• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przyznaj sie, ze po piwku grzebales przy samochodzie, gastro zlapalo i kanapeczki zrobiles, a teraz dopiero sobie o tym przypomniałeś. Żonie bajki sprzedawaj o kunach. 😄😄😄
 
Ja właśnie skończyłem serwis filtrowo-olejowy. Do silnika wleciał, po raz kolejny: Texaco Havoline ProDS F 0W30, do tego zestaw filtrów Filtrona (oleju, powietrza, paliwa, kabinowy).
Kabinowy spoko, ładnie siadł w obudowie. Powietrza bardzo ciasno siadł w obudowie, w porównaniu z Knechtem. Filtron jest prawie 1cm dłuższy. Filtr oleju - wolę Purfluxa, kurde, czego bym nie wsadził, żaden nie siada w puszce tak ładnie jak Purflux. No i paliwa - ten mnie trochę martwi aktualnie, zobaczymy czy się nie będzie zapowietrzał układ, bo robiłem to już dziesiątki razy, a dzisiaj cholernie nie szło odpowietrzanie układu 🤔

W planach na najbliższy czas jeszcze trochę zabawy jest. Będzie czyszczenie EGR-u, kolektora ssącego, wymiana świec żarowych, podkładek pod wtryskami i pewnie wpadną nowe poduchy skrzyni i silnika o_O. To może rozłożę sobie na sobota-wtorek, bo akuratnie będę miał wolne i żonę na babskim weekendzie 😁.

Co zauważyłem niepokojącego, to chyba puszcza mi z lekka pompa wody :(, od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać ten 1-2 litry płynu między wymianami oleju, wiem już przynajmniej gdzie. Do wymiany rozrządu jeszcze niby daleko, ale szykują się aktywne wakacje, będzie trzeba przyspieszyć rozrządzik, żeby mieć pewny samochód. Pompa z zestawu Gates-a (nie wiem co tam siedzi) nie pociągnęła nawet 60.000km.
 
Przyznaj sie, ze po piwku grzebales przy samochodzie, gastro zlapalo i kanapeczki zrobiles, a teraz dopiero sobie o tym przypomniałeś. Żonie bajki sprzedawaj o kunach.
Żona tak narzeka, że nie ma kasy, aż kuny jej kanapki noszą
 
Filtr oleju - wolę Purfluxa
Oleju innych nie kładę ;) Na Filtronie dłużej się świeci lampka alladyna, a w Purfluxie podoba mi się "jodełka". Cenowo wypada przeważnie tak samo, albo 3-4zł drożej od Filtrona.
 
Oleju innych nie kładę ;)
Brałem wszystko z hurtowni będącej dystrybutorem Filtrona, to wziąłem od razu cały zestaw.
W przypadku Mondeo trochę filtrów już przerobiłem i taki zestaw, który mi chyba najlepiej wszędzie siada, to:

Olej - Purflux
Powietrza - Hengst
Kabinowy - Knecht
Paliwo - chyba najbardziej przypasował mi Hengst.
Generalnie, jeżeli miał bym brać cały komplet od jednego producenta, to chyba właśnie Filtron, albo Hengst.
Knechta dyskwalifikuję, miałem ich cały komplet, powietrza wykonany mocno średnio, uszczelka nie chciała się dobrze ułożyć w obudowie i był jakby lekko przymały. Filtr oleju wyglądał, jakby tworzywo, z którego są zrobione dekielki wkładu, puszczało olej. Na filtrze paliwa też się sparzyłem, bo ciśnienie paliwa nigdy nie nadążało za żądanym ciśnieniem z ECU, o dziwo się naprawiło po wymianie na inny. Kabinówki za to mają super.
Filtron, w sumie po prostu są to dobre filtry, do których ciężko się o cokolwiek tak naprawdę przyczepić, tym bardziej biorąc pod uwagę ich ceny.
Hengst, czy produkowany w Polsce, czy w Chinach, widać, że mają bardzo nowoczesne linie produkcyjne, filtry są mega dobrze wykonane, połówkę odejmuję, bo kabinowych nie pakują w folię ochronną, tylko prosto w tekturowe pudełka.
Mann zrobił się ostatnio po prostu drogi, a jakością wykonania, w sumie nie jest wcale lepszy od Filtrona.

Na Filtronie dłużej się świeci lampka alladyna
Też tak kiedyś myślałem, ale więcej zależy tutaj chyba od oleju, niż samego filtra, bo...nie oszukujmy się szukając jakichś teorii, przy odpalaniu i tak olej poleci bocznikiem.
 
Wymieniłem w volvo amortyzatory, sprężyny, drążki, końcówki i wahacze. Jutro na geometrię i na jakiś czas spokój. Przy okazji zapytam czy macie jakiś sprawdzony zakład regeneracji wahaczy? Chcę oddać na wymianę sworzni stare wahacze i mieć zapas.
 
A zwykły mechanik co ma prasę nie może ci ich wymienić wraz ze wszystkimi tulejami?
 
Samochód był wczoraj, dzisiaj padło na motura :).
Szybki serwis, wpadł nowy płyn hamulcowy - Organika DOT4 LV, nie wiem ile to zasługa płynu, a ile wymiany i odpowietrzania z uruchomionym silnikiem, który nagrzewał się do wymiany oleju, ale naprawił się powód moich narzekań, klamka hamulcowa zrobiła się należycie twarda i hamulec reaguje praktycznie na dotyk, wcześniej bezwładność klamki hamulca była dużo większa.
Do płynu, jak wcześniej wspomniałem, wpadł też nowy olej LM Motorbike 4T 10W40 Street i filterek HiFlo.
Zdemontowałem też stelaże pod kufry, trochę się dupina odchudziła bez tego rusztowania, nie planuję w najbliższym czasie długich tripów, a na dwa dni wystarcza mi rollbag i torba na udo :p.
Do ogarnięcia został jeszcze płyn chłodniczy, ale czekam na kuriera z opaskami ślimakowymi, bo zaczęły mi podciekać dwa węże na tych fabrycznych sprężynkach.
Po wszystkim wpadł Quik Refresh i Luxury Gloss 😁.
View attachment 11991
 
Pany wiem, że pytanie może głupie, ale chce pomalować nowe zaciski farba Foliatec i się zastanawiam czy mogę pomalować poprostu cały zacisk wraz z tym obszarem, gdzie styka się zacisk z klockiem? :D Foliatec to farba nakładana pędzelkiem, wiec pewnie powierzchnia nie wyjdzie idealnie równa.
af0d75210c4b61f2ac256a97673e51fa.jpg


Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
@Forest Zawsze malując zaciski i jarzma unikam malowania tych rejonów, które mają styczność z klockiem. To czego nie pomalowałem traktuję mikronową warstwą Plastilube.
Aczkolwiek widziałem, że niektórzy malują wszystko jak leci, przy proszkowym to już w ogóle i jakoś to działa, także muszą się wypowiedzieć bardziej doświadczeni.
 
No fabrycznie zaciski w kolorze też są pomalowane całe. Ale ja się zastanawiam czy pędzlować tą powierzchnię. Przy proszkowym jest duża szansa, że powierzchnia będzie równa a przy malowaniu pędzlem już niekoniecznie.
 
zwykły mechanik co ma prasę nie może ci ich wymienić wraz ze wszystkimi tulejami?
Sworznie są teoretycznie niewymienne. Ktoś tu nawet wrzucał zregenerowane wahacze od audi tylko zniknęło.
 
@Forest myślę, że głównym "problemem" może być odporność udarowa farby, jednak siły działające na klocek i zacisk są dosyć konkretne. Poza tym, w kwestii farby, nie wiem czy wszystkie kolory Foliatec-a, ale te z których korzystałem miały najpierw podkład, później kolor i w sumie wychodziła tego dosyć pokaźna warstewka, ze względu chociażby właśnie na to, wolał bym ominąć te rejony i zwyczajnie zabezpieczyć je nawet jakimś smarem wysokotemperaturowym, jak nie ceramiczny, to niech będzie nawet i miedziany w możliwie cienkiej warstwie.
Ja zaciski jadę normalnie Hammeritem, może dlatego, że w złotym kolorze nigdzie nie znalazłem ładniejszej, a i z trwałością nie ma najmniejszych problemów :)
 
@Triumphator , teraz w Foliatecu jest tylko farba i utwardzacz, który się miesza z farbą w odpowiedniej podanej przez producenta proporcji i się maluje.
 
IMG_20220527_223243.jpg

Uzupełniłem brakującą od niewiadomego czasu zaślepkę prowadnicy ATE w fabii.
Nie wiem czy się nie przyblokowała także za jakiś czas może to ruszę i rozłożę jak będzie brało nierówno klocek.

Ale biorąc pod uwagę, że w tym wspaniałym wynalazku prowadnice nie idą w jarzmo tylko bezpośrednio w zwrotnice.
A ich gniazdo jest na tyle łatwe do przekręcenia, że bez problemu są dostępne dedykowane do VAG-a prowadnice z gwintem nadwymiarowym, to od razu najepiej zrobić tarcze i klocki i mieć spokój na dłuższy czas. Żeby nie ruszać tego za często.
 
Co to za eurol? Jakiś 0W30 504/507?
 
Back
Top