• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 3.0 Benzyna

KoronaMagnus

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia 1.6 Turbo
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
N52NB30
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
LM ENERGY 0w40
Witam serdecznie wszystkich zrzeszonych razem olejarzy :)
Wertuje trochę to forum jak i forum BMW z doborem oleju ale zbyt dużo tych informacji na mój rozumek do przyswojenia lecz mniejsza o to, przejdźmy do meritum . Od zakupu auta w 2017 roku zmagam się ze sporym poborem oleju silnikowego sięgające 2,5 litra na 10 tyś, do silnika zalewam olej LM Synthoil Energy 0w40, wcześniej w silniku był Castrol 0w40 i dolalem litr na 7 tys ale natychmiast go zmieniłem bo ma niezbyt dobre opinie .. aczkolwiek chyba był to błąd . Teraz szukam bardziej gęstej oliwy, na forum BMW bardzo polecają olej Revanol VST 5w40 a ten LM nie jest wart swojej ceny .. ale kompletnie nie mam pojęcia co to za firma i czy warto zainteresować się jej produktami . Nie ukrywam że dolewki sporo kosztują a rocznie robię 25 tys km . Revanol wypada korzystnie cenowo na tle LM . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi, Zbigniew
 
Castrol ma kiepskie opinie bo to był producent jednych z pierwszych olejów używanych jako LL. A wiadomo jak się kończy trzymanie oleju w silniku przez 30000 kilometrów, zwłaszcza w europejskich warunkach. Trafiło na Castrola i kiepska fama ciągnie się do dziś, a to bardzo dobre oleje.

Ravenol jest dość starą firmą, starszą chyba niż LM, ale "za uszami" mają taką sobie historię ze składem swoich olejów. Jak większość firm oferujących własne formulacje lubią mieszać. Nie wpływa to na jakość (innym przykładem takiej marki jest na przykład amerykański Amsoil), ale przez długi czas niespecjalnie wpływało to na opinię marki na forach olejowych. Ludzie lubią wiedzieć co im pływa w silniku.

Jakościowo stawiałbym że Ravenol jest równie dobry co LM. Cenowo to zależy. LM ma lepszą reklamę, ale też są składową większego koncernu - za tym idą wady i zalety - trzeba dopłacić. Jak chcesz coś taniej od LM możesz poszukać Meguina - oni blendują oleje LM, a te same tylko pod marką Meguin są zazwyczaj tańsze. Ale też nie wszystkie oleje w sensie norm i lepkości mają w ofercie.

Tutaj Ravenol nie jest specjalnie popularny, z "topowych" marek większym zainteresowaniem cieszy się Mobil, marki BP (Castrol właśnie) czy oleje bardziej niszowe. No i nasze polskie, im więcej analiz robimy tym większym zainteresowaniem cieszą się oleje polskich marek.
 
Czyli mam rozumieć to tak że mogę kupić bardzo dobrego ravenola, a z drugiej strony bardzo kiepskiego ? To poza nim jakie konkretne produkty możesz polecić aby było na podobnym poziomie bazowym, bo im dłużej czytam to te oleje są mocnymi graczami, w sensie mają dobre bazy ??
 
Nie opieraj się tylko na mieszanine olejów bazowych, bo liczy się całość. Np. Mobil blenduje świetne oleje, a nie stosuje tylko i wyłącznie IV grupy do masówki, bo się to po prostu nie opłaca, w szczególności, że wszystkie aktualne przepisy bazują na grupie III. Chodź sami stosują dość nietypowe komponenty, ale przy ich wiedzy, doświadczeniu ich przepisy są odpowiednio przetestowane i zrównoważone. Jeżeli chodzi o PAO >50 % stężenia, to tylko garstka potrafi taki olej zrobić. Tak malutki blender jak Ravenol nie dorasta pod względem badań czy rozwoju itp. do ExxonMobil.
bardziej gęstej
Lepkiej, wcale nie musisz.
do silnika zalewam olej LM Synthoil Energy 0w40,
Świetny przepis, bazuje tylko i wyłącznie na PAO. Lecz sam Liqui Moly nie uwzględniam, bo jest spora dopłata za marketing. Zlecają blending w Saarlouis tzn. Meguin, możesz dostać ich SAE 0W-40 za mniejsze pieniądze.
natychmiast go zmieniłem bo ma niezbyt dobre opinie
Czyli jakie?
Nie ukrywam że dolewki sporo kosztują a rocznie robię 25 tys
Czy to typowe dla tej jednostki napędowej? Ewentualnie dotyczy tylko Twojego egzemplarza? Jeżeli nie chce Ci się szukać przyczyny, proponuję się skupić na tańszych olejach.
 
Podobno jest to typowe, jeden silnik bierze dużo, drugi śladowe ilości . ale na pierwszym interwale na Castrolu pobór był zdecydowanie mniejszy, Na LM zdecydowałem się przez zaprzyjaźniony warsztat a już po 2 tyś musiałem robić porządną dolewke oleju co bardzo mnie zdziwiło, wręcz zaniepokoiło .

Meguin 0w40 to taka tańsza wersja, będzie odpowiedni do tego silnika ?

Ravenola skreślić z listy jak rozumiem, z racji że nie wiadomo co mogę dostać w kolejnych buteleczkach ?

Mobila którego wybrać ? Jakieś podpowiedzi ? Budżet znacie panowie, ale oleju i tak wchodzi więcej więc śmiało mogę na 8 litrów wydać 400 zł .


Pozdrawiam Zbyszek
 
Czyli mam rozumieć to tak że mogę kupić bardzo dobrego ravenola, a z drugiej strony bardzo kiepskiego ? To poza nim jakie konkretne produkty możesz polecić aby było na podobnym poziomie bazowym, bo im dłużej czytam to te oleje są mocnymi graczami, w sensie mają dobre bazy ??

Jak w większości marek, są produkty lepsze i gorsze. Ravenol też ma przekrój olejów w różnych cenach. LM ma oleje na PAO, ma nowoczesne mieszanki ze specjalnymi dodatkami, ma wreszcie HC czy "nieśmiertelne" MoS2, chociaż to ostatnie to tylko 10W-40 niestety.

Z bazami też bym był ostrożny. Od razu też zaznaczę, że nie jestem miłośnikiem PAO z czego jestem tu na forum znany :D
, ale PAO wcale nie jest najlepszą możliwą bazą, ma swoje zalety, ma swoje wady. Bardziej liczy się kompletna mieszanina baz i dodatków i tak bym oceniał oleje, a nie na podstawie tego jaką mają bazę.

Ravenola skreślić z listy jak rozumiem, z racji że nie wiadomo co mogę dostać w kolejnych buteleczkach ?

Nie, możesz go swobodnie zalać. Mimo, że Ravenol potrafi zmienić skład ot tak sobie, to z niemieckich analiz wynika że trzymają poziom jakościowy i spełniają normy.

Jeżeli chcesz coś innego w budżecie to biorąc pod uwagę że potrzebujesz tam bodajże LL-04 wg mnie Castrol którego miałeś wcześniej, Midland Crypto3 (Midland to szwajcarskie oleje, były olejami OEM Subaru), możesz spróbować nowego oleju Liqui Moly czyli Molygena. Zastanów się też nad olejem OEM BMW czyli TwinTurbo LL-04.

Przy poborze oleju dobór takiego którego będzie pić mniej to jest trochę ruletka. Nigdy nie wiadomo jak silnik i stare osady zareagują na to co siedzi w oleju.

Według mnie, jeżeli chcesz spróbować Ravenola to go możesz śmiało zalać. Jak się sprawdzi, to ok, jak nie to możesz spróbować jakiegoś innego.
 
@KoronaMagnus Bywają użytkownicy, którzy potwierdzają zwiększony pobór oleju po przejściu na olej bazujący na IV grupie. Ja od lat stosowałem oleje PAO Meguina, jedynie w Renault Clio RS 2.0 miałem początkowo wyższe zużycie, z biegiem czasu się zmiejszyło. Ale z mojego otoczenia nikt tego zjawiska nie potwierdził. Więc pewnie należysz do tej grupy "pechowców". Ewentualnie zbieg okoliczności i się coś zaczęło dziać z silnikiem.

Meguin to aktualnie najtańszy olej bazujący tylko i wyłącznie na PAO, nawet bym próbował sprowadzić z Niemiec, jest wiele sklepów, pewnie wyślą do Polski i będzie jeszcze taniej. W Polsce ceny tych olejów to nieporozumienie, chociaż jest jedno źródło, tam jeszcze ceny są... określę to w miarę.

Fanem Ravenola nie jestem i piszę o tym otwarcie, już nie chodzi o pewne kontrowersje wokół tej marki. Ale jest kilka kwestii, których nie do końca nie potrafię wyjaśnić np. stosowanie mieszaniny PAO wraz z dodatkiem grupy V. A to z reguły wyklucza z automatu otrzymanie aprobat, istnieje pewna zamienność baz olejowych, bez potrzebny wykonywania testów np. silnikowych. A te powszechne pakiety dodatków są przetestowane itp. dla mieszaniny HC. Chyba, że mają worek pieniędzy i ich stać.

Od Mobila możesz wypróbować FS 0W-40 ale możesz również się przyjrzeć wersji ESP.
 
Ja co prawda poza zwiększonym poborem zauważyłem bardziej twardą prace silnika, silnik na ucho chodzi jak na wysłużonym Castrolu .
Meguin będzie dobrym rozwiązaniem ? Cena to dwie skrajności a znalazlem go w chyba 3-4 sklepach, nie ma ryzyka podróbki ?
Mówicie że ravenol miesza w swoich produktach a jak może być w przypadku Meguina, będzie to stabilny produkt ? Nie będę ukrywac ale pierwszy raz spotykam sie z tą marką i czuje dozę niepewności przed zastosowaniem tego oleju .

Poziom mówisz o tym że ravenol zmieniają oleje bazowe, czyli że ich aprobaty to taka fikcja z przymrużeniem oka, to wnioskuje z twojej wypowiedzi ?!

Wspominaliscie o Amsoil, który byłyby godny polecenia ? Mało chyba jest tych olejów na dobrych bazach ... Przeczytałem jeszcze ze norma 504/507 jest bardzo wymagająca, ale widzę same 5w30 nie będzie to za rzadki olej ?
Auto ma 280 tyś przebiegu
 
Castrol prawde piszac to rowniez nie jest zly wybor, mozliwe, ze tylko u nas na forum olejowym polecamy oleje od BP. Ale w branzy to jednak czolowka.

Odnosnie Meguina, nikt nie podrabia...bo sie to po prostu nie oplaca. Odnosnie stabilnosci receptury tutaj Cie zapewniam, ze jest na wysokim poziomie oraz kontrola jakosci. Sama blendownia istnieje od 1847 roku.

czyli że ich aprobaty to taka fikcja z przymrużeniem oka
Fikcja to nie moze byc, bo to musi byc oficjalnie na papierze. To troche skomplikowane, tutaj dochodza rowniez inne kwestie.

ale widzę same 5w30 nie będzie to za rzadki olej ?
O mniejszej lepkosci, oleje silnikowe maja zblizona gestosc. Mierzysz wedlug normy DIN 51757 w g/cm³.
 
Ravenol ma w składzie Wolfram i Molibden, a Meguin tylko Molibden. Ten vst nie będzie lepiej chronil mojego silnika w ogólnym rozrachunku ? Broszurka ravenola wygląda bardzo bardzo zachęcająca .

Czyli z trójki Meguin, Mobil, Ravenol który wybrać ??
 
Sa rozne zwiazki Mo oraz innych FM, nie widocznych w ICP. Ravenol stosuje W-324, czas aktywacji jest stosunkowo dlugi oraz w tym stezeniu bardziej dziala jako inhibitor utleniania. I dam Ci wskazowke: Nie czytaj marketingowych broszurek :>

Ja bym pozostal przy Castrolu 0W-40, chodz byc moze na klasycznym oleju PAO masz/miales poczatkowo zwiekszone zuzycie oleju.
 
Z tej trójki wg mnie Mobil będzie najlepszy, w ogóle oleje Mobila to jedne z najlepszych olejów ogólnodostępnych na rynku. Za Meguinem ja nie przepadam, kolega wyżej bardzo lubi więc masz dwie skrajne opinie :) Ravenol to jak pisaliśmy.

Co do dodatków to są oleje bez wolframu, molibdenu czy boru ale z dodatkami opartymi o potas na przykład. Więc obecność tego czy innego metalu mówi nam tylko o co oparte są dodatki w danym oleju. Nie są wyznacznikiem jakości.

Jeżeli podoba ci się Ravenol, to go bierz, nie kombinuj dookoła. To nie są złe oleje, Mobil wg mnie będzie lepszy, Meguin podobny, ale różnice będą aptekarskie.
 
Dlatego ja nigdy nie odpowiadam co jest wedlug mnie "najlepsze". Mam po prostu swoje ulubione marki i tyle. Doceniam BP, ExxonMobil, Shell z miejszych Meguina, ale z powodu sympatii (dodatkowe powody podalem juz powyzej np. stabilnosc itp.) do tej marki, kilka lat stosowalem ich oleje. Ale i rowniez Redline oraz Amsoil.
 
Dziękuję bardzo wam za pomoc panowie 😊 . Teraz mam ogromny mętlik w głowie ..
Chyba zdecyduje sie na Meguin Super Leitchlauf 5w40 ale piszą że ma więcej popiołu niż VST i bardzo stary pakiet dodatków, mam sie czego obawiać ?

Pozdrawiam Zbyszek
 
Bardzo dużo? Trzyma się w normie ACEA A3/B4 dla przypomnienia ≤ 1.0 do ≤ 1.6 %wt i jest w okolicach ca. 1.3 %wt. To również zależy od partii oraz urządzenia pomiarowego. Żaden stary pakiet, po prostu to jeszcze typowy pakiet dla PAO, były aktualizacje, nie ma już starych pakietów np. pod BMW LL-98. Ravenol stosuje pakiety dla HC i blenduje je z mieszaniną PAO. Np. Mobil 1 FS 0W-40 również ma nieco wyższy poziom popiołu siarczanowego a jest genialnym olejem.
 
Raczej się nie nada, bo to bardzo stara norma, spełnia LL-98, a ty potrzebujesz co najmniej LL-04. Nie wiem co tam z Meguina jest odpowiednie do Twojego silnika, kolega się bardziej orientuje to może podpowie.
 
No właśnie teraz patrzę że ten meguin nie ma normy ll 04 ...
Mącicie panowie, to w końcu lać go czy nie skoro nie spełnia normy ??
To skoro spełnia normy ll04 to czemu producent jasno tego nie deklaruje ?

JerseyAdmin który byś wybrał na moim miejscu ?
 
spełnia LL-98, a ty potrzebujesz co najmniej LL-04
Przecież to nie ma znaczenia. Tak na prawdę LL-04 stosuje się w przypadku, gdzie jest DPF, a tu jest benzyna z 2010r. smiało można zastosować 98 = A3/B4.
 
LL-04 ma podwyższoną odporność na zużycie i BMW zalecało je do silników benzynowych i diesla więc skąd pomysł, że to tylko do DPF?

Poza tym z zasady nie polecam olejów nie spełniających norm chyba że OP wprost o takie pyta.
 
Back
Top