• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wymiana oleju na SHU 5W40 A5 i filtra Mann, dolewka płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego (w/g spec.), uzupełnienie płynu do mycia szyb :).
Rozbiórka filtra oleju i sprawdzenie zawartości co jest w środku (zanieczyszczenia) :oops:

olejSHU.jpg
 
U mnie średnio 5,5l/100 km. Wersja 105 km bez DPFu. Jeżdżę codziennie 2 razy po 15 km i do tego dłuższe trasy. Jazda umiarkowana, bez zamulania.
 
W Espace wymieniłem świece żarowe (OE Renault), a w Clio zapłonowe (również oryginał). Do tego celu szarpnąłem się na zakup klucza dynamometrycznego, żeby to zrobić zgodnie ze sztuką.
Poza tym standardowe sprawdzenie płynów ustrojowych i auta mogą połykać kolejne kilometry 😉
 
@rob_roy Niestety innej możliwości nie ma. Trzeba przygotować sobie w miarę szeroki pojemnik, bo po odkręceniu filtra przez chwilę olej leci dosłownie wszędzie.
 
Wymieniłem żarówki z przodu na teoretycznie bielsze i z większą ilością świtała... jak będzie, okaże się wieczorem :p:p
 
Dziś nastąpiła wymiana żarówek H7 na RING XENON 5000 , teoretycznie wedlug producenta mają homologacje.
 
Odgrzybianie klimy -
Ozon wg mnie daje tyle co nic, robiliście już coś Wurthem na parownik?
Post automatically merged:

Czy to nie przypadkiem sama IPA?
Kurcze ostatnio ozonowalem w aucie to po miesiącu jeszcze czuje taki dziwny zapach ,a przez tydzień musiałem jeździć z otwartymi oknami bo tak śmierdziało.
 
Trudno powiedzieć, taki dziwny zapach się utworzył może przez to że został zapach w aucie ,najlepsze było to że w aucie nie śmierdziało a jak wszedłem po serwisie to nie było czuć typowego zapachu ozonu tylko taki dziwny smród...
 
Last edited by a moderator:
Wymieniłem czujnik ABS, podobno lubią padać w E39 :). Się zepsuł prawy przedni.
 
Last edited:
Ostatnio wrzuciłem dystans na tył 15mm H&R, teraz ładnie zgrywa sie z nadkolem. Wczoraj za to wyrzuciłem klocki ATE z przodu i założyłem Ferodo Premier, ATE niestety sie skończyły po 14 tys km.
 
Tarcze były również ATE?
 
Tarcze ATE założone razem z klockami, klockom nie pomaga również fakt, że najczęściej jeżdze po niedokończonym odcinku S3, gdzie tak naprawdę ciągle sie hamuje, ewentualnie jeździ w korku.
 
Wymiana filtra powietrza Mann Filter
Wymiana zaworu odmy wraz z filtrem Vaico
Wymiana płynu wspomagania Fuchs Titan 3000
 
Wymieniłem akumulator, bo wziął i padł nagle po 6 latach i 100 kkm. Rano odpalił normalnie, po pracy napięcie spadło do 0,5 V, ale i tak czuję się wygrany, bo właściciele Golfów VII sygnalizują pierwsze wymiany po 4-5 latach. Wpadła Varta EFB
 
Wczoraj poszła płukanka i wymiana oleju Total HKS , magnesy ze starego filtra zostały przełożone na nowy, śruba z magnesem też niczego nie miała na sobie.
Inspekcja filtra po jego rozcięciu nie wykazała syfu metalicznego.
Śrubę jakiś rok temu zrobilem sam ze spustowej Yamahy + magnes neodymowy N38SH lub UH nie pamietam dokladnie typu.
 

Attachments

  • 20201003_174406.jpg
    20201003_174406.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 156
  • 20201003_175747.jpg
    20201003_175747.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 166
Ja wczoraj chciałem tylko poodkurzać, a niechcący wyprałem tapicerke, umyłem okna i zmieniłem żarówki H7 i W5W...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Śrubę jakiś rok temu zrobilem sam ze spustowej Yamahy + magnes neodymowy N38SH lub UH nie pamietam dokladnie typu

Magnes to ma co robić w skrzyni biegów. W sprawnym silniku nie ma opiłków tzn nie powinno być.
 
Wiem, w skrzyni też jest magnes, a do miski olejowej dodałem bo byłem bardziej ciekaw czy coś tam pływa w oliwie.
 
Back
Top