• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Padlina umyta wytarta do sucha, odkurzona, wyplakowana i zatankowana. Po 10km z zewnątrz nie widać że w ogóle myta. Uwielbiam taką pogodę.
 
Wymieniłem koło pasowe, rolkę, napinacz i pasek osprzętu. Zabawa trwała trochę dłużej gdyż musiałem wykonać prowizoryczną blokadę wału bo śruby wymagają dokręcenia 40Nm + 120° :rolleyes: Nareszcie znikło szuranie, piski i wibracje na zimnym silniku.

 
To wrzucenie 1 biegu i wciśnięcie pedału hamulca nie wystarczyło?
 
Zatankowałem do pełna i zalałem Xeramic Space Technology do czyszczenia wtryskiwaczy. Czuję, że spalanie spadnie o 5%, zadymienie o 30% i osiągi o 7% 🤭
 
To faktycznie jest problem
 
Last edited by a moderator:
1.Wgrałem nowe mapy Garmina.
2. Dodałem oleju 0.6L 5w40 Shell C3.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dzisiaj wymieniłem sprzęgło w Golfie. 128 kkm przebiegu, co prawda można było jeszcze jeździć, ale kilka razy zdarzył się lekki uślizg na 5 i 6 biegu pod górkę. Silnik po chipie, więc sprzęgło nieco za słabe, seryjne produkcji Sachs 220 mm, wymieniłem na LUK 228 mm.
20220107_145707.jpg
 
Golf ma dwumase?
 
Spieki załatwiłby sprawę przy tej samej średnicy sprzęgła
 
No siemano, a ja dzisiaj 10 godzin i 500 kilometrów w samochodzie po zderzak pod Xenon w stanie "prawie idealnym". Przynajmniej na zdjęciu i przez telefon taki był, a w rzeczywistości ... Jeszcze od góry pęknięty wzdłuż i chromy podarte...


handlarska szmata
 

Attachments

  • 20220107_152021.jpg
    20220107_152021.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 137
Prosi się o dodatkowe zdjęcia z każdej strony Jak nie wyśle to towar kibel
 
Spieki załatwiłby sprawę przy tej samej średnicy sprzęgła
Dwumasy nie mam, była dopiero od seryjnych wersji 140 i 150 KM w zestawie ze sprzęgłem 230 mm. Mój seryjnie miał 122 KM (teraz 160 KM), zwykłe koło i sprzęgło 220 mm. Zmianę okładzin na kevlar brałem pod uwagę, ale podobno sama okładzina nie daje większego współczynnika tarcia, a tylko odporność na temperatury i charakteryzuje się bardziej 0-1 załączaniem sprzęgła. Tego chciałem uniknąć, bo Golf i tak ma te swoje mapy poustawiane, że komputer widzi położenie pedału sprzęgła i sam podbija obroty. Gdybym dał takie sprzęgło ze spieku, to w zasadzie nie można by ruszyć bez szarpania.
 
Prosi się o dodatkowe zdjęcia z każdej strony
emoji2957.png
Jak nie wyśle to towar kibel
emoji23.png

Zdjęcia są, tak porobione, że nic złego nie dojrzysz, a przez telefon zaznaczałem, że mam daleko i czy deklaruje stan taki i taki i oczywiście ani słowa o tych uszkodzeniach. Nie wiem na co gościu liczył. Że kupię taki albo powiem, że dziękuję jednak i odjadę? Oczywiście nie zostawiłem tak tego cwaniactwa i chamstwa bo nie znoszę czegoś takiego
 
Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, firma znana i lubiana czyli Elring.
IMG_20220108_085124.jpg


Nagaru dużo ale spodziewałem się więcej. 500km temu wymieniony olej + AR 2300, niech pracuje. :p
Dodatkowo wymieniona pompka spryskiwaczy reflektorów na oryginał VDO.
IMG_20220108_132300.jpg
 
U mnie już ok rok siedzi uszczelka pokrywy zaworów firmy topran, ciekawe ile jeszcze wytrzyma, według niektórych miała ciec już po miesiącu. Czekam na pierwsze rozszczelnienie 😄
 
Z topranem to loteria, czasem wyjmujesz z pudełka i już popsute, a czasem hula. Kolanko odmy mam toprana, nie było alternatywy, z pół roku już jeździ.
 
Najczyściej to w tym silniku nie masz ;) Pewnie długi czas był obdarzany dobrodziejstwem serwisów LL. Chla oliwę?
 
Każdy 1.8t przypala olej u góry...
 
Last edited by a moderator:
Chla, 0,5l na 1000km. Albo LL, albo ktoś w pewnym momencie stwierdził że wymiana oleju jest przereklamowana 😆
 
Back
Top