• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
jak to w umysłach Francuskich inżynierów bywa
W starszych silnikach jest o wiele prościej :) Niestety, im nowsza konstrukcja, tym bardziej niepotrzebnie skomplikowana.
 
W sumie jakbym się mocno uparł to i ten egr bym jakoś wymontował. Dobrze myślę, że ten grzybek to zawor egr ?
 

Attachments

  • 20220519_163109.jpg
    20220519_163109.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 101
Dzisiaj na szybko przed pracą wymieniłem sobie klocki w Fordzie z przodu, wyleciały ogryzki FOMOCO, wleciały Ferodo eko frikszyn, na szybko dynamicznie dotarłem, ale i tak jeszcze muszą się ułożyć bo licho hamują, chyba że te eko już takie po prostu będą.
Do wymiany użyłem zestawu do wciskania tłoczka kupionego kilka dni temu na allegro za 40 cebulionów, bardzo przyjemnie się na tym pracuje. Kupiłem też zestaw do odpowietrzania hamulców, ale nie testowałem bo nie miałem czasu, może w czerwcu na urlopie będzie czas to zobaczę.
Niestety nie mam żadnych zdjęć bo było mega na szybko, a jeszcze okazało się że trzeba jechać do sklepu po imbus nr 7.
Klocki strasznie piszczą, ale to chyba dlatego że nie dałem żadnego smaru w prowadnice klocka, bo zapomniałem zabrać z domu, a robotę robiłem u teścia na kanale. Będę musiał trochę tam popsikać jutro rano, może pomoże :)
 
Ja dziś tylko przegląd tylnych hamulców,
wywalony jakiś szary smar z jarzma.
Umyte i przeszlifowane końcówki trzpieni prowadnic.
Umyte gumki.

Wyszystko nasmarowane ATE Bremszylinderpaste a miejsca prowadzenia klocka wyczyszone z rdzy i smaru miedziowego i posmarowane ATE Plastilube.

Oprócz tego oczyściłem piastę z jednej strony, z drugiej tylko przetarta na szybko szczotka drucianą.

I tak muszę tam zajrzeć w celu wymiany tego felernego trzpienia prowadnicy a także wymiany zestawu montażowego i szczęk w tarczobębnie żeby to w końcu zaeczki jakoś trzymać.
 
Ferodo eko frikszyn

Szykuj ściereczkę. Ja wreszcie założyłem po obu stronach, do tego alusy i zrobiłem 380km na strzał. Fele siwe od pyłu z klocków po powrocie. Kopci się z nich mocno, ale tak naprawdę to żadnej problem przetrzeć felgę raz na tydzień.
 
Szukałem jak najbardziej miękkiego klocka bo tarcze już na granicy po dwóch kompletach klocków i na rok chciałem coś założyć żeby tylko dojeździć do przyszłej wiosny, wtedy planuje remont kompletnych hamulców przód, tył, przewody wraz ze swapem na większy rozmiar. Więc wiem że te będą pylić, trudno, coś za coś :)
 
@STREAM-HD Cuda ba kiju wymyślasz. Po co przecierać co tydzień . Nie można jeździć z brudnymi felgami? 😉
 
Brudne felgi wpływają na estetykę. Lakier w silniku nie.
 
Lakier w silniku to nie tylko estetyka. A jeśli nawet to i tak mi się nie podoba tak samo jak pył na felgach
 
Tak, ale nie każdy ocenia estetykę auta przez to co ma pod korkiem od oleju. Powiedziałbym, że to skrajne przypadki.
 
Lakier w silniku to mógłby przeszkadzać w jakimś wyczynowym gdzie liczy się każdy stopień temperatury, ale tam jest zadbane o takie rzeczy od fabryki, a nie nagle w cywilnym lakier wam zaczyna przeszkadzać w oddawaniu temperatury i blokować przepływy.
 
Ale to właśnie lakier potrafi ograniczyć ruchomość pierścieni w tłoku.
 
Pierścienie to prędzej staną od nagaru niż lakieru
 
Dziś dwie wymiany oleju. Pierwsza Chevrolet Cruze 1.7 D wymiana oleju z płukanką na Orlen 5w30 XD i wypalaniem DPF, druga Ford C-Max 2.0 P+G kolegi bez płukanki na 5w30 Fanfaro pod Forda.
 
Po raz trzeci w tej trasie walczyłem z insektami, a raczej z tym co po nich zostało. Tym razem nie było tak źle chyba w czwartek miałem ich zdecydowanie więcej. Oczywiście jak zawsze zapomniałem kupić płyn do usuwania owadów i drapałem "myjką" do szyb.

20220521_184644.jpg
 
Fanfaro pod Forda
Kolega oszczędza na eksploatacji? Kiedyś z nudów oglądałem "test" plyniecia różnych 5w30 bo chłop je lal do kosiarek, kupił przypadkowo fanfaro i po zamrożeniu był jak plastelina. Jak znajdę to podlinkuję. W sumie może jest to jakiś pomysł na analizę? 🤔
 
Najlepszy miesiąc do jazdy to marzec
 
@CallMeDezy decyzja właściciela jaki olej chce. Ja tylko wymieniałem. Najbliższe 9 tkm musi latać na takim kiślu.
 
Back
Top