• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co ile wymieniać rozrząd?

Typerek

Nowy użytkownik
Samochód
Volskwagen Jetta 2.0
Cześć,

Ile osób w internecie, tyle opinii, lecz ciężko znaleźć powtarzającą się odpowiedź, lub taką najbliżej prawdy. Dlatego kieruje tutaj te pytanie. Co ile zmieniacie rozrząd(na pasku) w samochodzie? Bądź po prostu, co ile zmieniać? Raz napisane co 60 tysięcy, raz co 80 tysięcy, raz co 70 tysięcy, raz co 40 tysięcy, raz co 50 tysięcy i idzie zgłupieć. Mógłby ktoś podpowiedzieć? :)

Po prostu - nie januszować, ale też nie zmieniać za często. Tak jak wymiana oleju jest określona przeważnie, co maksymalnie 10 tysięcy km, to co ile rozrząd?
 
U mnie w 1.8T fabryczny rozrzad byl wymieniony po 180 000km. Po tym czasie juz co 5 lat (wychodziło co 40 000km)
W 2.0tdi mam wymieniony fabryczny przy okolicy 200 000km. Nie zdarzyła sie po drodze konieczna wymiana czesto wadliwej pompy wody, wiec rozrzad przechodzil tyle ile zaleca producent (no prawie, bo zaleca wymiane przy 210 tys km).
 
Co tyle ile masz napisane w service manualu lub częściej jak ciebie na to stać, chyba że pojawią się jakieś inne dolegliwości w silniku, przy których trzeba będzie odsłonić, zdemontować rozrząd. Nie ma sztywnych widełek.
Warto też przeanalizować ile wymiana rozrządu kosztuje i ile może kosztować zerwanie paska, a obecnie większość jednostek jest kolizyjna.
 
Last edited:
Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi ponieważ aktualnie każdy producent zaleca inaczej
 
To gdzie znajdę, by to było napisane wymieniać, co tyle? Bo szukam w internecie i ciężko to znaleźć.
 
Jakbyś określił w jakim silniku/samochodzie tó byłoby łatwiej coś podpowiedzieć. Ogólnie takie informacje są w instrukcji obsługi lub jak np w citroen w książce serwisowej (gwarancyjnej)
 
To gdzie znajdę, by to było napisane wymieniać, co tyle? Bo szukam w internecie i ciężko to znaleźć.
Wpisz w magiczne miejsce google kiedy wymienic rozrzad w xxxxx z silnikiem yyyy. Jelsi w pierwszych trzech wynikach nie bedzie odpowiedzi to znaczy, ze kopernik byla mężczyzna.
 
Można przyjąć że w większości przypadków optymalnie wychodzi kiedy przyjmie się 75% tego co określa producent.
Jeżeli w instrukcji stoi 180tys lub 10 lat, to wymieniasz po 135tys lub 7-8 latach.
 
Pół żartem, pół serio- zalecenia producenta -30% ;)
1.6 tdci na zwykłym pasku Ford wyjściowo zalecał co 200.000 km, a poźniej serwisy zaczęły wymieniać po 140.000.
Daewoo na pasku zalecenia producenta 90k. Zalecenia serwisu 60k. Itd. itd.
 
Najwięcej na R18 przejechałem 440000, do końca rozrząd jak nowy. Legenda głosi, że kiedyś komuś wyskoczył błąd pozycji wałków po ćwierć mln km, ale jeździł jak p... poniżej 2 000 obr/min. Warto spojrzeć na łańcuch- jest płytkowy, w przeciwieństwie do tego co widziałem w BMW czy Suzuki, gdzie są zwykłe łańcuchy rolkowe wycofane już nawet z rowerów.
 
Ja zawsze wymieniam co ok 100k lub 5 lat. W VW komplety rozrządów są stosunkowo tanie - do mojego komplet z pompą 480 zł. Więc nie mam problemu robić to nawet sporo przed czasem.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
W starszych silnikach na pasku to myślę 60 tys km lub 5/6 lat.
 
Raczej max 5 lat, zależy ile się jeździ, ale nawet gdy samochód stoi to materiał się starzeje.
 
@Iron Ford np. wymianę zaleca co 200.000km lub 10 lat.
Pytałem gościa pracujacego w ASO, i generalnie on widzi to tak, że pierwsza wymiana 200.000km, jeżeli wymiana na OE, to kolejna 180.000km, jeżeli na zamiennik, to 120.000km.
 
Może nie trzeba wymieniać rozrządu jeśli producent napisze ,że jest dożywotni 😅😅😅i tylko niepotrzebnie szukasz i kminisz 👍
 
Ogólnie takie informacje są w instrukcji obsługi lub jak np w citroen w książce serwisowej (gwarancyjnej)
W instrukcji zapiszą co ile wymienić , a w ciągu 5 lat mogę 3razy zmienić zdanie 😉
W nowych autach przebiegi takich pasków są jakieś kosmiczne typu 200tys. I 10lat. U mnie w Lancerze jest opisane w książce że pierwsza wymiana po 90tys. Następne co 60tys.
Czy taka częstą wymiana ma sens to nie wiem bo jak wymieniałem rozrząd który miał 9 lat i ok 50tys to wyglądał jak nowy.
 
Czy taka częstą wymiana ma sens to nie wiem bo jak wymieniałem rozrząd który miał 9 lat i ok 50tys to wyglądał jak nowy.
Weź pod uwagę, że pasek, który ma być wymieniony co 60 tys. km, może się jednak dość znacznie różnić konstrukcyjnie, od tego, w którym wymaga się wytrzymałości rzędu 200.000km. Tak samo, w różnych silnikach, różne podzespoły napędzane są z paska rozrządu i paska PK, także w niektórych konstrukcjach pasek rozrządu może być też naturalnie bardziej obciążony i stąd też mogą wynikać interwały wymiany.
U mnie w Mondku pasek ma aktualnie ponad 80.000km przebiegu, pasek Dayco, też wygląda super, zaglądałem przy ogarnianiu dolotu kilkaset km temu, ale jakoś nie mam zamiaru trzymać go powyżej 100.000km i na wiosnę rozrząd leci bezapelacyjnie do wymiany.

Miałem już u siebie raz taką akcję, że pasek wyglądał jak z pudełka, a tydzień później wymieniałem silnik ;).
 
Wymieniłem dziś rozrząd w swoim 1.4 tsi. Producent określa interwał na 240 kkm, ale nie podaje wieku. Golf ma skończone 6 lat i niecałe 102 kkm, więc ze względu na wiek dałem nowy zestaw. Bogatszy o nowe doświadczenie (nigdy wcześniej nie robiłem rozrządu w tym silniku) następnym razem nie spieszyłbym się z wymianą, bo stary pasek wyglądał idealnie, nie skrzypiał przy kręceniu, a rolka i napinacz bez oznak zużycia.
View attachment 4405
 
Miałem już u siebie raz taką akcję, że pasek wyglądał jak z pudełka, a tydzień później wymieniałem silnik
Fuck upy sie zdarzają. Moj kolega zezlomowal Astrę 1, bo wymienil w niej rozrzad i wlasnie ten nowy pasek strzelil.
 
Back
Top