• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co ile wymieniać rozrząd?

Raczej pasek nie pękł od razu tylko był skrawany dłuższy czas. Poszło łożysko rolki czy napinacza i już nie było osiowego prowadzenia paska.
 
Mechanik mówił, że rolka ok. Po prostu go zmieliło, a na tej połówce co została oderwało na 10cm zęby plus strzelił i przeskoczył… Tak czy siak nie było nic słychać wcześniej jak to przy pasku.
 
Miałem podobną akcję w civicu, tyle, że wina moja. Redukcja do 2 przy zbyt dużej prędkości 😁
Tak szarpnęło paskiem, że prawie wyrwało gwint mocowania napinacza do bloku, przez co lekko się przekrzywiła, pasek pogryzły zęby na krawędzi koła rozrządu pod kołem pasowym. Ale nie zerwało się i nie przeskoczył, ale krajobraz pod osłoną zacny. Pełno wiórów i włókiem z mielącego się paska. Tak więc wymiana, naprawa gwintu w bloku i tragedii nie było.
Jak pasek się mieli to najczęściej wina zużycia/uszkodzenia rolki, albo błąd w montażu.
Na poprawnie złożonym rozrządzie pasek nie ma prawa się zsunąć.
 
Nie miało prawa nic się stać z paskiem przy takiej redukcji, a wyrwanie gwintu napinacza z bloku od redukcji ... szkoda gadać. Coś musiało być mocno nie tak.
 
Grube redukcje to najlepiej z dodaniem gazu przed puszczeniem sprzęgła 😀
 
może ktoś mnie oświeci jaki interwał przewiduje Ford dla mojego silnika duratec 2.0 PB AODA 2008r.
jakoś nikt mi nie odpowiedział tylko pytanie a dzieje się coś ? ja że nie, no to jeździć i tak jeżdżę 250k już dochodzi :rolleyes:
tak mnie zastanawia czy prewencyjnie nie wymienić kurcze koszt też pewnie będzie
 
może ktoś mnie oświeci jaki interwał przewiduje Ford dla mojego silnika duratec 2.0 PB AODA 2008r.
Nie przewiduje, rozrząd masz na łańcuchu, jak nic nie rzępoli i nie grzechocze, to nie ma sobie czym głowy zawracać
 
tak mnie zastanawia czy prewencyjnie nie wymienić kurcze koszt też pewnie będzie
Jeżeli nie ma niepokojących dźwięków z okolic rozrządu a chcesz mieć jakiś podgląd to zdejmij pokrywę zaworów, pomacaj naciąg łańcucha i koła zębate, oceń stan ślizgów i przy okazji pomierz luzy zaworowe. Jak masz wolne 35zł to zamów blokady, upewnisz się czy po takim przebiegu trzyma nastawy.
download-1.jpeg
 
Last edited:
Dokładnie to napisałem jakiś czas temu w dyskusji o lepkości oleju - wszystkie testy dotyczą łożysk i pierścieni, a najbardziej obrywa łańcuch i krzywki. W efekcie moje posty zostały usunięte a ja dostałem bana.

Jak będę miał czas to poszukam tych usuniętych postów ale z tego co kojarzę to bana dostałeś za "chamówę" w wypowiedziach
 
Last edited by a moderator:
Bynajmniej- pierwszego bana dostałem wyłącznie za merytoryczne posty niezgodne z wizją świata moderatora, którego po wygaśnięciu bana już nie było i logiczną argumentację.
Jednak jak się okazało, że posty na które poświęciłem sporo czasu (w tym na grzebanie w materiałach i danych) znikały po paru minutach, a ja gadałem z duchami (bo odpowiadaliśmy sobie wzajemnie na posty, których już nie było, wychodząc na idiotów) - no to faktycznie kilka kolejnych banów już było za chamówę.
 
Był wątek typowo o rozrządach, ale już jest w archiwum a chciałem zasięgnąć Waszej wiedzy. Czy wiadomo Wam, który zestaw rozrządu nie posiada owianych złą sławą napinaczy Litens made in romania? :)
 
Ja bym poszedł w stronę NTN/SNR lub SKF. Z tego co wiem te dwie firmy mają ze sobą dużo wspólnych produktów. Zamawiałem kiedyś do Skody górne mocowania McPhersona , to był dosłownie ten sam produkt .To znaczy bardziej NTN/SNR pakuje do siebie SKF. Ale z tego co widzę to NTN/SNR potrafi do siebie pakować różne zamienniki. Także dla większej pewności wziąłbym SKF, bo wkłada do siebie właśnie te kanadyjskie bądź made in germany. Trochę masło maślane wyszło z tego wpisu 😛. Dla pewności zapytałbym jeszcze na forum Volkswagena, są osoby które to rozkminiają pewnie lepiej.
 
@Forest chyba musisz na chybił trafił zamawoac przez net i po sprawdzeniu wszystkich "made in" ewentualnie odsyłać. W zestawie INA mialem napinacz Litens z Rumunii.
 
Posprawdzałem trochę bo niedługo będę musiał też zrobić rozrząd w Skodzie ,i to jest loteria. SKF jest zarówno francuski napinacz, rumuński , niemiecki i kanadyjski. Są też takie bez żadnych napisów wytłoczonych, więc można od razu kwalifikować je jako rumuńskie. Na Alle... masz kilka zestawów ze zdjęciem dokładnie tego produktu co sprzedaje sprzedawca i tam są kanadyjskie napinacze. Także ja bym szukał w ten sposób, od osób prywatnych zakupu. Przynajmniej możesz zadzwonić i zapytać jak sprawa wygląda. Nie będzie wtedy zabawy ze zwracaniem .
 
Last edited:
Ostatnio przy wymianie rozrządu pytałem mechanika i mówił żeby co 6-7 lat zmieniać jeśli nie dobiłeś do interwału.
 
Kompletnie nie ma reguły. Zależy też jak ktoś jeździ. Najlepiej jak można zajrzeć i ocenić stan paska.
Osobiste doświadczenia.
Mazda 323F BJ 2.0 DiTD wymiana powinna być przy 90 tys., a przy 60 tys. pasek wyglądał tragicznie.
Znajomy kupił Clio od handlarza. Wymiana rozrządu przekroczona o 20 tys. km - stan paska idealny.
Obecny samochód 1.2 TSI - wymiana łańcucha przy 140 tys. km. Łańcuch zaczął ocierać o obudowę na wolnych obrotach. Serwisowany w trybie LL do 120 tys. km.
W internecie niektórym te łańcuchy wytrzymywały 40 - 50 tys. średnio ok. 100 tys. km.
 
Duże znaczenie ma temperatura i ozon. Jak się śmiga w wakacje po jakiś upalnych krajach i wysokich górach, to pasek dostaje szybko pęknięć. No i silnik musi być suchy, bo wycieki oleju potrafią go skończyć.
 
Back
Top