• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Auto Detailing

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Coś do pielęgnacji chromów i plastików w motocyklu? Nic drogiego, ale żeby czasem przelecieć tego osiołka po jeździe, bo stoi pod blokiem pod pokrowcem. Silnik też by się przydało czymś przeczyścić. Zmywacz do hamulców raczej odpada ze względu, ze może być to chemia zbyt agresywna. Na myjnie nie chce jechac, bo ciepłego silnika nie powinno się myć, a przecież nie będę stał i czekał, aż ostygnie.
 
AUTOSOL ma bardzo fajną pastę do polerowania chromu ;)
 
Popatrzę, dzięki.

Czy plastiki mogę myć jakimś środkiem uniwersalnym w sprayu? Kanapa, to wiadomo, że coś do pielęgnacji skóry. Chociaż, czy to skóra jest, to wątpię :D

A blok silnika?
 
Do plastików do APC w odpowiednim stężeniu, do silnika w większym stężeniu APC też może być lub środki dedykowane do mycia silnika, z tanich a działających to np AKRA
 
też polecić mogę K2 akra, ja teraz do silnika kupiłem Brudex podobno wymywa wszystko. Ktoś używał?
 
@Zielony34, kup APC* od dowolnego producenta.
RRC Customs (taki "średni") to chyba 19PLN/litr, Koch GreenStar (podobno super) kosztuje zdaje się 24 PLN/litr.
Rozrabiasz z wodą w stosunku 1:10 i z atomizera, w którym jest domowy płyn do mycia szyb np psikasz na czyszczony element.
Zwykłym pędzlem czyścisz i szmatką przecierasz.
To wszystko.

APC - All Purpose Cleaner, czyli do wszystkiego, unwersalny.
 
No właśnie się tak zastanawiałem, czy coś takiego wystarczy. To ma być APC z przeznaczeniem do auto kosmetyki?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Tak, to są raczej delikatne środki do uniwersalnego czyszczenia, chociaż ph osiąga 12.
"Szczura" tym nie wyczyścisz.
Ja APC czyściłem w sobotę łańcuch i przerzutki w rowerze - dał radę.
Czyściłem pokrywę silnika, silnik, osłony, przewody powietrzne w komorze silnikowej.
 
OK, to poszukam czegoś.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Patent na skaczące i piszczące wycieraczki na szybie z nałożoną niewidzialną wycieraczką:
wyczyścić wycieraczki IPA, a po wyschnięciu nanieść na gumę wycieraczki niewidzialną wycieraczkę.


U mnie skoki i piski ustały.
Jednak muszę dalej obserwować żeby przekonać się, co będzie się działo z gumą wycieraczki w dłuższej perspektywie czasu.
Powód - gąbka (aplikator K2) puchnie po nasączeniu NW.
Ja użyłem Shiny Garage "Drop Off".
 
Nic się nie stanie, NW nie może działać negatywnie na gumę (uszczelki szyb). Ale to pomaga na krótki czas, w każdym razie w przypadku Glaco - NW na wycieraczce się wyciera. Ja po jakimś czasie dałem sobie spokój z NW, dla mnie to więcej zachodu niż co warte, wolę jeździć bez NW.
 
Widzę, że NW to kwestia bardziej indywidualna - mi pasuje.
 
NW stosuje głównie na bocznych szybach, dość długo siedzi i ułatwia dłuższe utrzymanie ich w czystości.
Co możecie polecić do wypolerowania czarnego plastiku z wysokim połyskiem (dużo zakamarków) ? Zastanawiam się nad Meguiars Ultimate Compound. Sprawdził się przy bezbarwnych, miękkich plastikach.
Czy ewentualnie sprawdzi się również przy ekranie dotykowym?
 
Jak przeglądam kosmetykaaut to widać, że ewolucja w stosowaniu quick waxòw/detailerow przebiega od fascynacji kropelkowaniem w stronę zrzutu - odpychania wody. Ja jestem na etapie Sonaxa BSD, ale już rozglądam się za jakimś quick waxem, który bardziej odpychały wodę, dawał lepszy zrzut.
 
Last edited:
Heja a polecicie jakies fajne i nie drogie fibry. Uzywam adbl ssw. Do tego jakis cleaner pod legendarny soft99 coat?
 
Soft ma dedykowany cleaner pod swoje woski - Micro Liquid Compound (do ciemnych i jasnych lakierów).
 
APC jako płyn do mycia szyb (nie mylić ze spryskiwaczem)... ?
1L to koszt 20-25L, a rozcieńcza się go 1:10-1:30, czyli z litra jest 30L specyfiku myjącego.
 
Dedykowany cleaner Softa, bardzo fajnie się z nim pracuje. Ewentualnie Shiny Garage Pure Paint Cleaner. Z mikrofibr to ja raz zainwestowałem w oryginały Softa (fioletowy) i Autoglym (czerwony). Trzymają mi się już któryś rok z rzędu - Autoglyma mam jeszcze z czasów Alfy więc co najmniej 4 lata. Do suszenia polecam syntetyczną irchę od Prostaff. Nie jest najtańsza, ale jest świetna. Nawet najmniejsza (40x40) wystarcza na wysuszenie kompakta.
 
Dedykowany cleaner Softa, bardzo fajnie się z nim pracuje. Ewentualnie Shiny Garage Pure Paint Cleaner.
Mam w planach zakup cleanera Softa przed zimą. Potem oczywiście Fuso na lakier.
Jakiś miesiąc temu "przeczyściłem" lakier Pure Paint Cleanerem i położyłem Fuso.
Ciekawy efekt uzyskałem - zużycie wosku wyszło mi 4g/samochód.
Pierwsza aplikacja na lakier nie czyszczony cleanerem to 10g.
 
Na lakier z cleanerem Softa raczej pójdzie więcej niż mniej. Te cleanery są typowo "japońskie" czyli mają różne wypełniacze i woski które mają nadać jak najlepszy wygląd lakierowi traktowanemu gąbką pod blokiem w upalne dni i "spłukiwanego" mocniej zmoczoną (tą samą) gąbką. Nie zostawiają gołego lakieru jak cleaner SG.
 
Back
Top