• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Mróz czy nie mróz, zawsze czekam aż silnik się nagrzeje, a do tego czasu nawiew do kabiny mam ustawiony na maksymalnie chłodny. Choć do końca nigdy nie jestem pewien na 100% czy to już - nie mogę doczekać się nowego auta, które będzie posiadało wskaźnik temperatury oleju.
 
Są tego typu farelki i do Corsy. Ale na allegro nie ma ich dostępnych. Zobaczymy co przeniesie jutrzejszy poranek. Czy zobaczę różnicę :)
 
Mróz czy nie mróz, zawsze czekam aż silnik się nagrzeje, a do tego czasu nawiew do kabiny mam ustawiony na maksymalnie chłodny. Choć do końca nigdy nie jestem pewien na 100% czy to już - nie mogę doczekać się nowego auta, które będzie posiadało wskaźnik temperatury oleju.
Ja tam moge nalac drozszy olej czy dodatek żeby mieć "zadbane" auto albo sumienie i lubię się bawić, testować itp. Ale za nic nie będę marzł w samochodzie przez 10 czy 15 minut żeby sinik miał ciepły olej a nie ja doope😏 za 3 lata sprzedam auto a komfortu i zmarzniętych rąk czy tyłka nikt mi nie wyrówna ani kasą ani dziękuję... Tobie też kolego radzę zadbać bardziej o siebie a auto traktować bardziej przedmiotowo😉👌
Edit:
Przy takim systemie i jak kupujesz nowe auto to załóż sobie webasto😉 docenisz to bardzo a i mega użyteczne to jest w okresie zimowym. Koniec skrobania, odśnieżania szyb, auto cieplutkie po wejściu 😉
 
@cristal_86 No cóż sprzeczał się nie będę, każdy ma swoje własne priorytety. Dodam tylko, że odnośnie zmarzniętych rąk czy tyłka, to mogę polecić podgrzewanie foteli i podgrzewanie kierownicy, które stało się opcją do dokupienia w większości dzisiaj produkowanych aut. O webasto myślałem, jak rozważałem spanie w samochodzie, ale zrezygnowałem z tego pomysłu, bo od takich sytuacji będę mieć przyczepę.
 
1.4 i 1.6 hdi
Przy takiej jak teraz temp to 3-4km i 90°C
Ale wiesz, że ta wskazówka na 90C to nic nie znaczy? Ja mam czujnik temperatury to mogę sobie podejrzeć ile jest naprawdę.
Potrzeba mi 30 minut jazdy w warszawskich, porannych lub wieczornych korkach, by osiągnąć faktyczne 90C.
Oczywiście wskazówka pokazuje 90C już po kilku minutach.
Post automatically merged:

Mróz czy nie mróz, zawsze czekam aż silnik się nagrzeje
Przeciez to się rusza od razu. Ile czekasz do tego nagrzania? Obstawiam, że tak przeszło pół godziny.
 
@dagetto
Autem ruszam po kilkudziesięciu sekundach od uruchomienia silnika, ale przez kolejne 10-12 minut jazdy w zimę (i 7-8 minut w inne pory roku) nawiew mam nastawiony maksymalnie w stronę niebieskiego pola (zimno). Po tym czasie przełączam nawiew i po kolejnej minucie ściągam czapkę i kurtkę, bo robi się już ciepło w kabinie :)
 
Ale wiesz, że ta wskazówka na 90C to nic nie znaczy? Ja mam czujnik temperatury to mogę sobie podejrzeć ile jest naprawdę.
Potrzeba mi 30 minut jazdy w warszawskich, porannych lub wieczornych korkach, by osiągnąć faktyczne 90C.
Oczywiście wskazówka pokazuje 90C już po kilku minutach.
Dokladnie. U mnie jadąc do pracy - 8 km i około 10 minut to wskazówka temp. wody jest 90 już od około 2 minut od mety a temp oleju ma około 60-70 jak dojezdzam i gasze silnik.
Ostatnio jadąc w mieście, korek, światła itp. dobicie z olejem do 90 stopni zajęło 13 km i około 23 minut. Nie to żebym zawsze tak to skrupulatnie obserwował ale wleciał nowy olej do tego 40 zamiast 30 więc człowiek na początku słucha różnic, patrzy na wskaźniki, liczy litry przy dystrybutorze. Takie hobby 😁albo spaczenie😑
 
Last edited:
90 stopni oleju? Tak teraz myślę czy to kwestia konstrukcji czy coś mój interfejs obd z apką oszukuje ale max temp jaką kojarzę to było 82 stopnie po 110 km trasie i kilku km w korku. Normalna temp na normalnych pozamiejskich drogach oscyluje ok 75 stopni.
 
Temperatura robocza diesla to 82-84°C
 
Silnika, nie oleju. Olej powinien mieć temperaturę roboczą ok 100 st. Jeśli masz 75st to jest coś nie halo z tą apką lub interfejsem.
 
U mnie olej ma zawsze 1°C mniej niż płyn chłodzący czyli przeważnie 82%°C
 
Olej powinien mieć temperature zblizona do wody w układzie chłodzącym. Zależy od auta ale oscyluje to najczęściej w przedziale 85-95 stopni.
 
Masz czujnik temperatury oleju?
W sumie to nie wiem na 100% ale aplikacja tego czego nie widzi to po prostu nie pokazuje więc sądziłem, że mam. Teraz nie jestem pewien. Sprawdzę inną apkę jeszcze.
 
U mnie w renacie olej potrafi 120st złapać. 100-110 to norma. Jeśli dobrze pamiętam to u @Ryba84 to shell chyba 130st w Passacie osiągał.
Post automatically merged:

1.6 HDI, jazda 170km/h (3500obr/min) przez kilkanaście kilometrów w temperaturze otoczenia 30stC - 107stC
U mnie olej ma zawsze 1°C mniej niż płyn chłodzący czyli przeważnie 82%°C
Chyba się popłaczę 😂🤣
 
No oczywiście że potrafi złapać, po to jest woda i układ jak i płyn nazywa się chlodzacy. Woda ma 90 stopni w układzie i pelni dwie funkcje.
1. To nagrzewa się dużo szybciej niż olej i w początkowej fazie rozgrzewania pomaga złapać temperaturę roboczą olejowi. Stąd najpierw jest w małym obiegu a potem otwierana jest na duży aby szybciej rozgrzać olej.
2. Druga funkcja to chłodząca. Temperatura wody to 90 stopni i jeśli olej przekracza ta temperature to układ chłodzący swoją pracą i funkcja zbija temperature oleju właśnie do tej temperatury.
Niejednokrotnie zagrzeje olej do 115. Wystarczy że dłużej pojadę spokojnie i wraca do nominalnej lub bliskiej jej czyli 90.
 
@soszo tylko nie posikaj się rozumiesz co znaczy "przeważnie"?
 
Back
Top