• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@inspire sprawdź napięcie na oprawkach. A z żarówek to Tungsram +90 +120 czy co tam mają. Około 40-45 zł za parę to całkiem przyzwoicie uważam za to co oferują.
Przynajmniej będziesz wiedział, że więcej z tych reflektorów nie wydusisz.
U mnie w focusie +120 wytrzymały ok 400 mh (dla mnie to 10000 km / rok) a napięcie mam 12.5V minimum (na światłach szwedzkich).
W temacie żarówek to ciekawy kanał rosyjski widziałem: Testlab zdaje się nazywał.
 
Zapomnieliscie o czymś takim jak odblysnik, jego stan po X latach może być słaby, zmęczony życiem, skorodowany . Jeden włoży Narvy za 5 ziko ze stacji benzynowej i świecą lux, drugi kupuje Philips Racing Vision za 100 zł .
 
@inspire sprawdź napięcie na oprawkach. A z żarówek to Tungsram +90 +120 czy co tam mają. Około 40-45 zł za parę.
Napięcie mam takie jak na akumulatorze (nowe wiązka na grubych kablach + bezp + przekraźnik). Planowałem właśnie zapodać tungsramy +120 albo +150 i pojechać na ponowne ustawienie świateł, po części tego że gówniano świeci jest wina tego że to coupe (lampy blisko ziemi) + jest obniżone sporo względem serii co również im nie pomaga.

Zapomnieliscie o czymś takim jak odblysnik .
Mam nowe lampy, 100zł za 2 nowe to żadne pieniądze, jest poprawa względem tych 27 letnich ale nie za ogromna...
 
@inspire właśnie nieprawda, każdy wie, że jak przód jest wysoko to drift jest dobry. Szczerze to wolałbym wyższy przód, bo tak to się skradam cały czas. Ogólnie nawet fabrycznie są wyższe przody w tych bmw. No, ale może ten niski przód mu pomaga we wstawaniu, bo jak na 1.6 to nawet nieźle sobie radzi nawet na suchym
 
@lukaszewski pewnie nie masz butli gazowej i dlatego zepsułeś cały projekt niemieckich inżynierów. A tak poważnie to coś mi się kojarzy, że jak tył jest niżej od przodu to daje to jakieś korzyści w prowadzeniu auta, ale mogę nie mieć racji
 
Wymiana świec żarowych. Wymienione 3 z 4. By wymienić ostatnią muszę wykrecic turbo. Czyli zabawa na wiosnę jak będę oddawać dpf do czyszczenia. Ważne że uszkodzona zostanie wymieniona 😁
Jednak poszło. Odkręcony przewód smarowania turbiny + śruba... Wszystkie wymienione. Odpala przyjemniej. 😁
Błąd świecy wywaliło jako historyczny. Sprawdzałem na elm i tylko jedna apka diagnostyczna takowy błąd pokazał. A do skanowania użyłem 3.Czyli kontrolka się żadna nie świeciła, a świeca była padnięta.
 
Last edited:
@lukaszewski pewnie nie masz butli gazowej i dlatego zepsułeś cały projekt niemieckich inżynierów. A tak poważnie to coś mi się kojarzy, że jak tył jest niżej od przodu to daje to jakieś korzyści w prowadzeniu auta, ale mogę nie mieć racji
Masz rację. BMW mają największą korzyść w prowadzeniu, kiedy tył jest minimalnie niżej od przodu.
 
@lantar8 może w nowszych modelach inżynierowie to jakoś inaczej rozwiązali, ale z tego co mi się wydaje większość bmw z lat 90 i z początku lat 00 miała tył niżej. Dlatego oferowano zestawy obniżające zawieszenia typu -40/-20 albo nawet -40/00, żeby wyrównać te wysokości.
 
W sumie jeszcze nic , aleeeee
 

Attachments

  • received_1324530474549290.jpeg
    received_1324530474549290.jpeg
    119,1 KB · Odwiedzin: 181
Kurcze...człek włazi na forum poczytać i nawet się nie zorientuje kiedy pierwszy szuwaks zamówi. Potem,kolejny bo działa i półka pełna wynalazków :D . A najlepsze że znajomi nie stosują i też samochody ok jeżdżą :D
 
trochę tak jest . Ja jesczze rok temu mówiłem "jakby te cuda działały to by je producenci wlewali do olejów". Pierwszego archoila 9100 zalewałem z kroplą potu spływająca po skroni , czy aby dobrze robię. Teraz juz wiem , że to działa i jest bezpieczne. Oczywiscie ze ich auta jezdzą i mają się zazwyczaj dobrze, i nawet z ekonomicznego czy tam logicznego punktu widzenia to trochę robota głupiego zalewanie tych siuwaxów , prezent dla nikogo lub upalacza za 10 lat . Ale tak samo jest z olejami , jesteśmy tutaj aby miec lepiej , a nie tylko dobrze . Bo prawdę mówiąc nie spotkałem się tutaj jescze z opinia "ten olej jest zły i zniszczy ci silnik", jesli jest dobrze dobrany i zgodny z normą to kazdy jeden jest dobry i nie trzeba drążyć. Jednak rządza tego aby wiedziec i zrobic lepiej niz inni pcha nas do tego aby wałkować te wszystkie tematy
 
@Wojt ja zrozumiałem, że np. do mercedesa trzeba lać olej jak najtańszy, bo po roku i tak zostanie wymieniony, a w tym czasie przejedzie może 1000 km. Tak samo do kompakta na następną wymianę będę ładował jakiegoś specola za 50 zł zamiast totala za 80 zł. O ile go nie sprzedam wcześniej
 
@wuwok ja jeszcze nie zamawiam, ale nie wiem jak długo xD
Już nie długo..zamówisz,oj zamówisz :D . A odnośnie olejów nigdy bym Specola nie wlał. Dopiero czytając to forum dowiedziałem się że to sensowny olej za dobrą kasę. Teraz mam dwa samochody zalane. Wole tańszy olej i dodatek a do tego rozsądną wymianę oleju. Niż płakać nad ceną i przeciągać interwały wymiany.
 
Dziś konieczny urlop, a wiec był czas zmienić olej. Do wyboru miałem 3 oleje. Z powodu zimowej aury postanowiłem zalać ten który będzie zachowywał płynność w jak najniższej temperaturze. Zresztą korciło mnie wypróbować w końcu ten Extreme AMG GTJ 5W30. Przy okazji doładowanie postanowiłem doładować akumulator. Peugeot z powodu pracy zdalnej dużo ostatnio nie jeździ.
IMG_20201210_143023_3.jpg
IMG_20201210_152015_8.jpg
 
Back
Top