• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F20 N13 1.6T 205KM 116i z chipem

Yankee

Użytkownik
Samochód
BMW F20 1.6 N13
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
250zł/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 N13 BMW
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Jeszcze nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL 04, LL 01, LL 01 FE, 0w30, 0w40, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Prawdopodobnie 5w30, świeżo kupione auto
Dzień dobry forumowicze :)
Po moim wcześniejszym BMW serii 1 E87 z silnikiem diesla 2.0 N47 zakupiłem kolejną jedynkę - BMW 116i F20 2012 z silnikiem benzynowym N13 o pojemności 1.6l i bezpośrednim wtryskiem. Silnik ma wgraną mapę na 205KM.

W E87 używałem Shell AM-L 5w30, ale w F20 N13 nie jest taka prosta sprawa z doborem oleju.
Silniki benzynowe N13 lubią się mocno grzać i temperatury dochodzą do 130 stopni Celsjusza.
Tutaj moje pytanie, czy do tego silnika lepszym będzie olej z lepkością 5w40?
Lubię oleje Shella dlatego myślałem o Shell Helix Ultra 5w40 - podobno ma odświeżony skład.
Czy AM-L 5w30 będzie jednak lepszy?
Według instrukcji akceptuje różne normy i lepkości: BMW LL 04, LL 01, LL 01 FE, 0w30, 0w40, 5w30, 5w40

Styl jazdy umiarkowany, miasto/trasa bardzo różnie, ale lubię czasem skorzystać z mocy - stąd mapa z podniesieniem mocy z 136KM na 205KM.

Proszę was o poradę
 
@Oskr5 zgadza się, mogę dać więcej PLN za dobry olej, ale jak mam rzeczywiście zmieniać częściej niż te 10tys km to już się zaczynam zastanawiać. W domu wszędzie lejemy Shell AM-L i on wychodzi 170zł za 5l.

300zl co 7tys km to już robi się sumka
 
Za 300pln to wolałbym lać amsoila signature series.
Jest jeszcze droższy, ale o oleju wiadomo wszystko.
Super formulacja, bazy pao, hc i estry.
 
@Oskr5 zgadza się, mogę dać więcej PLN za dobry olej, ale jak mam rzeczywiście zmieniać częściej niż te 10tys km to już się zaczynam zastanawiać. W domu wszędzie lejemy Shell AM-L i on wychodzi 170zł za 5l.

300zl co 7tys km to już robi się sumka

Mam ten sam silnik i od kilku wymian zalewam 0w40, na takiej lepkości jeździły BMW M Power w tamtych latach serwisowane w ASO. Tu też jest dopuszczona. Obserwowałem kilku blogerów z Rosji co od nowości śmigają na 0w40 i 5w40 i zero problemów z koniecznością wcześniejszej wymiany rozrządu czy też remontu.

Mając program na 200+ zalałbym chyba Ravenola VST 5w40, na tym właśnie oleju jeżdżą po programie Rosjanie (przebiegi po mapie 80k km widziałem).

Najlepsze rozwiązanie to przeprogramować ECU silnika w celu obniżenia temp otwierania termostatu.
Może to zrobić tuner lub samemu poprzez OBD i aplikację MHD.
 
Back
Top