Dziś w corsolocie czyściłem kolektor środkiem LM 5168 do tego przeznaczonym. Jutro akcja plukanka Oliem i zalanie silnika Specolem +AR9200v2.. Ciekaw jestem pracy silnika, czy będzie słyszalna różnica.
Wymieniłem dziś rozrząd w swoim 1.4 tsi. Producent określa interwał na 240 kkm, ale nie podaje wieku. Golf ma skończone 6 lat i niecałe 102 kkm, więc ze względu na wiek dałem nowy zestaw. Bogatszy o nowe doświadczenie (nigdy wcześniej nie robiłem rozrządu w tym silniku) następnym razem nie spieszyłbym się z wymianą, bo stary pasek wyglądał idealnie, nie skrzypiał przy kręceniu, a rolka i napinacz bez oznak zużycia.
@Kevin88 90% zestawów zakładam własnie INA. Niektórzy jeżdżą po 120 kkm i przyjeżdżają na kolejny rozrząd. Zastanawiałem się u siebie nad INA, ale niewiele droższy był Conti, a miał w zestawie dodatkowe śruby do wałków rozrządu. Ogólnie INA robi dla wszystkich europejskich aut rolki, a paski biorą od Conti, Gates i Dayco. Sami pasków nie produkują.
@poziom1989 dokładnie. @rychu147 w serii silników ea211 czyli tych od 2013r jest pasek, ale uwaga, bo w niektórych autach np Yeti, Caddy, Jetta do 2015 szły też silniki ea111 na łańcuchu, a to były te jednostki owiane złą opinią.
Sam Conti to górna półka wśród pasków, a w zestawie znajdują się rolki od INA, w oryginale siedziało to samo.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.