnika, zmniejszy tarcie, zmyje laki w silniku, wypłucze nagar, ułatwi spływ oleju, wyciszy popychacze, obniży zużycie oleju i jeszcze wymasuje prostatę.

Tak naprawdę większości z tych obietnic nikt jeszcze jednoznacznie nie udowodnił, ani nikt nie zrobił wiarygodnych testów porównawczych różnych producentów.

Tu na forum wszyscy polecają archoil albo oilsyn, ale jak użyjesz cokolwiek od jakiegoś bardziej renomowanego producenta to powinno być spoko.
 
Last edited:
Pewnie wkrótce zalejesz 5W50 ponownie - napisz, co się stanie z dźwiękiem nastawników. Jedno doświadczenie potrafi powalić milion słów forowych teorii.
 
Skoro klepią rano, to coś z nimi albo resztą silnika jest nie tak. Zauważ że 'lepkość startową' że tak to nazwe, oleje 5wXX mają podobną
 
Back
Top