• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Nie robił płukanek
 
Żeby nadrobić, będę lał dwie. 😅
 
U mnie już ok rok siedzi uszczelka pokrywy zaworów firmy topran, ciekawe ile jeszcze wytrzyma, według niektórych miała ciec już po miesiącu. Czekam na pierwsze rozszczelnienie 😄
Ja założyłem teraz uszczelke Harta do Corsy 😉😄 to co ja mam powiedzieć 😆

Przy okazji engine flush i wymiana oleju 😄
 
Dzisiaj wymiana cewki z rocznej hella na 23 letni oryginał. Dobrze że nie wyrzuciłem starej jak wymieniałem na to gówno od helli rok temu.
Wóz na postoju po prostu zgasł i już nie odpalił. Wcześniej zero objawow .
 
Ja zauważyłem pewną tendencje w częściach do starych aut. Myślę że nawet renomowani producenci wkładają do pudełek chinszczyznę. Miałem już kilka przypadków gdzie do wozów 20+ cześci w kartonach lemforder hella itd wyglądały jak zwykła chińszczyzna. Ta cewka też wzbudziła moje podejżenia jak ją zobaczyłem, wygląd typowego chinola jakich pełno na allegro po 80zł. Wychodzi na to że kupiłem takie samo gówno tylko w pudełku hella i cena x2.
 
No dokładnie problemem starszych wozów nie jest brak części, tylko to, że nie ma już dobrych jakościowo części.
Przykład przewody zapłonowe miałem w fiacie jakieś stare i dopiero jak stwardniały i jeden pękł od wibracji to zmieniłem.
A teraz w przeciągu 2 lat 3 komplet.
Bo to gówno przebija mimo braku uszkodzeń i silnik nie chce pracować.
A droższych nawet nie ma, każde jedne to chinol.
 
Z drugiej strony trochę rozumiem producentów. Kto będzie ciagle utrzymywał linie i produkował części do wozów których na zachodzie praktycznie już nie ma.
 
Dzisiaj korzystając z okazji wprowadzenia nowych opłat i podatków policzyłem że nie opłaca się pracować stąd zabrałem się za pożyteczne rzeczy:

Silnik CFGB.

Taki zestaw tym razem.

03C75DEB-36FA-4DD7-B714-78A18FDB3A1D.jpeg


Pokrywa cyk, Marolex pyk:

D92AB3D8-D8C2-4EF4-A3E1-D5653CA946B0.jpeg


Karmienie wygłodnialej limonkowej bestii.

039E9156-B2A5-4EF1-BC7E-C786340B0DDC.jpeg


Tutaj ważna czynność czyli niezgubienie śrubki.

F5D539EC-6829-42F2-B67B-6134936BEE0A.jpeg


Po odkręceniu ukazuje się puszka filtra. Nasadowy 32 jakby ktoś potrzebował.

8E2752CF-9989-447C-AF97-A4FA43525042.jpeg


„Ale tu syf” 😎

8k.

C770F7F3-E134-46A8-A333-BD315C6B2F3F.jpeg


Niedopity Marolex zrobił porządek.

4CE3B82B-8794-4A3F-BB43-6E0A17247788.jpeg


Można wsadzać, że tak się wyrażę
Gumki nowe. Wszystkie trzy.

0FEACB1D-E0CC-4AAB-95C1-9D95AAE05FF3.jpeg


Dalej nie ma sensu pokazywać - wlałem olej i finito grzebania w komorze silnika.

Potem jeszcze tylko zaległe smarowanie uszczelek. Bo w tym roku jeszcze tego nie robiłem 🙃

B948D626-4138-44AB-A8C8-4DCA13BE705C.jpeg


Inspekcja skasowana temat załatwiony.

Samopoczucie 10. Silniczek mruczy…. normalnie.😆


A i polecam mieć pod ręką, nie muszą być antybakteryjne 😆

DCA0D6FC-2F42-4A2F-BAB0-EF5C1D8F4015.jpeg
 
@Pedros czym uszczelki smarowałeś? Ja gliceryną pociągnąłem ale potrafią przymarznąć, a widzę że masz jakiś sztyfcik.
 
Tez go używałem - bdb. Tylko śmierdzi wiśnią albo maliną (syntetyczną) 😂
 
Po akcji z zamarzniętą odmą i oleju w cylindrach wymieniam świece i przy okazji filtr powietrza. Nie wiem czy dla bmki to dobrze czy źle ale muszę spróbować tych polskich wyrobów. Do jakości na pierwszy rzut oka nie ma się co przyczepić. Jedynie dobór świec na stronie tego producenta... Do mojego silnika teoretycznie nie mają 🤣
 

Attachments

  • IMG_20220114_141356035.jpg
    IMG_20220114_141356035.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 117
  • IMG_20220114_141506966.jpg
    IMG_20220114_141506966.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 132
  • IMG_20220114_141611746.jpg
    IMG_20220114_141611746.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 125
  • IMG_20220114_141629255.jpg
    IMG_20220114_141629255.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 117
Sędziszów, można śmiało brać. 👍

Z olejowym zastanowiłbym się ze względu na konstrukcję ale powietrze- bez uwag.

F6693CEC-F47C-49E0-8323-533C424D7A10.jpeg
 
Fabia dostała taki wycisk na dziurawych szutrach po zimie, że aż pękła sprężyna z przodu.
No to do mechaniora i dwie nowe.
Amorki sachsa 5letnie suche więc nie wymieniane.
Zobaczymy za jakiś czas na przeglądzie jak ich sprawność.

Teraz pytanie do @Kaczorek79
120pln za wymianę sprężyny po 1 stronie (240 za obie) to w porządku cena?
 
Back
Top