• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Olej zmieniony.
Wpadły rameczki czarne. Wcześniej zakładałem srebrne ale chemia je uszkadzała. Bez walki sie nie obyło bo ukręciła sie śruba. Musiałem ja wywiercić i dać druga nitonakrętkę.
IMG20220528131340.jpg
IMG20220528155128.jpg
 
Dzisiaj wpadły tarcze i klocki, zestaw Textar. Wszystko wyczyszczone, nasmarowane, tłoczki w idealnym stanie.
Piasta i felgi w miejscu styku, wyczyszczone do "żywego".
 
View attachment 12034
Ale biorąc pod uwagę, że w tym wspaniałym wynalazku prowadnice nie idą w jarzmo tylko bezpośrednio w zwrotnice.
A ich gniazdo jest na tyle łatwe do przekręcenia, że bez problemu są dostępne dedykowane do VAG-a prowadnice z gwintem nadwymiarowym, to od razu najepiej zrobić tarcze i klocki i mieć spokój na dłuższy czas. Żeby nie ruszać tego za często.

Mam tak samo w Golfie i zawsze mocno dokręcam prowadnice, nigdy nie przekręciłem.
 
Mocno to pojęcie względne. Dla jednego mocno to dla innego słabo ;)
A z tymi prowadnicami rzeczywiście jest problem często spotykam że przynajmiej 1 jest przekręcona, to samo ford focus np.
 
To już tam nie dotykam się
 
Wymieniłem klocki z tyłu i hamulce wróciły do stanu używalności, wreszcie nastała cisza przy mocniejszym depnieciu :) oczywiście robota wykonana we własnym zakresie na spokojnie z browarkiem :)
 
Dodałem Ar2300 do skrzyni. Za 1500 km wymiana oleju. Do tego felgi zimowe oczyszczone że rdzy w miarę możliwości 😉 i odmalowane
 
Jutro będzie się działo :)

44466c9477b528a56eb00b222f8ed902.jpg


Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Jakiś duży serwis, obecnych zacisków nie chciałeś regenerować?
 
Jakiś duży serwis, obecnych zacisków nie chciałeś regenerować?
Nie. One już kiedyś były regenerowane. Piaskowane i malowane, ale drugi raz nie będę ich już męczył. Kupiłem nowe SKV i już są pomalowane na niebiesko :) Co ciekawe SKV robi na tył niebieskie a na przód nie i musiałem sam malować, co za głupole 😝


Ogólnie jutro będzie wymiana:

- kompletny rozrząd INA z pompą wody
- Półoś prawa Meyle (lewa już była wcześniej wymieniana)
- łożyska przód FAG
- tarcze przód TEXTAR Pro+ 312mm
- klocki TEXTAR EPAD (ceramiczne)
- osłony tarcz przód Febi
- zaciski przód SKV
- płyn hamulcowy ATE SL6
- przewody hamulcowe elastyczne przód Brembo
- pasek klinowy Contitech
- zbiorniczek wyrównawczy Borsehung (co ciekawe chyba ori - starte logo VW)
- płyn chłodnicze Orlen Petrygo G12++
- komplet filtrów (olej, paliwo, powietrze)
- olej Eurol Fluence 5W40 + AR9200V2
 
@Bodex
To mówisz,że ev nie hamulce klockami lub bebnami, bez płynu hamulcowego, bez łożysk jest itp
 
Wiadomo o co chodzi, a czepiasz się dla zasady
 
Last edited by a moderator:
A tam takie pierdzielenie ze ev to nic nie ma. Koła i silnik. Wszystko chodzi na sucho bez kropli oleju płynu itd.
 
Jest przekładnia główna, a tam olej jest wieczny ;-)
 
Z całej tej listy to ev nie ma rozrządu, paska klinowego, zestawu filtrów i oleju silnikowego. A więc uwaga @Bodex nietrafiona całkowicie.
 
@Forest to sporo się zebrało, życzę oby żadnych komplikacji nie było 😉
Też założyłem wczoraj komplet textara z tarczami pro+. Na textarze ogólnie nigdy się nie zawiodłem.
 
Wiadomo o co chodzi, a czepiasz się dla zasady
Nieeee, tak mi przyszło do głowy.

Klocki w EV mają 5mm średnio i starczają grubo ponad 100kkm bo rekuperacja , s przy tym tarcze , grubo ponad 200kkm.
Jednak same oleje i filtry co 10kkm to juz gruba kasa przy 200kkm wychodzi, a policzcie sobie ile na paliwo ?
OMG
7Lx7 = 49 zl 100k.
0.49 zl na kilometr to x 200,000 :

98 000 zl .

EV ładowany z gniazdka to 7 zl 100km
0.07 zl 1 km x 200 000 = 14 000 zł.

A gdy ktoś ma fotovoltaike?

Pieniądze które wydaje na paliwo placi raty za pojazd EV .

Tylko tak filozofuję sobie . Sam jeżdżę jeszcze spalinowym .... Jeszcze.



Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top