• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Magnes przyciąga głównie żelazo. Pewnie coś tam jeszcze ale nie miedź, cynk czy aluminium ;)
 
Po raz pierwszy odpaliłem przy pomocy kabli :( . Przy napięciu 23.8V nawet nie przekręciła. Wcześniej z mniejszego napięcia (23.5) paliła bez zająknięcia. Renia za 3 tygodnie skończy 2 lata.
 
@soszo zakładam, że Renia jest dużą dziewczyną ;) skoro potrzebuje 24V.
W każdym razie jeśli ma korki w aku to > areometr a następnie prostownik, względnie jakimś testerem przy rozruchu go sprawdzić, czy zbyt mocno napięcie nie spada. Choć dwa lata to trochę wcześnie na takie akcje...
W każdym razie, przy rozładowanym aku jak już silnik ruszy, to jeśli elektryka nie ma jakiejś elektroniki sterującej, alternator nie będzie miał litości i będzie ładował wysokim prądem, co żywotności baterii nie służy - taka teoria.
 
Baterie będą wymienione. Nawet szef pytał jak się sprawują i przechwaliłem. W bliźniaczej o miesiąc czy dwa młodszej reni już były wymieniane.
 
@Gardor oczywiście, za pomocą obd11.
 
Ja może nie dziś, ale wczoraj sprzedałem New Beetle narzeczonej, w najbliższym czasie poszukiwanie czegoś nowszego na miasto i dojazdy do pracy najlepiej pod LPG :D
 
Myślałem o tym, ale kwestia tego, że moja narzeczona jest mocno wybredna jeżeli chodzi o auta i to średnio jej się podoba, myślałem o Cytrynie C1 lub Swifcie (2005-06r nie wiem która generacja) ale coś czytałem, że w suzuku jest problem ze skrzyniami i nie wiem czy to prawda i nie jak tam lpg :/
 
Last edited by a moderator:
w Suzi masz kasację luzów zaworowych za pomocą wymiany szklanek. Droga i upierdliwa zabawa.
Nie zgodzę się, kolega ma lpg i zrobił około już 70000km na lpg, a regulacja luzów jest na płytkach jako je robił u mechanika. (info od kolegi Swift 1.3 M13A 2005) tylko trzeba jechać do mechanika który się na tym zna, a nie do "wymieniacza" 🤬
 
Last edited:
regulacja luzów jest na płytkach
ale co, szczelinomierzem sprawdzali luzy i korekta od góry, kluczem? Nie. Płytki się wymienia i są one na szklankach, koszt roboty podobny do wymiany szklanek. Poza tym, masz 16 takich szklanek i płytki też swoje kosztują. Nie trzeba ich wszystkich wymieniać, ale nie masz pewności, że za 20 tysiecy nie będziesz ponownie łańcucha zrzucał.

Jakie koszta koledze wyszły?
 
Last edited:
jesli szklanki są już wyrąbane to już nic nie pomożę (ekstremalny wypadek) :), a jeśli chodzi o regulację to tak. można zobaczyć na moim zdjęciu z otwartą pokrywą zaworów. ;)

nie pytałem ile go wyszło.. sam mam w planie na takie sprawdzenie pojechać do mechanika.
 
Last edited:
jesli szklanki są już wyrąbane to już nic nie pomożę
No właśnie o to chodzi. Stąd pod LPG najlepiej hydraulika na zaworach, albo system regulacji jak w Hondzie. Uważam to za optymalne rozwiązanie.
 
Skoro mówisz że hydraulika na zaworach to nie trzeba sprawdzać co ileś tam km ?
Na nauce jazdy Swift 1.3 M13A robiły po 200000 -250000km na lpg i im nic nie było,( woj podkarpackie) i dalej jeżdziły tylko kwestia profilaktyki :)
 
Last edited:
Skoro mówisz że hydraulika na zaworach to nie trzeba sprawdzać co ileś tam km ?
Nie. Tam zaczyna niedomagać kasator hydrauliczny, to go wymieniasz, tyle. Przypadki takie się zdarzają, ale na pewno duuuużo rzadziej, niż potrzeba ingerencji w korektę luzów w silnikach na przykład Japońskich regulowanych płytkami, czy szklankami, lub w Fordowskich Duratecach.

Na nauce jazdy Swift 1.3 M13A robiły po 200000 -250000km na lpg i im nic nie było,( woj podkarpackie) i dalej jeżdziły tylko kwestia profilaktyki
Masz całkowitą rację , ja nie pisze, że tak się musi zawsze stać, ale trzeba mieć to na uwadze, bo kupujemy samochody używane o różnym stopniu eksploatacji i serwisu.

Była gdzieś historia Yariski na LPG na nauce jazdy. Też przejechała chyba bańkę, albo prawie bańkę. Tylko, że własciciel bodajże 2x głowice zmieniał...
 
@Zielony34 jade dziś tak czy tak na przegląd LPG do gazownika to pogadam z nim co i jak to mozę coś podpowie, dzięki za wszystkie porady. A słyszeliście coś o tych łożyskach w skrzyni?
 
O skrzyni nie wiem nic.

Natomiast gazownik, powinien przy takim silniku bez hydrauliki, zlecić kontrolę luzów przed założeniem LPG i po założeniu zlecić kontrolę co około 20 tysięcy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
To ja oddałem w poniedziałek , na przegląd LPG to do dziś walczy z pierwszym przełączeniu z benzyny na lpg , który skutkuje szarpnięciem , a w sobotę założyłem owiewki żałuję że tego wcześniej nie zrobiłem .
 
Back
Top