• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 3.0 Benzyna

KoronaMagnus

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia 1.6 Turbo
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
N52NB30
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
LM ENERGY 0w40
Witam serdecznie wszystkich zrzeszonych razem olejarzy :)
Wertuje trochę to forum jak i forum BMW z doborem oleju ale zbyt dużo tych informacji na mój rozumek do przyswojenia lecz mniejsza o to, przejdźmy do meritum . Od zakupu auta w 2017 roku zmagam się ze sporym poborem oleju silnikowego sięgające 2,5 litra na 10 tyś, do silnika zalewam olej LM Synthoil Energy 0w40, wcześniej w silniku był Castrol 0w40 i dolalem litr na 7 tys ale natychmiast go zmieniłem bo ma niezbyt dobre opinie .. aczkolwiek chyba był to błąd . Teraz szukam bardziej gęstej oliwy, na forum BMW bardzo polecają olej Revanol VST 5w40 a ten LM nie jest wart swojej ceny .. ale kompletnie nie mam pojęcia co to za firma i czy warto zainteresować się jej produktami . Nie ukrywam że dolewki sporo kosztują a rocznie robię 25 tys km . Revanol wypada korzystnie cenowo na tle LM . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi, Zbigniew
 
Witam :)
Wczoraj wróciłem z trasy, zrobiłem dokładnie 2300 km i chciałbym podzielić się opinią na temat tego oleju . Na taki dystans w warunkach autostradowych byłem zmuszony dolać dobre pół litrowej butelki oleju !! Jeszcze zakrętka jakaś felerna i wylało sie troszke oleju w bagażniku . No i to co najbardziej we mnie uderza to kultura pracy .. z fajniutkiego szumienia silnika zrobił mi się trochę diesel pod maską. Z tego co tu piszą to naprawdę super olej ale do tego silnika stanowczo odradzam, ja sie bardzo zawiodłem i nawet nie wiem czy zaraz go nie wyleje, bo wciąga go dużo za dużo jak na takie warunki użytkowe .

Życzę smacznego rosołu i popołudniowej kawusi :)
Pozdrawiam Zbyszek
 
Jak nie jesteś zadowolony zawsze możesz zmienić, jeżeli jest to oczywiście przyczyna oleju. Nie u każdego dany olej musi pracować optymalnie, też się spotykałem z podobnymi zjawiskami. A jak mam być szczery to wygląda mi to na naciąganie.
 
Na co mam naciągnąć was moderatorów ? Jesteście sprzedawcami a ja żądam rekojmi ? Inaczej tego nie rozumiem, wyraziłem swoje zdanie o produkcie . Nie spisał się więc szukam dalej .
Mogę być trochę nie miły ale jedyne co uważam za naciągniecie to że sam mnie naciagles na bubla ..

Używał ktos Eurol Synergy 0w40 ? Cena wysoka a jak z parametrami ??
 
Last edited:
Każdy może wyrazić swoje zdanie, nie mam nic przeciwko. Tylko opisujesz te objawy jakby nie do końca miały związek z zastosowanym olejem. Spróbuj inny to się przekonasz.
 
Jeszcze zakrętka jakaś felerna i wylało sie troszke oleju w bagażniku .
Mnie też się wylał Meguin ledwo co, zakrętki odskakują. Co do spalania, to nie miałem okazji porządnie sprawdzić, ale mam podejrzenia, że będzie go więcej brało niż Shella HU 5W30. Jak wrócę z urlopu, pyknie pierwsze 1500km i będzie wszystko jasne, ja mam 0W40 Driver. Opiszę w swoim wątku.
 
Tak, litrówki mają kiepskie. Ja stosowałem zawsze dodatkowo folie spożywczą w celu lepszej szczelności.
 
No przy oleju za kwote 180 zł 5 L to jakość opakowań powinna być wzorowa, to nie jest płyn do spryskiwaczy czy olej do kosiarki za 15 zł .

Pozdrawiam Zbyszek
 
@KoronaMagnus ten problem dotyczy jedno litrówki. I byś się zdziwił ilu producentów ma podobne problemy i to droższych olejów np. Ravenol, często przychodziły "mokre" kartony.

Odnośnie tej podejrzanej pracy silnika na Liqui Moly było według Ciebie w porządku?
 
to, że silnik pracuje bardziej metalicznie nie oznacza złej jakości oleju tylko np. z uwagi na dodatek pao. tak btw. to skoro musiałeś dolać 1.5l to ten silnik nie obrażając niedługo będzie trup. Chyba, że 200km+ ciagle sadziłeś
 
to, że silnik pracuje bardziej metalicznie nie oznacza złej jakości oleju tylko np. z uwagi na dodatek pao. tak btw. to skoro musiałeś dolać 1.5l to ten silnik nie obrażając niedługo będzie trup. Chyba, że 200km+ ciagle sadziłeś
Na pytanie odnośnie prędkości niestety nie mogę Ci powiedzieć, ale rzucę hasło Autobahn .

Stosowałem ponieważ wlał mi go mechanik, niestety praca silnika bardzo podobna ale brał go mniej, pierwsza dolewka byla zdecydowanie później . Nie chce dolewać ciągle oleju bo wcześniej to nie występowało i nie mam zamiaru słuchać jak mój silnik pracuje jak sieczkarnia i nikt nie będzie mi mówił że na lepszy oleju silnik może chodzić fatalnie .
Silnik miał robiony pomiar kompresji i mechanik powiedział ze jest w bardzo dobrym stanie .
 
Przecież nikt Ci tego nie wmawia. To również zależy od zmysłu słuchu danego człowieka. Ja stosuje od lat oleje bazujące tylko i wyłącznie na PAO, kultura pracy zawsze była na wysokim poziomie. Odnośnie zwiększonego zużycia oleju to się czasami zdarza na podobnym oleju, lecz z biegiem czasu się to stabilizowało, sam również tego doświadczyłem.

Liqui Moly blenduje w Saarlouis w Meguinie, więc siłą rzeczy stosują tego samego dostawcę olejów bazowych.

Jak nie jesteś zadowolony to po prostu zmieć ten olej.
 
Na taki dystans w warunkach autostradowych byłem zmuszony dolać dobre pół litrowej butelki oleju !! Jeszcze zakrętka jakaś felerna i wylało sie troszke oleju w bagażniku . No i to co najbardziej we mnie uderza to kultura pracy .. z fajniutkiego szumienia silnika zrobił mi się trochę diesel pod maską
1. Czasami ludzie zgłaszają zwiększony apetyt na olej przy przejściu na PAO w pierwszych interwałach. To zupełnie normalne. Podobna sytuacja jest na GTL.
2. Zakrętki w litrowych opakowaniach są masakrycznie tandetne, to fakt. Ja również przerabiałem sprzątanie bagażnika.
3. Akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Ja akurat sobie bardzo chwaliłem jazdę na Meguinie 0W40 i uważam, że przy prędkościach autostradowych wrażenia akustyczne były podobne do Totala 10W40. Ale ja ja akurat do tych aspektów nie przywiązuje żadnej wagi, bo dla mnie liczy się jakość produktu.

Jeśli chcesz, możesz zmienić olej.
 
Jeśli chcesz mieć coś z oficjalną aprobatą LL04 to warto zainteresować się Castrol Magnatec C3 5w40, można go kupić z oficjalnego sklepu Castrol na pewnym znany dużym portalu (unikamy podróbek).

Jeśli nie zależy ci na oficjalnych aprobatach to możesz poeksperymentować i zalać Lotos Aurum C3 5w40. Przy takim poborze nie ma sensu wlewać drogich olei, a jeśli zależy ci na samochodzie to w pierwszej kolejności zająłbym się zdiagnozowaniem przyczyny poboru (2.5L/10k to niestety nie TTTM).

Możesz zacząć od mocnych płukanek Oilem, jeśli to nie zmniejszy poboru to bez rozkręcenia silnika się nie odbędzie.
 
Zdecydowanie płukanki + skrócone interwały to dobra metoda działania. Na początek cokolwiek A3/B4 5W40 jak Orlen, czy Lotos i interwał po 5000km + monitorować pobory oleju.
 
Tak duży pobór pojawil sie po plukaniu i wlaniu LM do silnika . Na Castrolu po 7 tyś dolalem łącznie litr, ale naczytalem sie ze to syf nie olej itd . Teraz albo powracam do Castrola, ewentualnie leje Eurol i ktoś mi podpowiedział o Amsoil . I jest jeszcze Ravenol ale to muszę rzucić monetą który wybrać
 
Castrol to wcale nie jest zła opcja, a jak pisałem - na PAO ludzie zgłaszali zwiększony pobór w pierwszych interwałach.
 
Back
Top