• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Co do klimy, to kilka dni temu na FB mi się wyświetlił jakiś artykuł o akcji na kliatyzację do jakiegoś Japońca albo Koreańca i w komentarzach oczywiśce przewaga "starej gwardii" z tekstami typu "a na co to komu" "kiedyś nie było było bardzo dobrze" "klima dla lamusów" "40 lat bez klimy jeżdzę w 30 stopniach i jest git" itp 😂😂😂

Normlanie "atak januszów" 😂😂😂



EDIt: Dziś żałoba. Nowe felgi (no z tamtego roku), nie mam pojęcia kiedy to zrobiłem lub czy to w ogóle ja. Kurrrrrr
20220720_194842.jpg 20220720_194858.jpg
 
Last edited:
zależy od samochodu, mi chłodzi dobrze
U mnie w TT i w A5 elegansio chlodzi. W tamtym roku przez 2 miesiace jeździłem nowa corolla, na trasie 7km spod pracy do domu nie oplacalo sie wlaczac klimy, taka slaba byla, lepiej okna bylo otworzyc.
 
Nie przy swoim, ale znajomego Saab 9-3 1.8t dostał płukankę K2 na 15 minut, Specola 5w40 w miejsce GM 5w30, Purfluxa L264A w miejsce Filtrona OE 648/3 i węglowego Denckermanna kabinowego w miejsce rocznego Filtrona. Nie polecam - dość ciężko go dobrze umiejscowić, Filtron wchodził idealnie. Kupiłem też filtr powietrza Valeo, ale Filtron po 7k wygląda jak nowy więc go zostawiłem. Co ciekawe - gdy rok temu z ziomkiem zmenialiśmy olej, to weszło również po płukance 5.5 litra do pełnego stanu na bagnecie, dziś (wczoraj) wlałem równo 6 litrów i jest pół bagnetu. Odpada opcja, że nie spuściliśmy ostatnio całego oleju. Jest mi to w stanie ktoś wyjaśnić?

edit: nie, do tego auta nie dosypywałem żadnego chińskiego proszku do oleju ;)
 
Rozpuszczony muł z dna miski
 
Nie przy swoim, ale znajomego Saab 9-3 1.8t dostał płukankę K2 na 15 minut, Specola 5w40 w miejsce GM 5w30, Purfluxa L264A w miejsce Filtrona OE 648/3 i węglowego Denckermanna kabinowego w miejsce rocznego Filtrona. Nie polecam - dość ciężko go dobrze umiejscowić, Filtron wchodził idealnie. Kupiłem też filtr powietrza Valeo, ale Filtron po 7k wygląda jak nowy więc go zostawiłem. Co ciekawe - gdy rok temu z ziomkiem zmenialiśmy olej, to weszło również po płukance 5.5 litra do pełnego stanu na bagnecie, dziś (wczoraj) wlałem równo 6 litrów i jest pół bagnetu. Odpada opcja, że nie spuściliśmy ostatnio całego oleju. Jest mi to w stanie ktoś wyjaśnić?

edit: nie, do tego auta nie dosypywałem żadnego chińskiego proszku do oleju ;)
Krzywo auto stało:)
 
gdy rok temu z ziomkiem zmenialiśmy olej, to weszło również po płukance 5.5 litra do pełnego stanu na bagnecie, dziś (wczoraj) wlałem równo 6 litrów i jest pół bagnetu. Odpada opcja, że nie spuściliśmy ostatnio całego oleju. Jest mi to w stanie ktoś wyjaśnić?

Następnym razem najpierw zakręcajcie korek miski, potem lejcie olej 😎
Ja już raz zrobiłem odwrotnie. Starość, skleroza i te sprawy 😂
 
Nie przy swoim, ale znajomego Saab 9-3 1.8t dostał płukankę K2 na 15 minut, Specola 5w40 w miejsce GM 5w30, Purfluxa L264A w miejsce Filtrona OE 648/3 i węglowego Denckermanna kabinowego w miejsce rocznego Filtrona. Nie polecam - dość ciężko go dobrze umiejscowić, Filtron wchodził idealnie. Kupiłem też filtr powietrza Valeo, ale Filtron po 7k wygląda jak nowy więc go zostawiłem. Co ciekawe - gdy rok temu z ziomkiem zmenialiśmy olej, to weszło również po płukance 5.5 litra do pełnego stanu na bagnecie, dziś (wczoraj) wlałem równo 6 litrów i jest pół bagnetu. Odpada opcja, że nie spuściliśmy ostatnio całego oleju. Jest mi to w stanie ktoś wyjaśnić?

edit: nie, do tego auta nie dosypywałem żadnego chińskiego proszku do oleju ;)
Zależy jak sprawdzasz. Po nocy mam pełen bagnet, jak odpalisz i poczekasz 5 minut to jest pół bagnetu. I raczej 2 opcja to prawidłowe sprawdzenie stanu oleju.
 
Wymieniłem w K1300GT przetwornicę bo żarnik zaczął sporadycznie gasnąć. Dostęp ciężki trzeba rozebrać pół przodu. Nie chciałem montować nowej na jakimś tanim xenonie Einparts więc wysłałem brata po nowy do pobliskiego sklepu motoryzacyjnego. Był tylko Philips ale za to jaki :D Następnego dnia odwiedziłem pana osobiście i ujrzałem całe półki podobnych wynalazków z dalekiego wschodu w super cenach. Ciekawe czy sieć O.K. Serwis jest świadoma co się dzieje pod ich skrzydłami.
Oczywiście taki żarnik pod tym numerem nie istnieje a jedyne co znalazłem to linki do chińskich stron typu ali. Cena za sztukę 70zł. Opakowanie również niczego sobie. Można to gdzieś zgłosić bo nie wieżę, że typ jest nieświadomy co sprzedaje?

 
Last edited:
Następnym razem najpierw zakręcajcie korek miski, potem lejcie olej 😎
Ja już raz zrobiłem odwrotnie. Starość, skleroza i te sprawy 😂
Nie jesteś sam😉
 
Potwierdzam, tyle ze ja w trochę wiekszej skali, 36l oleju:)
 
Last edited by a moderator:
Wizyta w wulkanizacji i łatka, cena 70zl, 3 lata temu płaciłem 40zl. Ceny w górę.
 
Wymiana oleju - OEM na Shell Helix Profesional AR-L 0W-20 + nowy filtr oleju. Oleju zalani 3.75
Filtr oryginał renault.
4x45pln olej
1x34pln filtr + uszczelka pod korek
1x169 wymiana w ASO
Generalnie wszystko znacznie podróżowało. Ale jeszcze bardziej skoczyły ceny lokalnych warsztatów - wymiana oleju 150+VAT :/
 
Nic ...
 

Attachments

  • 20220723_124157.jpg
    20220723_124157.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 82
  • Screenshot_20220723-124232_Torque.jpg
    Screenshot_20220723-124232_Torque.jpg
    719,4 KB · Odwiedzin: 83
Z poworu braku "firmowych" filtrów z węglem aktywnym wymieniłem filtr kabinowy (o zgrozo od innej marki samochodu do auta na gwarancji) czyli valeo od fiata bravo (38zł) do hyundai ix20. Prawie pasuje, nawet jakby ciaśniej siedzi. Może to lepiej?

Wymiary filtra do ix20
1658572807179.png

Wymiary filtra do Bravo
1658572993014.png

Plus ozonowanie 30 minut - 50zł
 
Back
Top