• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Gdzieś czytałem że tam jest 30Nm
Moment jest nieistotny, bo już nie ma łba śruby, a ona nie była wkręcona do końca gwintu. Teraz, to jedynie gwint ją trzyma i pewnie wystarczy nawiercić małym wiertełkiem kobaltowym np 3 mm i wykrętakiem próbować. Na początek próbowałbym cienkim punktakiem ją odkręcać, albo ostrym przecinakiem uderzyć raz konkretnie przez środek i może później płaskim śrubokrętem pójdzie.
 
Dzięki za motywację.
Poszedłem spróbować jak będzie szło wiercenie na tej części śruby co sie oderwała.
Drugą całą wkręciłem w drugi otwór i okazało sie że ona nie siedzi na ścisk. Można ja spokojnie palcami wkręcać.
Wcześniej tą urwaną część spryskałem WD40. Przy próbie zapunktowania część sie poruszyła na boki. Więc mówię nie jest zaklinowana w gwincie. Zapunktowałem po brzegach tą urwaną część i takimi szpikulcami próbowałem obracać .
I się udało. Kurde koszt części to 200pln więc to że sie udało wykręcić obniża koszty naprawy do minimum.
IMG_20230204_191717.jpg
IMG_20230204_191544.jpg
 
ja kiedys urwalem swiece zapłonową jak wrecalem (po robieniu hebli nie mialem czucia w reku bo tam wszsytko ile reka daje) . dlugi wkretak i sie tez udalo
 
Śruba nowa zamówiona. Oryginał 19pln. Zamówiłem dwie. Inne części też zamówione.
W środę prawdopodobnie będzie próba odpalania bo auto zaniemogło w zeszły poniedziałek
 
Może nie ja, ale wymieniony został łącznik elastyczny wydechu. Był już do wywalenia i nie był szczelny. Wyświetlał się błąd wolnej reakcji drugiej sondy lambda (tej za katem). Myślałem, że wymiana łącznika pomoże, bo podejrzewałem lewy tlen w układzie. Niestety nie pomogło, znaczy się błąd wolnej reakcji sondy zniknął, ale pojawiły się dwa inne też dotyczące awarii. Sprawdziłem i sonda stoi zamurowana na 0,4V, korekta na tej sondzie 99%, więc śmietnik.

Dodatkowo co już sam uczyniłem, to sprawdziłem olej po 2 tysiącach km od zmiany. Było nieco ponad połowa miarki. Dolałem ze trzy setki i jest parę milimetrów od maksa. Szacuję, że przez ten dystans wciągnął jakieś 400 ml. Bez dramatu jak na prawie 300 tysięcy km przebiegu i fakt, że codziennie daję ogień na tłoki jak tylko złapie temperaturę i są ku temu warunki. Producent podobno zaprojektował ten silnik na właśnie 300 tysięcy km.
 
No cóż, u mnie też druga sonda spała (wolna reakcja) Kierunek-śmietnik. Akurat ta diagnostyczna za katalizatorem była tańsza, coś około 250-300zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
Właśnie chcę wrzucić Boscha. Jest za 250 zł. Kumpel w swoim Coupe z tym samym silnikiem ma pół roku i działczy. Znajomy w motoryzacyjnym sklepie również mówi, że z Boschem kłopotów nie ma.
 
U mnie tylko Denso. Wiele osób pisało w internecie że zamienniki wywalają błędy w volvo. Wolałem nie ryzykować.
 
@Hlava , moze tak być , ze jedna cela jest bardziej zasiarczona i w niej jest niższa gęstość .
Dowiesz sie gdy otworzysz ,a jesli jie chce ci się to :

Pamietajcie , jeśli ładowanie nie przynosi oczekiwanych efektów warto wykonać rozładowanie akumulatora do 10,5 V . To pozwoli na wyrównanie gęstości w celach . Wystarczy jedna cela nie doładowana, a aku będzie szybko się rozładowywał , tym samym będzie miał podwyższoną rezystancję.

Dwie żarówki h4 /h7 połączyć równoległe na słupki aku , okolo 5 h w zależności od wielkości baterii , rozładować do napiecia 10,5V , a następnie rozpocząć ładowanie zasadnicze prostownikiem / ladowarką

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Naprawa wiązki klapy w Alfie. Z Lewej srony naprawione tylko przerwane kable, z prawej wszystko.
20230207_133857.jpg
 
Ach ta Italia. W Gpunto było podobnie łącznie z pękniętym wężykiem do spryskiwacza
 
Wężyk był cały. Nie świeciły lampy w klapie(lewa strona),nie otwierał sie bagażnik, brak ogrzewania szyby i wycieraczka żyła własnym życiem. Włoszki tak mają 😅.
 
Wymieniłem ostatnio aku w Peugeot 508 na Centrę i w sumie to kręci jak szalony a przy okazji już nie wyskakuje "tryb ekonomiczny", a do tego elektryczną pompę wspomagania kierownicy na regenerowaną (600 zł ), dzięki czemu na wybojach już nie ma "luzu" na kierownicy
 
Mnie nie chciało się wymieniać ostatnio sprzęgła alternatora bo dostęp kiepski ( nowe kupione, leży z miesiąc albo lepiej) No i szlag je trafił.... Teraz wyciągnę cały alternator i zregeneruję. Kupiłem "boszowski" regulator bo pewnie w tym starym szczotki są na wykończeniu. Nawet jak nie są to i tak wymienię bo rzadko mam możliwość większego grzebania w samochodzie. Dodatkowo pewnie będzie trzeba wyrównać na tokarce tulejki z którymi współpracują szczotki. Samo wyjęcie alternatora to w miarę prosta sprawa.
Druga rzecz to rozrusznik. Kupiłem szczotkotrzymacz, pewnie przetoczy się komutator, wymyje, przesmaruje i może jeszcze posłuży.
Opanowałem wyciek spod czujnika temp. cieczy. Prosta sprawa- dokręcić. Ale żeby to zrobić musiałem kupić klucz rurkowy 19/22 bo tylko taki raczył dać się nałożyć na ten czujnik stroną o rozmiarze 19. Dokręcenie o 1/8 obrotu załatwiło sprawę wycieku.
 
@Slawo z tym czujnikiem to się jeszcze nie ciesz bo może lecieć nie z uszczelki lecz przez sam czujnik, więc za kilka dni sprawdź czy nie ma wycieku.
 
Ze względu na budowę czujnika nie jest możliwe takie przeciekanie. Ewidentnie leciało z pod aluminiowej uszczelki. Jest już po problemie.
 
a w octavii 1 przestał działać kluczyk . i kobitka mowi znow mnie skasuje mechanik 2 koła. ja mowie przyjde i fachowa reka zrobi

odlaczylem aku nic. rzeczywiscie zero reakcji na centralny. wszedlem zamknalem z guzika w srodku i otworzylem kilka razy i zaczelo dzialac z kluczyka.
skoda chce sama sie naprawic a alfa to inny przypadek
 
Back
Top