• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wymieni艂em te偶 - a jak偶e - olej w skrzyni bieg贸w, ale tu z prezentacj膮 wynik贸w wstrzymam si臋, a偶 zbior臋 wi臋cej materia艂u dowodowego (planuj臋 jeszcze wymian臋 w dw贸ch bolidach).
Oleje zmienione - mo偶na zaprezentowa膰 艣wiatu owoce moich poczyna艅 :)
Na pierwszy ogie艅 poszed艂 olej w skrzyni suzuki. Wymiana prosta, jest korek spustowy z magnesem i wlewowy/kontrolny. Olej mia艂 40 468km / 119 mc-y eksploatacji. Producent przewiduje wymian臋 oleju i ma go by膰 2,5 litra. Do przelewu wesz艂o jakie艣 2,4l. W kuwecie w starym oleju, gdy si臋 go poruszy艂o, pojawia艂y si臋 takie opalizuj膮ce smugi - nie widzia艂em takiego czego艣, jak d艂ugo grzebi臋 w bolidach... Teraz w skrzyni jest shell spirax s4g 75W80 gl4.

IMG_0032.JPG


IMG_0031.JPG


Jako drugi na serwis za艂apa艂 si臋 opel. Wymiana nie ca艂kiem prosta, bo korka spustowego brak. Jest za to pokrywa, co艣 a'la "miska olejowa" wraz ze stosown膮 uszczelk膮 (skrzynia F13). Korek wlewowy/kontrolny jest i ma magnes.. Olej mia艂 38 769 km / 122 mc-e eksploatacji. Producent nie przewiduje wymiany oleju. Teraz w skrzyni jest (i by艂, bo by艂a to druga wymiana) oplowski 19 40 182 75W85 gl4 w kolorze burgunda 馃槏
R贸偶ne 藕r贸d艂a r贸偶nie podaj膮, je艣li chodzi o ilo艣膰 oleju: 1,5-1,7 litra. Do kuwety zebra艂em ok. 1,3l i tyle samo wla艂em.
R贸偶nica w kolorze nie jest tak zauwa偶alna, bo i kolor wyj艣ciowy jest du偶o ciemniejszy, ni偶 standardowy s艂omkowy :)

IMG_0074.JPG


I na zako艅czenie sezonu serwisowego zjawi艂 si臋 ford. Wymiana nieoczywista, bo korka spustowego brak. Jest za to do艣膰 nisko 艣ruba wybieraka bieg贸w, po odkr臋ceniu kt贸rej mo偶na ewakuowa膰 olej, ale tylko cz臋艣ciowo. Korek wlewowy/kontrolny jest i nie ma magnesu. Olej mia艂 7776 km / 13 mc-y eksploatacji. Producent nie przewiduje wymiany oleju. Teraz w skrzyni jest (i by艂, bo by艂a to druga wymiana) lotos 75W90 gl4 (skrzynia przy nalocie 151 993 km dosta艂a nowe 艂o偶yska i synchronizatory i wtedy by艂 dobry moment, 偶eby dospawa膰 jej gwintowany otw贸r na korek spustowy... za p贸藕no... 馃槶).
殴r贸d艂a podaj膮, 偶e oleju ma by膰 2,3l. Do kuwety zebra艂em ok. 1,2l i tyle samo wla艂em. Wniosek st膮d taki, 偶e operacj臋 trzeba b臋dzie cyklicznie powtarza膰 tak, jak z p艂ynem wspomagania kierownicy: wymieniany te偶 cz臋艣ciowo (ze zbiorniczka) teraz po roku jest praktycznie w kolorze 艣wie偶ego p艂ynu - burgund 馃槏 a pocz膮tkowo by艂 czarny, jak smo艂a - instrukcja nie podawa艂a interwa艂贸w, to Helmut albo Helga nie wymienia艂a). W tym przypadku 膰wiczy艂em ju偶 z tankowaniem po korek (wesz艂o 2,5l) i niestety 藕r贸d艂a m贸wi艂y prawd臋: nie przypuszcza艂em, 偶e tyle oleju mo偶e zosta膰 wyrzucone przez odpowietrznik... :eek: uwalone wtedy by艂o nadkole, wahacz, p贸艂o艣, felga i opona, skrzynia i p贸艂 podwozia...

IMG_0123.JPG
 
@ashh w pierwszej kolejno艣ci wymieni艂em regulator ci艣nienia paliwa ,kupiony u偶ywany kt贸ry okaza艂 si臋 艣mieciem bo auto wcale nie chcia艂o zapala膰 czy to na zimnym czy ciep艂ym. Potem dokupi艂em kolejne w tym jeden regenerowany i mam ich w sumie 5 i w膮tpi臋 偶eby wszystkie by艂y zepsute bo wymiana ich nic nie zmieni艂a. Usterka jak wyst臋powa艂a tak wyst臋puje nadal
 
@Chudy to ciekawe w takim razie. Szkoda, 偶e gazu nie masz, bo mo偶na by sprawdzi膰 czy przy odpalaniu na nim dzieje si臋 to samo. Tak co jeszcze mi przychodzi na my艣l to zobacz jak b臋dzie z odpi臋t膮 przep艂ywk膮.
 
No to tak po pierwszych +/- 100 km od wywalenia DPF i EGR. Mocy raczej nie przyby艂o, chocia偶 馃, ale... turbo ci膮gnie jakby liniowo, nie ma lub jest ma艂o wyczuwalny efekt turbo dziury, wcze艣niej przy max do艂adowaniu mia艂em nieco ponad 1.4 bar, prawie 1.5. Teraz max ponad 1.5 ok 1.55 bar. Po odczytach z czujnika MAP wzros艂o osi膮gane ci艣nienie w kolektorze ss膮cym z max ok 240 kPa do ponad 250 kPa, tak samo odczyt MAF masa powietrza z przep艂ywomierza, wcze艣niej max ok 130-140 g/sec teraz nawet max 150 g/sec. Ma jakby l偶ej od do艂u o tych 1000-1500 obr/min, ciut lepsza elastyczno艣膰, 2000 obr/min wzwy偶 u mnie jest ogie艅 na t艂oki. Silnik pracuje jakby inaczej, niby tak samo, ale je偶d偶臋 tym autem na tyle d艂ugo, 偶e wy艂api臋 ka偶dy szczeg贸艂, jakby l偶ej, p艂ynniej. Nie mam jeszcze pewno艣ci, ale zdaje si臋, 偶e spalanie lekko spad艂o. Za ma艂o jeszcze przejecha艂em, 偶eby si臋 utwierdzi膰, ale przy podobnym mieszanym stylu jazdy i odcinku kilkudziesi臋ciu km, gdzie wcze艣niej spalanie oscylowa艂o na poziomie 5,5 L/100 km, teraz "k膮mputr" obliczy艂 5 L/100 km, przypadek 馃 n...... mo偶liwe, tak by艂o nie zmy艣lam 馃槒馃槄. Odnotowa艂em te偶 ni偶sze spalanie chwilowe na biegu ja艂owym. Wcze艣niej na rozgrzanym silniku i wy艂膮czonych 艣wiat艂ach, klimie, radiu mia艂em +/- 0,42-045 L/h. Teraz +/- 0,36-0,4 L/h, przypadek 馃 nie... nie wiem 馃槒馃槑. Nie dopatrzy艂em si臋 jeszcze w czasie jazdy, redukcji i dynamicznym przyspieszeniu tuman贸w dymu i p艂aczu Grety "ha艂derju", szczerze nic nie widzia艂em, nawet po odpaleniu 馃, mo偶e co艣 przeoczy艂em a mo偶e... mam to w d#pie 馃挩. Nawet jako艣 mi lepiej i l偶ej si臋 oddycha.
 

Attachments

  • IMG_20231031_221055.jpg
    IMG_20231031_221055.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 51
pojawia艂y si臋 takie opalizuj膮ce smugi - nie widzia艂em takiego czego艣, jak d艂ugo grzebi臋 w bolidach
Tzw. brokat czyli bardzo drobne cz膮stki metali zawieszone w oleju.

Pi臋knie to wida膰 przy pierwszej wymianie oleju w nowym silniku lub po jego remoncie kapitalnym, kiedy wszystko si臋 dociera.
 
Dosta艂em od kolegi, a ze darowanemu sie w z臋by nie patrzy, to akurst sobie sprawdz臋 ten specyfik z vcds.
Mam interwal rowny na autostradzie pomiedzy wypaleniami 400km i wypalenie sie konczy na 25%, zobacz臋 czy cos to zmieni.

View attachment 20008View attachment 20009

Update
Srodek nie wyd艂u偶y艂 interwalu pomiedzy wypalaniami, r贸wnie偶 nie sprawdzily sie opinie kupuj膮cych z allegro, kt贸rzy pisali, ze wg VCDS wypalilo im dzi臋ki temu srodkowi DPF do np 10% zapelniania s膮dz膮. Tak jak zawsze procedura wypalania sie zalanaczala na 25%, tak i przy zastosowaniu STP r贸wnie偶 sie zakonczyla przy 25%. Jak dla mnie "BUSTED".
Moze u kogos to jakkolwiek dziala. W przypadku mojego silnika nie zrobilo to zadnej roznicy.
 
Synchronizatory?
Czy ja wiem? Wg interwa艂u kilometra偶owego olej wymieni艂em i tak za wcze艣nie. Co ciekawe - w pierwszych egzemplarzach by艂y inne, kr贸tsze interwa艂y w IO. U mnie wymiana ma by膰 po 150kkm/120mc-y lub 75kkm/60mc-y, je艣li np. ci膮gasz przyczep臋.
Co do synchronizator贸w - w por贸wnaniu np. z moim ojcem ja zmieniam biegi, jak anemik, bowiem wiem :) 偶e one potrzebuj膮 troszk臋 czasu do zadzia艂ania, a maj膮 s艂u偶y膰 jak najd艂u偶ej.
 
@sprajt2 u mnie w P508 2.0 diesel preparat Winns-a wyd艂u偶y艂 czas mi臋dzy wypaleniami prawie 2 krotnie
 
Dzi艣 wymieni艂em w ko艅cu w RX8 stary 19-letni t艂umik ko艅cowy na n贸wk臋 nie艣migan膮, przy okazji podmieni艂em g贸wno warty kat. z Japspeed na przelotow膮 pe艂nowymiar贸wk臋 Walkera 28575, w efekcie rozdziewiczenie tego orurowania wygl膮da艂o u mnie do艣膰 podobnie jak na "Nietykalnych" to:
馃槣
 
Brapa nie by艂o, bo nie mam fullbrid偶portingu, tylko autorski street porting od Gronka z Rotary Rev Serwice,
Marchew i "szcza艂uff z d贸py" ju偶 nie ma ;-(
Ale za to przegl膮d przejdzie bezznajomo艣ciowo, no i stary t艂umik w ko艅c贸wce po prawej stronie ju偶 si臋 korozyjnie wydziurawi艂 by艂, a z nowym i z walkerem jest teraz tak, 偶e jak dam w palnik na obrotach, to w kontek艣cie s艂uchowiskowym mam teraz prawie takie wra偶enia:
;)
Ps. Zawsze mo偶na podmieni膰 rur臋 na star膮:eek:
 
Wymieni艂em dzi艣 偶arniki xenonowe. Jeden pad艂 ca艂kowicie i nagle, wytrzyma艂y ponad 12 lat... Mia艂y wpa艣膰 Philips WhiteVision Gen2, ale koszt 1 sztuki to 189 z艂. W sumie ju偶 mia艂em kupowa膰, ale zdecydowa艂em si臋 spr贸bowa膰 i zakupi艂em 偶arniki Bosma Thunder White 5000K. Koszt 115 z艂 za 2 sztuki Stare Philipsy mimo, 偶e d艂ugo dzia艂a艂y to by艂y ju偶 bardzo wypalone. Po zmianie na Bosmy jest zdecydowanie wi臋cej 艣wiat艂a przed autem, szok!

Wida膰 ju偶 na zdj臋ciach lamp, 偶e jest wi臋cej 艣wiat艂a i barwa bielsza.

c024e506746ae1b6decb789911a0c3b8.jpg
460e31d643e4151ad4f406febab3f14a.jpg


Wys艂ane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Ja zam贸wi艂em chyba ostatni pakiet grat贸w do serwisu 200k i z tej okazji, korzystaj膮c z wyj膮tkowo 艂adnego dnia po艂o偶y艂em Glaco Blave na przednia szyb臋 i reflektory.
 
Raczej ok. Ja du偶o je偶d偶臋 na dziennych ledach, wi臋c zapewne dlatego te偶 te 偶arniki tak d艂ugo wytrzyma艂y.

Wys艂ane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Back
Top