• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 3.0 Benzyna

KoronaMagnus

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia 1.6 Turbo
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
N52NB30
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
LM ENERGY 0w40
Witam serdecznie wszystkich zrzeszonych razem olejarzy :)
Wertuje trochę to forum jak i forum BMW z doborem oleju ale zbyt dużo tych informacji na mój rozumek do przyswojenia lecz mniejsza o to, przejdźmy do meritum . Od zakupu auta w 2017 roku zmagam się ze sporym poborem oleju silnikowego sięgające 2,5 litra na 10 tyś, do silnika zalewam olej LM Synthoil Energy 0w40, wcześniej w silniku był Castrol 0w40 i dolalem litr na 7 tys ale natychmiast go zmieniłem bo ma niezbyt dobre opinie .. aczkolwiek chyba był to błąd . Teraz szukam bardziej gęstej oliwy, na forum BMW bardzo polecają olej Revanol VST 5w40 a ten LM nie jest wart swojej ceny .. ale kompletnie nie mam pojęcia co to za firma i czy warto zainteresować się jej produktami . Nie ukrywam że dolewki sporo kosztują a rocznie robię 25 tys km . Revanol wypada korzystnie cenowo na tle LM . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi, Zbigniew
 

Attachments

  • Screenshot_20210617-094242_Opera.jpg
    Screenshot_20210617-094242_Opera.jpg
    480,9 KB · Odwiedzin: 137
Po co wy sobie tym głowę zawracacie? To auto z 2010 roku. Tak czy owak większość testów między innymi CEC bazują na ACEA.
 
LL-04 ma podwyższoną odporność na zużycie i BMW zalecało je do silników benzynowych i diesla więc skąd pomysł, że to tylko do DPF?
@jerseyAdmin ma rację.
BMW Longlife-01 (BMW LL-01) Special BMW approval for fully synthetic long-life oil. Product meets ACEA A3/B3 and API: SJ/CD EC-II. Usually required for BMWs built after MY 2002. Can also be used where a BMW Longlife-98 oil is recommended.

Special BMW approval for fully synthetic long-life oil. Viscosities are SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 and 5W-40. Usually required for BMWs equipped with a diesel particulate filter (DPF). Can also be used where a BMW Longlife-98 or BMW Longlife-01 oil is recommended.



LL-98 (1998). API SJ. ACEA A3/B3. SAE 5W30, 5W40. The oldest available specification. Anything with this rating has been approved for older model BMWs - all chassis before the E46 and engines before the M54. BMW no longer produces oil in this spec but LL-98 alternatives exist (Red Line 5W40). LL-98 oils are compatible with LL-01 oils.

LL-04 (2005). API SM/SN. ACEA C3 (similar to A3). SAE 5W30, 5W40. The LL-04 oils have been greatly misunderstood in the past but this is now in greater demand. Most LL-04 oils are intended for Diesels, although it was also approved for gas engines in Europe and other world markets. BMW never certified LL-04 for the US (see next paragraph). Diesel oil has long been valued by engine builders and tuners because of its higher levels of ZDDP content. LL-04 also has a lower SAPS value which is good news for direct-injection engines (all BMW turbo engines since 2007)


Specjalnej konstrukcji w formulacji, nastawionej na ochronę nie widzę.

Jeśli jednak chcemy się ściśle trzymać doboru oleju w obrębie norm - zapis w regulaminie zakazujący promowania i polecania produktów bez badań i certyfikacji. Za polecenie Specola, czy AMG = ostrzeżenie i skasowanie posta. Już widzę, jaki byłby płacz i latanie ze screenami po internecie... ;)

Mamy silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem z 2010r. Tak, w takim wypadku możemy zastosować LL-98. Z tymi norami to jest trochę tak, jak z tymi od RN od Renault.
 
Nie wiem jaki masz przebieg ale raczej nie mały. W tym silniku 2.5L oleju na 10 tyś km to nie jest nic nadzwyczajnego i podejrzewam, że żaden olej tego zużycia jakoś drastycznie nie zmieni. Po prostu musisz przywyknąć, kontrolować i dolewać.
 
Witam ponownie 🙂
Zalałem ten olej do swojego auta i silnik wyraźnie głośniej pracuje na zimno i słychać hydropopychacze . Mechanik wlał mi przed wymianą płukanke LM taką dużą czarną, może to ona zaszkodziła ?? Oleju raczej nie ma co podejrzewać bo to sprawdzony produkt przez was .
Na oleju zrobiłem 400 km więc dystans słaby aby wyciągać wnioski lecz sam fakt że coś takiego stało się po wymianie oleju ..


Pozdrawiam Zbyszek
 
Wg mnie to jest kwestia oleju, ale to nie znaczy że sam olej jest zły. Po prostu na niektórych olejach silnik jest głośny - to tylko płyny i zależnie od składu i parametrów fizycznych mogą dawać różne efekty. Dlatego często się pisze, żeby dobrać sobie olej na którym nam wszystko, łącznie z dźwiękiem, pasuje.

Moja Kijanka też zależnie co w nią wleję jest mniej albo bardziej hałaśliwa, miałem olej na którym po odpaleniu było słychać jak wszystko w środku pracuje dopóki gorąco nie pokasowało luzów.
 
Jest teoria, że na olejach na PAO silnik może bardziej metalicznie, twardo, ogólnie mniej przyjemnie dla ucha pracować. Co nie ma odniesienia do ochrony czy jakości oleju. Ja akurat tego nie potwierdzę, bo u mnie silnik się wyciszył po wlaniu Meguina SL 0w40 po Shellu HU 5W30. Ale możliwe, że to kwestia indywidualna dla jednostki silnikowej, poza tym to inne lepkości.
 
Tak, to zbyt obszerny temat, na to moze wplywac wiele czynnikow. Ja od lat stosowalem i wielu moich znajomych 5W-40, nikt nie stwierdzil, ze silnik stal sie glosny. Wiec widocznie to kwestia indywidualna.
 
Ale chyba każdy lubi jak silniczek chodzi cichutko na nowej oliwce, a tu takie rozczarowanie . Pojeźdze trochę i jak sie nie poprawi to zleje z silnika niestety .
 
To moze byc rowniez kwestia czysto mechaniczna, nie zwiazana z olejem. Tak jest niestety czesciej. Kazdy z reguly sie doszukuje problemow w oleju...
 
Oleje były zmieniane czasowo w tym silniku, mam na wszystko kwity więc silnik nie powinien być zakatowany, a z resztą znam historie tego auta od wyjazdu z salonu
 
Silnik chodził jak mrówka, mimo ze miał swoje pobory, mniejsze czy większe . A teraz to po odpaleniu jakby mi jakiś złowrogi Helmut gwozdzi wsypał do oleju na zimno, zanim osiągnie swoją temperaturę roboczą . Będę jeździć i obserwować ;)
 
Uwierz, nie jestes pierwszy, ktory obserwuje podobne zjawisko. To dotyczy wielu olejow, ale z reguly to byla, jak juz wyzej wspomnialem przyczyna mechaniczna. Olej wplywa na kulture pracy jednostki napedowej, lecz nie w takim stopniu.
 
Ale chyba każdy lubi jak silniczek chodzi cichutko na nowej oliwce, a tu takie rozczarowanie . Pojeźdze trochę i jak sie nie poprawi to zleje z silnika niestety .
Rozumiem cię doskonale. Ja również przywiązuję dużą wagę do tego jak silnik pracuje na danym oleju, a w beemkach da się to od razu usłyszeć. Dlatego po przetestowaniu kilku olejów ostatecznie trafiłem na Millers'a Trident 5W40 i na nim po odpaleniu nie ma żadnego klepania i do tego spalanie oleju również jest mniejsze niż na olejach które lałem wcześniej. Są oczywiście oleje o lepszych parametrach ale dla mnie kultura pracy jest bardziej istotna. Do tego olej spełnia normy LL98/01. Może spróbuj przy kolejnej wymianie.;)
 
Back
Top