• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@Kizashi Stara wersja Mo w proszku w czym niby lepsza?

A tego pacjenta to już ciężko będzie odratować. Myślę sobie, że ostatnia nadzieja w sowieckim prostowniku po dziadku😉
 

Attachments

  • 20230131_081933.jpg
    20230131_081933.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 91
  • 20230131_081937.jpg
    20230131_081937.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 95
Last edited:
Mo=Molibden
 
Dokładnie, tę Centrę raczej idzie otworzyć. Dolej wody i ładuj do gęstości, łatwo nie będzie bo Centry są oporne na wysycanie, ale myślę że jeszcze pojeździ.
 
@Kizashi stara oczywiście mniej efektywna, bo to bardzoooo stara technologia. Nic specjalnego. W dobrych olejach używa się bardziej efektywnego Mo. Na to chciałem zwrócić uwagę. Poza tym myślę, że sam Mo to nie to samo co kompleksowy przepis. Jakoś to bardziej do mnie przemawia😉
Post automatically merged:

@CallMeDezy no jasne. Nie zamierzam się poddać. Jednak trochę zabawy z tym będzie. Niby bezobsługowy, ale są nawet "oczka" do cel. Jakby prosiły rozwierć mnie😉
 
Wymieniłem wreszcie obudowę termostatu. Dałem cienką warstwę Dirko HT pomiędzy uszczelkę podstawy a blok silnika. Wreszcie nie przecieka. Znaczy podstawa. Bo z pod czujnika temperatury już tak ( za słabo dokręciłem) Nie jest to jakiś duży wyciek, jutro dokręce czujnik większą siłą i powinno być dobrze. Pomiędzy czujnikiem i obudową jest aluminiowa podkładka i to właśnie ona po dokręceniu ma uszczelniać połączenie. Bałem się użyć większej siły żeby nie ukręcić czujnika bo już się zdarzało. Jutro poprawię.
Dziś postanowiłem zajrzeć do katalizatora za pomocą kamerki. Wykręciłem sondę lambda regulacyjną. Spodziewałem się czarnej od spalonego oleju a okazało się że jest lekki szary nalot ( bardziej ciemny niż jasny) Po potarciu czystą szmatką sonda wyglądała jak nowa ( wymieniałem rok temu- Denso, zabolało finansowo)
Katalizator okazał się być czysty, żadnych syfów, sadzy itp. Jest koloru jasnego ( przynajmniej tak widziała to kamerka)
Skoro już zajrzałem pod maskę postanowiłem dostać się do przepustnicy. Tak dla formalności bo podejrzewałem ją o spadki obrotów przy hamowaniu. Brudna potrafi napsuć nerwów. Odkręciłem ją od kolektora, do której mocowana jest poprzez metalową uszczelkę. Przepustnica była lekko brudna więc ją wyczyściłem. Natomiast metalowa uszczelka wydawała mi się jakby mokra z obu stron.
Tu dodam że korekty krótko i długoterminowe wahały się od -9 do +9 i podejrzewałem lewe powietrze.
A więc wyczyściłem uszczelkę, posmarowałem dirko z obu stron ( to miałem pod ręką) i przykręciłem przepustnicę do kolektora.
Odpaliłem szwedzką zarazę, poczekałem aż się zagrzeje i korekty wróciły w okolice 0. Pojeździłem trochę po mieście i obroty przy hamowaniu nie spadają. Później zrobiłem trasę 200km z prędkością od 50 do 140km/h i korekty oscylują w granicach 0.78 do 3,12 jak się da po garach. Przy prędkości 90km/h oscylują +/-1,56. Czyli jest ok.
Olej- przejechane 2600km, ubyło 2mm. Olej zrobił się odrobinę ciemniejszy.
 

Attachments

  • kat.jpg
    kat.jpg
    325,5 KB · Odwiedzin: 70
Last edited:
Das auto.
 
Ogólnie na tą chwile straty to urwana śruba. No i oczywiście koszta.
We wtorek będzie szpec który wykręci urwaną śrubę.
Później składam i próbuję odpalić.
 
Masz go od nowości?
 
@michalm83 punktak, małe wiertło, wkrętak do urwanych śrub, odkurzacz i do dzieła. Te śruby łatwo wychodzą. Myślę że godzina z zabezpieczeniem silnika.
 
Ja w tamtym roku rwałem zapieczoną urwaną szpilę z wydechowego co ma 20 lat i poszło, to taka co tam się wkręca w silnik pójdzie śmiało.
Ale jak szpec to zrobi za te kilka dych to oddaj mu, ma już sprawdzony sprzęt, a nie wykrętaki z plasteliny jak ja miałem i ma wprawę to pójdzie mu chwila moment.

20210903_212846.jpg 20210903_214219.jpg
 
Jak równo wywiercisz otwór to potem już z górki 😁 ile spec bierze?
 
Napisałem kilka dych sądząc ze zmieścimy się w stówie, a tu 3 x tyle. Kwota ani mała, ani duża, ale jak za rwanie jednej śruby to drogo dla mnie.
Skoro on to może zrobić to Ty też, jeśli masz odpowiednie narzędzia i zachowasz precyzję. Jakim momentem to było dokręcone?
 
Za 300zl sam bym wykręcał, tym bardziej że dostęp dobry. Podpytaj się @Kaczorek79 może on ma jakieś patenty na takie śruby.
 
Drogo, tyle to mógłbym dać za urwaną świece żarową. Próbowałbym sam.
 
Back
Top