• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Udarem 300Nm to można sobie śrubki max m10 odkręcać. Wszystko powyżej to loteria może pojdzie ale raczej nie. Do normalnego kręcenia zawieszeń tak gdzieś 600-800 Nm.
 
Niestety nic innego nie miałem do dyspozycji, a metrowa rura skręciła bit T50
 
Skompletowałem zestaw zawieszenia na przód Zdecydowałem się na regenerację oryginalnych wahaczy oraz łączniki stabilizatora polskiego producenta, mam nadzieję że się nie zawiodę W wolnej chwili wymienię
3765a3f3596e64e85cf803216791ed94.jpg


Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
Nawet ten sworzeń wymieniają? Tuleje widziałem jako część zamienna ale resztę to pierwszy raz słyszę, że można regenerować. U mnie wahacze są stalowe.
 
Last edited:
Niestety nic innego nie miałem do dyspozycji, a metrowa rura skręciła bit T50
To jest fantazja francuskich inżynierów t50 zamiast śruby sześciokątnej, też tak mam z tyłu w 307 i też bit ukręciłem. czekam teraz do lata i zobaczymy czy t50 do udaru da radę, zamierzam go założyć na lagę 60cm. W lancerze nie mam problemu laga 60cm i wszystkie śruby idą ładnie.
 
Ja używam elektrycznego udaru z Lidla. Na tą chwilę wszystko co trzeba odkręca. Oprócz kół. Niestety jak mechanik mi przykręci koła to tylko metrowa rurka pomaga.
 
Ciekawy jestem jak tym kluczem odkręcisz półoś lub koło pasowe na wale ;) te klucze są ok do 150nm max, a myślę że optymalnie 100nm. Przy zawieszeniu jest dodatkowy problem ze śruby są przeważnie zapieczone i skorodowane przez co okazuje się że aby ruszyć śrubę która była przykręcona np 150nm trzeba dać 500nm.
 
Nawet ten sworzeń wymieniają? Tuleje widziałem jako część zamienna ale resztę to pierwszy raz słyszę, że można regenerować. U mnie wahacze są stalowe.
Tak, u mnie zostały wypiaskowane oraz wstawione nowe sworznie. Można zlecić komplet tzn tuleje+sworznie. Mocowanie sworznia w wachaczu wygląda jak w nowym, żadnej rzeźby Wstawione zostały sworznie TRW.

W E90 również masz aluminiowe wahacze.

e1c630772224835a377f29b4e1bd967d.jpg
c9bbd7595dcde6ef909e17574862693f.jpg


Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
@Kuba pisałeś do mnie?
Koła 120Nm kręci bez problemu
Pół oś 200Nm też odkręcił
U mnie ten klucz się sprawdza się śrub które są oryginalnie. Jak rozkręcam po mechaniku to ma ciężko bo nawet profesjonalne warsztaty omijają klucz dynamometryczny
 
Wczoraj w końcu udało się wymienić olej w Cytrynie, na starym oleju zrobione nie całe 9400km, przy średnim spalaniu 5.6/100 i średniej prędkości 41km/h, co daje nie całe 230h pracy na oleju, dodatkowo wymieniłem olej we wspomaganiu, a dziś w planach wymienić szkła lusterek, bo niestey od zakupu pęknięte i przy okazji założę diodę od FAPa ;)
 
Dziś wymieniłem świece żarowe i wyczyściłem EGR i chlodniczke spalin przy okazji. Po niedzieli wymiana rozrządu.
 
Może jeden do skrzyni a drugi do silnika?
 
Właśnie raczej nie, chyba że do manuala.
Do automatu wiem jaki jest korek i to żaden z tych.
 
Niech zgadnę do peugeot? U mnie w 307 też tak pokazuje
 
Dobra śmieszki @soszo i @Firewall

Dzisiaj moje auto które jeździ, skręca, hamuje czyli typowe wozidło bez żadnego polotu ani finezji - skoda fabia zdało śpiewająco przegląd techniczny.

Diagnosta nie miał najmniejszych zastrzeżeń.
 
Dobra śmieszki @soszo i @Firewall

Dzisiaj moje auto które jeździ, skręca, hamuje czyli typowe wozidło bez żadnego polotu ani finezji - skoda fabia zdało śpiewająco przegląd techniczny.

Diagnosta nie miał najmniejszych zastrzeżeń.
Mi chodziło o to, że 10W40 jest chyba nadal najpopularniejszą lepkoscia w Polsce :D
 
Z racji wieku i przebiegu eksploatowanych aut w polsce10w40 jest uniwersalnym olejem.
 
Back
Top