• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Miały wpaść Philips WhiteVision Gen2, ale koszt 1 sztuki to 189 zł. W sumie już miałem kupować, ale zdecydowałem się spróbować i zakupiłem żarniki Bosma Thunder White 5000K.

Miałem te Bosmy i to były jedyne palniki ( a miałem w sumie 5 zestawów różnych ) które naprawdę świeciły biało jak na D2S. Teraz mam Philips Extreme Vision bo mnie strasznie kusiło przetestować topowe D2S i żałuję, że nie kupiłem White Vision o których piszesz bo wtedy byłoby fajniej z barwą i topowa wydajność. Extremom jednak troszkę brakuje tej bieli jaką widziałem na Bosmach.

Bosmy też jako jedyne miały hotspot w innym miejscu. Delikatnie niżej niż wszystkie inne. Chińska jakość albo taka ich specyfika. Na ścianie widoczne jak się przykładało inne, ale na drodze już wszystko to samo. Ostatecznie bardzo mi się podobały Bosmy bo są tanie, świecą dobrze i biało

Mam chęć do nich wrócić albo zrobić wymianę na Philips White Vision.
 
Ja już miałem w koszyku WhiteVision, ale porozglądałem się, poczytałem i skusiłem się na te Bosmy. Firma polska, co prawda produkcja Made in PRC, no ale cześć kapitału na pewno ląduje w polskiej kieszeni Poza tym, w pracy w autach służbowych ładujemy Bosmy, co prawda żarówki halogenowe, ale się świetnie sprawdzają, nie są nic gorsze od firmowych Osramów i Philipsów a kosztują 1/3 ich ceny. Nawet jeśli te ksenony będą mniej trwałe to komplet 2szt kosztował mnie 115 zł. W cenie Philipsów mam 3 komplety Bosmy ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Wymieniłem dziś żarniki xenonowe. Jeden padł całkowicie i nagle, wytrzymały ponad 12 lat...

Stare Philipsy mimo, że długo działały to były już bardzo wypalone. Po zmianie na Bosmy jest zdecydowanie więcej światła przed autem, szok!

Musialbys porownac nowe philips do nowych bosm.
Xenony traca z czasem ilosc swiatla jaka emituja. W koncowej fazie zaczynaja swiecic w innej barwie, stopniowo przechodzac do fioletu.
12 letnie philipsy musiały juz swiecic slabo, taka natura tej technologii.

Próbował ktos z Was wsadzać LEDy zamiast xenona? Jest tego multum na rynku
 
@sprajt2, no u mnie właśnie nie było tych faz zużycia. Cały czas paliły się tak samo, barwa w okolicach 4300K. Padła nagle podczas zapalania rano jadąc do pracy. Na początku myślałem, że może padł zapłonnik albo przetwornica, ale jak widać żarnik już nie wytrzymał dłużej. Pewnie, że najlepiej by było porównać 2 nowe żarniki, ale myślę, że diametralnie różnicy by nie było. I tak jestem zadowolony bo świeca dużo lepiej a przy tym nie kosztują kilkaset złotych ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Jakiś czas temu wymieniałem 10 letniego SRAMa CLASSIC na nowy ten sam model i różnica jasności była spora. Żarniki nie były spalone, wymieniałem tylko że względu na jasność świecenia.
 
@Forest padla jakas elektryczna cześć "zarowki" zanim doszlo do zmian barwy. Pewne jest, ze po takim czasie iloac swiatla jakie dawaly tenxenony to był ułamek tego, co daje nowy. Taka maja charakterystykę.
 
Panowie bo mi coś fabia bije przy hamowaniu.
Odczuwalne drgania na kole kierownicy.
Szczególnie wyczuwalne na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem.
Po wymianie tulei wahacza i samych wahaczy problem zniknął. Co ciekawe poprzednie wahacze były już tak wybite (przynajmniej 2 wymiany tulei przeszły), że teraz kierownica jest krzywo i muszę jechać ustawić zbieżność.
 
U mnie kiedyś też jeden fabryczny jeszcze Philips 4300k padł bez ostrzeżenia w jednym z aut. Jak włożyłem nowe (General Electric 5000k) to też byłem pod wrażeniem, o ile było lepiej.
 
Wymiana oleju. Jedyny fakap to filtr powietrza przyszedł nie taki jak powinien. Inni producenci mogą się uczyć od Lotosa jak zabezpieczać bańki pod korkiem.
 

Attachments

  • IMG_20231104_190455.jpg
    IMG_20231104_190455.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 91
  • IMG_20231104_192021.jpg
    IMG_20231104_192021.jpg
    878,1 KB · Odwiedzin: 93
  • IMG_20231104_192033.jpg
    IMG_20231104_192033.jpg
    1020,3 KB · Odwiedzin: 94
Mogą, nie muszą bo to nic nowego. Z tego co wiem, Orlen i Specol też takie ma. A jak Orlen ma do którego w sumie Lotos należy to raczej Lotos się nauczył od Orlen. Inni producenci też takie mają.
 
No widzisz, a światowej sławy Shell np. nie ma zabezpieczenia.
 
Też się cieszę. Przy okazji olej dojechał cały, a nie w połowie rozlany w paczce. Ale oczywiście lepiej mieć pół opakowania Shella niż całe Lotosa. Gratuluję.
 
Wymieniłem dziś olej (zalany Meguin SL 5W40) i filtr. Przed zalaniem wlana płukanka oilsyn postojowa ale było też pojeżdżone na niej z 15minut, łącznie płukało się ze 35minut. Miałem zalać Xado antykoks ale zajrzałem do cylindrów kamerką endoskopową i nie ma jakiś tam wielkich złogów nagaru, na cylindrach widać ślady po honowaniu. Świece suche, elektrody bez żadnych okopceń.
Przy okazji wyszło że jedna świeca NGK po roku użytkowania ma dość, tuż nad metalową częścią świecy a konkretnie na izolatorze widać brązową obwódkę. Zamówiony komplet nowych, zdaje się Denso ( niby ori Volvo)
Przez jeden interwał nie będę wlewał dodatków, zobaczymy co sie wydarzy.
 
Zalany Oilsyn Dr Petrol kupiony w promocji na cały bak 35L beny i trasa 120-140 km/h przez 250 km potem kolejna stówka 80 km/h i czekam co tam poczyniły za błysk te wszystkie aktywatory i boostery od @wlyszkow ;) Jeszvze trzeba będzie wrócić bo ponad połowa baku została :)
 
Back
Top