- Marka samochodu
- BMW F20 116i
- Budżet/ile litrów
- 250zł za 5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6T 136KM N13B16
- Data produkcji
- 2013
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w40, 0w30, 5w40, 5w30, BMW: LL01, LL01 FE, LL04
- Jaki olej masz obecnie
- Prawdopodobnie jakiś 5w30 oem BMW zalany w ASO
Witam,
Pacjent to BMW serii 1, rok 2013, silnik 1.6T 136KM przebieg 50000km.
Miał trzy wymiany oleju:
- 2015 13000km
- 2017 23500km
- 2019 47000km
Użytkowany będzie w mieście na dojazdy do pracy oddalonej od domu 5km. Plus wypady w weekend drogami ekspresowymi w okolicy 2x150km. Latem nad morze autostradą i ekspresowymi 140-150km/h przez 500km. Rocznie robię ok 6000-8000km. Olej zmieniam co roku.
Silnik będzie miał robiony program, a już bez niego podobno oliwa nieźle się grzeje, 129*C jak się leci autostradą. Poniżej filmik kogoś ze świata z tym motorem po programie:
W dwie minuty przekroczył 135*C...
Auto dla mnie świeże, nie wiem czy bierze olej. Jednak większość użytkowników tego silnika mówi o zużyciu ok 1,0-2,0L na 10000km.
Myślałem o czymś w stylu 0w40 Ravenola SSL, ale podobno nie warto ze względu na rozcieńczanie oleju benzyną przy bezpośrednim wtrysku.
Czy Ravenol VST 5w40 będzie odpowiedni do moich warunków? A może pójść w stronę EXTREME AMG VR2 5W40 GTC?
Pozdrawiam
Pacjent to BMW serii 1, rok 2013, silnik 1.6T 136KM przebieg 50000km.
Miał trzy wymiany oleju:
- 2015 13000km
- 2017 23500km
- 2019 47000km
Użytkowany będzie w mieście na dojazdy do pracy oddalonej od domu 5km. Plus wypady w weekend drogami ekspresowymi w okolicy 2x150km. Latem nad morze autostradą i ekspresowymi 140-150km/h przez 500km. Rocznie robię ok 6000-8000km. Olej zmieniam co roku.
Silnik będzie miał robiony program, a już bez niego podobno oliwa nieźle się grzeje, 129*C jak się leci autostradą. Poniżej filmik kogoś ze świata z tym motorem po programie:
Auto dla mnie świeże, nie wiem czy bierze olej. Jednak większość użytkowników tego silnika mówi o zużyciu ok 1,0-2,0L na 10000km.
Myślałem o czymś w stylu 0w40 Ravenola SSL, ale podobno nie warto ze względu na rozcieńczanie oleju benzyną przy bezpośrednim wtrysku.
Czy Ravenol VST 5w40 będzie odpowiedni do moich warunków? A może pójść w stronę EXTREME AMG VR2 5W40 GTC?
Pozdrawiam