• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jak masz czas to jasne. Wolne ładowanie ma swoje plusy
 
Zbliża sie serwis TTki. Olej 5W30 Tedex 504/507 plus te filtry made in Poland.
Screenshot_20240306_173844_Gallery.jpgScreenshot_20240306_173905_Gallery.jpgScreenshot_20240306_173915_Gallery.jpg
 
Ja mam tak samo. Powietrza czysty że może ze 3 lata jeszcze jeździć, a kabinowy po roku kompletnie zapchany i czarny od syfu.
 
Wymiana filtra powietrza w Madzi
 

Attachments

  • 20240309_112100.jpg
    20240309_112100.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 56
Dzisiaj wleciał nowy olej z filtrem, odpuściłem sobie płukankę bo wcześniej przy ostatnich dwóch interwałach robiłem i moim zdaniem nie ma potrzeby za każdym razem. Zdjęć nie robiłem, tradycyjne użyłem odsysarki, ale przy okazji wymieniłem podkładkę pod korkiem spustowym bo trochę się pocił, no i by sprawdzić czy coś jeszcze oleju zleci..., było kilka kropli.
 
Trzecie światło stop w Volvo. Przy okazji dowiedziałem się co tak grzechocze z tyłu. Trzpień ustalający maskownicy tylnej klapy, wykonany z plastiku premium, się urwał. resztki wypadły przy demontażu. Powinno być ciszej. Sama lampka kupiona używana, dwa lata młodsza niż stara. Może troszkę pożyje.
IMG_20240306_132754758a.jpg
IMG_202z40306_133102752_HDR.jpg
 
@Pierre Froide niekoniecznie. Ja już w drugim samochodzie, po zakupie robię szybką płukankę, do nowego oleju wlatuje długodystansowa, później przy wymianie jeszcze raz szybka i później ewentualnie już profilaktycznie co 50-60kkm robię interwał na LL. Jakbym kiedyś, jakimś cudem kupił sobie nowy samochód, to pominął bym tylko "pranie wstępne". To tak organoleptycznie doszedłem do takich wniosków na przykładzie kilku silników.
 
Ja też po zakupie robiłem kilka płukanek z rzędu, nigdy nie ma pewności na jakim oleju, jak długo jeździł poprzedni właściciel i czy w ogóle robił płukanki. Jeśli coś miały te płukanki, których używałem wypłukać i ruszyć to już to zrobiły. Poza tym, jeździłem na AR9200V2 i 9100, które też dobrze myją silnik i wiążą depozyty. Jeśli coś po nich zostało wartościowego to nie chciałem tego wypłukiwać. Przy następnej wymianie, gdzieś pewnie na przełomie sierpień/wrzesień użyje czegoś dobrego, jak Oilsyn Power Flush a może wcześniej w międzyczasie zaleje LL.
 
@Pierre Froide w sumie opisałeś moja jazdą, bo moje auto to typowy mieszczuch, tak jak poprzednie i w żadnym nigdy nie płakałem i jeździłem setki tysięcy kolejnych kilometrów.
 
67 000 km przebiegu i 9-ta wymiana oleju. Przed wymianą 20 min na wolnych obrotach z szamponem (płukanką postojową) od Castrola.

Pierwsza wymiana po 2000 km, potem początkowo co 8-9 tys. km, ale ostatnio skróciłem do 7.5 - 8.5 tys. km.

Niestety 2 x zdarzyło się dobić do 10 tys. km, ale potem wymyśliłem patent by to się nie powtórzyło - wymiana nie tylko w ,,swoim" warsztacie w moim mieście ale także dopuszczam możliwość w warsztatach przy trasie z dobrymi opiniami w google.

I jednak wymiana filtra oleju za każdym razem. Co trzecia wymiana oleju także wymiana filtru powietrza (mało zapylone trasy).

Gdyby zdarzyło się w jakimś okresie robić mniejsze przebiegi, to i tak wymiana oleju max co pół roku, ale na tą chwilę limit czasowy nie osiągnięty, i zawsze wg kilometrażu.

Tym razem wszedł taki mix i pewnie taki docelowo pozostanie:
- 2,5 L VW OEM (Shell) 0W-20 508/509
- 500 ml VW OEM (Shell) 0W-30 504/507
- 100 ml Liqui Moly MoS2
- 200 ml LM Motor Protect (molibden organiczny).
 
Last edited:
Ten 0W-20 jest dobry bo jest bardzo bardzo czysty, ale niestety ma także bardzo niski HTHS. Przez dolanie 0.5 L tego OW-30, podbijam sobie HTHS do akceptowalnych przeze mnie poziomów (zwłaszcza, że ponad 2/3 przebiegów to drogi ekspresowe). Przy okazji także zabezpieczam się, że w przypadku nieznacznego rozcieńczenia oleju paliwem, lepkość nie spadnie za szybko do krytycznych poziomów.
 
Tym razem wszedł taki mix i pewnie taki docelowo pozostanie:
- 2,5 L VW OEM (Shell) 0W-20 508/509
- 500 ml VW OEM (Shell) 0W-30 504/507
- 100 ml Liqui Moly MoS2
- 200 ml LM Motor Protect (molibden organiczny).
Ja bym tu jeszcze dał
- 125 ml LM Ceratec
- 100 ml Eurol TBN Booster
- 150 ml Mannol Ceramo Ester
- 115 ml Archoil 9100
- 75 ml Archoil 9200V2
Do tego jeszcze 69 ml LM Molygen Motor Protect
I jeszcze kapkę oleju, żeby postawić truskawkę na torcie.
 
Ja bym proponował gumowy młotek i dupnąć się nim w głowę.
 
Back
Top