• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@orzeszpole powietrza możesz wymieniać tam co 2 czy nawet 3 lata zależy od przebiegu ale kabinówka to co roku obowiazkowo (podpinam się do tego co napisał kolega wyżej @dagetto).
 
Ja wymieniam zarówno kabinowy jak i powietrza często (min. 1 raz na rok, i max 15tyś) - zwłaszcza kiedy samochód stoi "pod chmurką" i przez cały rok narażony jest na duże zmienności temperatury, wilgotności itp. Wydaje mi się że jakość powietrza które dostaje się do silnika ma takie samo znaczenie jak jakość/świeżość oleju który go smaruje i paliwa które zasila.
W dacii mają wprawdzie interwał 4 lata/60tyś km, ale w przypadku "trudnych warunków" skracany o połowę. A jeżdżąc w normalnych warunkach w zasadzie każde są "trudne".
Kabinowy zalecana wymiana co rok, niezależnie od przebiegu.
 
Nie przesadzaj, mniej sie martwisz o swoje płuca.
 
@orzeszpole w filtrze kabinowym mogą namnażać się grzyby, pleśnie, szczególnie gdy auto stoi w wilgotnym środowisku, patrz jesień zima bez garażu, a Ty potem to wdychasz.
ok, tu przyznaję po części rację. Po części, bo co jak się grzyby i pleśń namnoży po miesiącu od wymiany filtra? też z tym jeździsz i wdychasz, a przecież nikt nie będzie wyciągał co chwilę filtra i go sprawdzał, szczególnie jak jest taki genialny dostęp jak u mnie w Focusie... Zresztą najbardziej komfortowym miejscem dla różnych patogenów jest parownik, a nie filtr. W takim przypadku myślę że raz w roku lub właśnie te 20* tys. km to jest rozsądny interwał dla kabinowego, a powietrza 20* tys. km bez względu na czas.

* dla innych ta wartość może być różna w zależności od otoczenia w jakim się poruszają, albo innych zmiennych czynników.

U mnie w Dacii wg. serwisówki pierwsza wymiana filtra kabiny jest po roku lub po 30 tys. km, każda kolejna co dwa lata lub co 60 tys. km.
Filtr powietrza silnika nie pamiętam, ale teraz na przeglądzie po dwóch latach nie był wymieniany, rok temu też nie, więc albo co 3 albo co 4 lata, w wolnej chwili sprawdzę w papierach.
 
Przy filtrze powietrza dużo zależy też od silnika. W 406 po 10000 filtr jest już dość mocno zanieczyszczony i od biedy może na kolejne 5k bym go mógł zostawić, ale imo bez sensu oszczędzać te 20-30zl. W pandzie z kolei filtr po 5000km jest praktycznie nowy, lekko go otrzepalem z większych drobinek i jeździ dalej. Niedługo będę w Saabie 1.8t kumpla zmieniać olej i zobaczę jak tam wyglądają filtry po roku.
 
@orzeszpole filtry kabinowe mają warstwę przeciw pleśniową, więc po miesiącu to chyba mało prawdopodobne. Wyciągałem teraz filtr po 3 miesiącach przy czyszczeniu klimy i był suchy, jak nowy jeszcze. Rok bez względu na kilometry to jest dobry czas na wymianę.
 
Bez względu na wszystko warto wybierać wersję z „bio”

- w filtronie - wszystkie modele maja warstwę biobojczą
- w Mann seria Frecious Plus (FP przed numerem)

W innych trzeba szukać info o polifenolach lub innych warstwach biobójczych.
 
Bez względu na wszystko warto wybierać wersję z „bio”

- w filtronie - wszystkie modele maja warstwę biobojczą
- w Mann seria Frecious Plus (FP przed numerem)

W innych trzeba szukać info o polifenolach lub innych warstwach biobójczych.
Mahle/Knecht CareMetix
Bosch Filter+
Purflux Cabin3Tech+ a najnowsza generacja to chyba CabinHepa+
Valeo ClimFilter Supreme i Protect (dwie linie filtrów)
Hengst Blue.Care
I inne jak wyżej wspomniany Mann i np. UFI, Kamoka, BluePrint, również posiadają tego typu filtry w swoim asortymencie.
 
Wleciał filtr paliwa Valeo zamiast bodajże 15000km purfluxa, którego nieźle wykręciło. Co ciekawe - Valeo made in Poland. To zakłady Filtrona?
 

Attachments

  • IMG_20220714_203214.jpg
    IMG_20220714_203214.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 91
  • IMG_20220714_203221.jpg
    IMG_20220714_203221.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 94
  • IMG_20220714_204606.jpg
    IMG_20220714_204606.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 98
  • IMG_20220714_204610.jpg
    IMG_20220714_204610.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 95
Tak. Filtron.
 
No trudno, założony to przejeździ te 15k. Zobaczymy jak będzie wyglądał. W Almerze jest Filtron i w paliwie pływają jakieś bliżej niezidentyfikowane drobinki, a przejechane ma może 22k, no i we wtorek leci do mistrza od diesli, bo fantastyczny CR Delphi się zbuntował, pali checka i trzeba długo kręcić zanim w ogóle odpali. Co ciekawe - w paliwie opiłków nie widać, ale filtr paliwa Purflux już czeka na instalację po zrobieniu układu.

edit: ten Purflux wyjęty z Peugeota to jakiś taki wygięty się wydaje? Dziwne, bo nie przypominam sobie żeby stawiał jakiś dziwny opór czy były jakiekolwiek inne problemy z montażem, no i wchodzi tylko w jeden sposób więc źle się zamontować nie da...
 
W żadnym wypadku nie obwiniam filtra, wszyscy wiedzą, że 1.5 dCi Delphi to tykająca bomba i w każdym momencie może się posypać wtrysk, czy pompa CR, natomiast paliwo za filtrem powinno być raczej przefiltrowane i czyste, bez dziwnych drobinek w nim.
 
Serwis olejowy w Skodzie.
Olej Lotos Synthetic Plus 5W40
Filtry Oleju i Powietrza - Filtron
Przebieg 10 000km, czas 10 miesięcy.
1000km przed wymianą, dolany XADO Vitaflush

IMG_20220629_125558.jpg

IMG_20220714_211221.jpg

IMG_20220714_211315.jpg

IMG_20220714_211245.jpg

IMG_20220714_211255.jpg


Uszczelka korka spustowego od jakiegoś forda, z elementem gumowym zamiast miedzianej i do tego odrobina silikonu po obu stronach.

Liczę że teraz się uszczelni porządnie
 
W żadnym wypadku nie obwiniam filtra, wszyscy wiedzą, że 1.5 dCi Delphi to tykająca bomba i w każdym momencie może się posypać wtrysk, czy pompa CR, natomiast paliwo za filtrem powinno być raczej przefiltrowane i czyste, bez dziwnych drobinek w nim.
A gdzie masz podglad paliwa ZA filtrem ?
Edit: źle zrozumiałem 🙃
 
Back
Top