• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wczoraj, korzystając z okna pogodowego. Wóz umyty, wosk na blachy, silikon na uszczelki i ...pod klamki. Czy to coś da, nie wiadomo 😆
Następe mycie, chyba już na wiosnę.
 
Nie myjesz w zimie o ile jest cieplejszy okres z soli?
 
Last edited by a moderator:
A da to coś? I tak raz się w trasę ruszy i będzie to samo. Ja porzuciłem mycie zimą chyba, że fura będzie stała tydzień bez ruchu to wtedy można zmyć co jest w zasięgu.
 
Ja zimą przynajmniej raz w tygodniu podjeżdżam na myjkę samoobsługową i samą wodą za 2 zł opłukuję auto.
 
Bardzo mocny środek dopakowany wodorotlenkiem sodu, trzeba go dobrze spłukać i może „podgryźć” wosk jeśli mamy nałożony na samochodzie. Ale domywa dobrze. Od siebie polecam Bilt Hamber Auto Foam w oprysku 1:10/ 1:20, również super działa a bardziej bezpieczny.

@Pedros w jakim stężeniu używasz adbl tfr?
 
Polecam ADBL TFR
Ja używam ProElite NanoFactor.
Również zawiera wodorotlenek sodu.
Doskonała z pianownicy pa, trochę słabsza z oprysku.
Znacznie tańsza; również lubi wosk podgryzać.
1:10.
 
Ja jak jest śnieg to myję całość razem z podwoziem proszkiem, potem spłukuję. Gorący proszek jednak lepiej usunie złogi śniegu z solą z podwozia niż sama zimna woda. I wbrew powszechnym opiniom że proszek zabija zabezpieczenia i tak dalej Kijanka od spodu wygląda jak po wyjeździe z salonu :p

Jak nie ma śniegu, to tylko płukanka z soli jak @Kaczorek79 . A jak trafi się tak +5 to mycie gąbką i uzupełnienie Fusso. W sumie dzięki takiemu traktowaniu wosk leży mi faktycznie 12 miesięcy, wystarcza na wiosnę położyć i potem tylko bezdotyk i raz co jakiś czas do zimy uzupełniacz, a w zimę to jeżeli się da. FSB dobrze uzupełnia ten wosk.
 
Znalazłem winowajcę dlaczego od paru dni czuć ropą w korku lub na światłach - spocony powrót z jednego z wtrysków. Mam nadzieję, że to tylko oring ;)

IMG_20211129_205540.jpg
 
Również zawiera wodorotlenek sodu.
Wcale to takie dobre nie jest, wole szukać produktów które nie zawierają tego składniku, szkoda katować samochód mocna chemia, mocno obrywają uszczelki, chromy jak i sam lakier. Wiadoma sprawa że jak auto ogromny szczur to można. Ale jak my dbamy na bieżąco nie widzę sensu, autofoam w oprysku działa super a nie zawiera wodorotlenku sodu. Na forum Kosmetykaaut nie raz już był poruszany ten temat


Znany wszystkim Dimer również domywa ale jakoś się go nie używa.
 
Passat wylądował na warsztacie. Do wymiany tłumik drgań skrętnych na wale kardana.
 
@Gardor, powinienem dopisać, że nanofactora używam przez woskowaniem, bo bdb wyjaławia lakier z wosków.
 
Ja bohatersko powstrzymałem się od zrobienia zdjęcia jak nabiłem pierwsze 100000 :D Poza tym odśnieżyłem i założyłem nowe wycieraczki. Skusiłem się na Goodyeara zamiast OEM, ale już czuję że będę żałował.
 
Jeszcze 50000 do końca gwarancji i 150 tysięcy do końca planowanego życia silnika :p

Ale już niesprzedawalna. Kto uwierzy że prywaciarz tyle przejechał, wiadomo że taksa albo szalejący handlowiec :D
 
100000 to juz go nie sprzedasz, przecież to złom, wiem to od Mirka a on ze szwagrem znają się na samochodach;)
dziś jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie licznika mojego pracowego środka transportu:)
 
Kiedyś dorabiałem sobie w wakacje, jeżdżąc do reichu jako kierowca Mietka Vito z chyba niezniszczalnym dieslem 2.7 R5. Poza serwisem, te samochody w zasadzie nie stygły, zmieniali się tylko kierowcy, ostatni raz jak prowadziłem tego vitka na blacie było ponad 2mln km :D
 
Mój dziś na warsztacie, ale jeżdżę perełka. 2010r
IMG_20211201_124254.jpg
100%po mieście, serwisowany. Prawdziwa gratka dla Mirka. Gdyby nie fakt że już drugie kółko na liczniku ;)
 
Back
Top