• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A8 D3 4.2 bfm co zamiast motula ?

Wojtec1987

Użytkownik
Samochód
Audi A8 D3 4.2 bfm
Marka samochodu
Audi A8 D3
Budżet/ile litrów
500zł 10l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 bfm
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w50
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w50
Na wstępie chciałbym się z wszystkimi przywitać :)

Następnie mam pytanie, otóż zbliża się interwał wymiany oleju w moim aucie jakim jest Audi A8 D3 4.2 bfm 335hp

Dotychczas lałem do niego 5w50 Motula ale z niewiadomych przyczyn jest aktualnie niedostępny lub jeśli jest to ma jakieś chore ceny za 4l.

Co byście polecili do tego auta podobnej jakości ?

Czytałem tutaj na grupie że Repsol jest bratem bliźniakiem Motula ale mało informacji jest na jego temat.
 
Na podstawie historii z kzfr Delphi mogę powiedzieć, że to nie lepkość startowa ma znaczenie, tylko to, ile oleju nie ucieknie z nich na koniec, po zgaszeniu silnika. I o ile na syntetykach 5w30 zmieniałem je co 30- 40 000 (gwarancja, oczywista), to po gwarancji na zwykłym półsyntetyku 10W40 silnik nawet nie stuknął przez ponad 100000 do sprzedaży. Magia.
 
Jak taki niewysilony silnik może generować takie temperatury? Jeśli jest sprawny, to może trzeba mu zrobić rzeźbę że skuteczniejszym układem chłodzenia. Co do klepania na zimnym, to jest 4,2 - jak się kupuje takie auto trzeba się liczyć, że będzie bolało przy serwisie. Ja bym zalał 5w40.
 
Nawet silnik 2 KM będzie generował wysokie temperatury, jak się go zamknie w maleńkiej komorze bez opływu powietrza. Córka spaliła obudowę generatora 1000W, bo zamknęła go w schowku kampera.
 
@demonick7 ja miałem jeszcze bardziej niewysilone US-Ańskie 4,7 V8 i tam temperatura też była jak na Merkurym ;) i lałem polecane przez producenta 10w30 przez 10 lat i nic nie wybuchło.
 
Ale co wy mi tutaj piszecie o generowaniu kosztów utrzymania 😂 mam ten samochód 6 lat więc wiem co ile kosztuje, nastawniki były wymienione 2 lata temu na oryginalne z ASO + rozrząd + łańcuchy koszt z robocizną to 10k ...... Po wymianie oleju od razu po rozrządzie stukały, był zalany 5w40 , zrobiłem 10 tyś km i wymiana na Motula 5w50 przestały, tzn nie całkowicie bo pukały powiedzmy przy 1 odpaleniu na 10 a teraz na 5w40 pukają przy 9 na 10 🤷 co do temperatur to ten silnik tak ma i nic z tym nie zrobicie, dla przykładu w w12 od temperatury silnika potrafi się wygiąć kolektor ssący 🤷 najłatwiej komentować i snuć teorie jak się takiego samochodu nie ma.

Nie zrozumcie mnie źle, nie traktuje go jako statek kosmiczny, ale nie jest to zwykłe wozidło z jakąś kosiarką pod maską 🤷
 
Last edited:

Jak taki niewysilony silnik może generować takie temperatury? Jeśli jest sprawny, to może trzeba mu zrobić rzeźbę że skuteczniejszym układem chłodzenia. Co do klepania na zimnym, to jest 4,2 - jak się kupuje takie auto trzeba się liczyć, że będzie bolało przy serwisie. Ja bym zalał 5w40.
Weź przeczytaj co było zalane, i co zalałem, kiedy pukały a kiedy nie.
 
Przeczytałem. Przez utyskiwania na nastawniki wziąłem Cię za typowego właściciela kilkunastoletniego A8, który nie ma wyobraźni kiedy kupuje takie auto i wielce zaskoczony, że tarcze albo klocki takie drogie. Nie powiedziałbym, że w A8 jest mało miejsca pod maską. Mało miejsca to ma silnik 3,2 VR6 w takim Audi jak moje ;). Ale nie o tym jest ten temat. Jak mu smakuje 5W50, to bym zalał Millersa albo LM.
 
Wymieniłeś nastawniki i to jeszcze na ori z konkretny hajs i klepią nowki sztuki. Napewno jest coś nietak, to niema opcji klepać, ma być cichutko przy odpalaniu. Ja jestem przykładem że się da, mi ori klepały ok 2 sekundy przy nalocie 250 tyś i po wymienie całego rozrządu i nowych nastawnikach cisza absolutna, od czasu wymiany 4 lata temu nie usłyszałem ich ani razu.

Może to kwestia zaworków zwrotnych? Chodzi mi o te pod kolektorem ssącym. Chociaż z tego co pamiętam u mnie procedura trochę na odwrót była bo najpierw zmieniłem zaworki łańcuchy i ślizgi napinaczy a nastawniki dalej klepały. Dopiero wymiana napinaczy na nówki wyciszyła całkowicie temat.

Powtórzę że jeżdzę od 6 lat na Valvo Max Life 5w40 nawet jakbym zmienił na 5w30 to niema opcji nic klepać.

A tu daje ci filmik co może powodować to klepanie od tego momentu:

 

Attachments

  • IMG_3563.JPG
    IMG_3563.JPG
    966,7 KB · Odwiedzin: 51
@demonick7 widzisz, problemem jest to że miałem 5w50 i było ok, a że nie było Motula aktualnie na rynku to zapytałem co zamiast tego motula, to wszyscy mnie zjechali po co leje 5w50 więc poszedłem za radą i wlałem 5w40 i teraz jest co jest

@peter5on

Po pierwsze,nie możesz ich nie słyszeć całkowicie ponieważ silnik ma 8 punktów zatrzymania, i w 2 na 8 będą ZAWSZE pukać, było tak nawet po wyjechaniu z fabryki

Po drugie, zaworki mam wymienione, na Ori , fakt faktem dużo wcześniej niż nastawniki ale nie mają tylu lat na karku co auto

Po 3 przeczytaj sobie kartę gwarancyjną ASO odnośnie nastawników, jest tam wzmianka że nastawniki mogą pukać przez 2 sekundy, a dlaczego ? Bo mieli za dużo reklamacji,zrobili sobie taki wpis, i co im zarobisz 🤷
 
Silnik to nie tylko "nastawniki", ale i lozyska itd. W sprawnym silniku nawet nie powinno Ci klepac na 5W-20.

Oleje 5W-40/50, 10W-60 itd. posiadaja wady czysto chemiczne i reologiczne. Dla silnika rowniez nie sluza, spojrz ile np. SAE 5W-50 ma KV w 0°C.
 
Silnik to nie tylko "nastawniki", ale i lozyska itd. W sprawnym silniku nawet nie powinno Ci klepac na 5W-20.

Oleje 5W-40/50, 10W-60 itd. posiadaja wady czysto chemiczne i reologiczne. Dla silnika rowniez nie sluza, spojrz ile np. SAE 5W-50 ma KV w 0°C.
Ta jasne , nie będzie klepać na 5w20 😅 nawet serwisówka mówi że może klepać i w 2 z 8 punktach będzie pukać zawsze, zależy jak się silnik zatrzyma, ale oczywiście mamy tutaj koleją teorie 💪 widzę coraz mądrzejszy się tutaj robię 😂
 
"Może", ja głównie nawiązuje do leczenia niektórych wad olejami o wyższej lepkości. Więc czytaj uważniej.
 
Back
Top