• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Z dystansem pany i panewki 😌. Ja też robię freestyle mix a ostatnio, jak nigdy wcześniej zalałem Ceratec i Mannol Ceramo Ester... do oleju a nie olej do tego 😎. Może dlatego, że kupiłem nieco taniej z kartą podarunkową 😏.
 
Byłem z 307 na przeglądzie, przegląd przeszedł, z uwag to trzeba przepolerowac światła i i zabezpieczyć progi bo ruda wchodzi. Więc jest robota na sezon letni
 
Jak ruda wychodzi to na zabezpieczenie już za późno, bo w środku jest spustoszenie.
 
Czy w środku jest spustoszenie, to nie wiadomo, bez specjalistycznych oględzin. Natomiast tak czy siak, najpierw usunięcie rdzy (lub wymiana całego progu, jeśli faktycznie jest spustoszenie), a dopiero potem zabezpieczanie.
 
Dlatego progi będę wymieniał. Zdaję sobie sprawę że pod progami trzeba będzie też spawać. Auto będzie jeździć jeszcze ze 2-3 lata i na złom.
 
Ostatecznie pan gazownik przekonfigurował mi następująco i ja na to z chęcią przystałem:
- do 2000 obr. sam gaz
- od 2000 obr do 4500 obr. 5 - 20% dotrysku benzyny zależnie od obciążenia, ale w związku z tym, że pedał gazu traktuję delikatnie to częściej bardziej w przedziale 5 - 10% poniżej 3500 rpm, i 10-15% powyżej 3500 rpm
- od 4500 obr. sama benzyna
4500 obr. = 140 km/h na piątce, i tak nie jeżdżę z takimi prędkościami, ale przynajmniej nie będę obawiać się depnąć w jakieś awaryjnej sytuacji. Czerwone pole zaczyna się od 6000 obr.
I mogę spać spokojnie, że gniazda zaworowe i same zawory mają wystarczającą lubryfikację (nie wierzę w specjalne lubryfikatory).
 
@MC Subi
No w przedziale 2000 - 4500 obr., czyli na tych obrotach na których najczęściej jeżdżę jest to skorelowane z obciążeniem, czy dotrysk bliżej 5% czy bliżej 20%. Jednocześnie powyżej 2000 obr. średnie temperatury spalanie mieszanki gazu-tlen i tak są niskie, a powyżej 4500 obr. robią się niestety bardzo wysokie.
Technicznie dotrysk benzyny ma sens, ponieważ udział benzyny zmniejsza średnią temperaturę mieszanki, i trochę przyśpiesza jej spalanie, a do tego powoduje naturalną lubryfikację, bo benzyna podawana w formie ciekłej, a lpg jest podawane w formie gazowej.
 
Wymieniłem diody od podświetlenia wyłącznika świateł na ledowe. Czeka mnie to samo w panelu klimatyzacji i przełączniku komputera pokładowego (info centre). Całość operacji jest bardzo prosta bo starczy zdjąć kilka plastików co zajmuje maks 15 minut i zrobione
 
Wymiana oleju, filtrów prócz kabiny oraz uszczelki pokrywy zaworów.
 
W C-Maxie, walcząc z błędami kata i wypadaniem zapłonów wymieniłem regulacyjną sondę lambda, świece, kable WN, cewkę, ostatecznie skończyło się na ponownym programowaniu PCM, bo sterowniki mają problem w wykrzaczającymi się mapami zapłonu, ponadto wpadł nowy prawy uszczelniacz półosi i do skrzyni wleciał Elf NFX 75W.

Dzisiaj przyjechał kurier z prezentami wiosennymi do Mondeo i Sprinta:
IMG_20240314_214354-02.jpeg

Do tego w garażu czeka jeszcze rolka maty wygłuszającej bitmat 2mm do wygłuszenia drzwi i nadkoli w Mondku, oryginalne głośniki 25W z systemu premium audio i hak z modułem do tegoż pojazdu również. Wiosna zapowiada się bardzo produktywnie 😁
 
A gumy w uszczelkach drzwi juz są? 😉
 
@JohnJohn Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem wszystkie uszczelki na nowe, bo...pierwszej zimy po zakupie, część uszczelki drzwi kierowcy została przy drzwiach 😆, od tamtej pory traktowane są olejem silikonowym i wyglądają jak nowe. Z gumowym wężykiem do wnętrza uszczelek się nie bawiłem, bo nie miałem już z czym, a było w planie.
 
Diodki od podświetlenia narazie muszą poczekać bo auto poszło do mechanika na grubszą naprawę.
Od kupna auto trochę podkapcało na niebiesko zaraz po tym jak po hamowaniu silnikiem wciskało się gaz. Po wizycie u jednego majstra padła diagnoza że turbo jest do regeneracji. Po zdjęciu dolotu i węży od intercoolera okazało się że jest tam wszystko w porządku i to jednak przyczyną tego kopcenia są uszczelniacze zaworowe. Kupiłem komplet nowych z firmy elring i są wymieniane. W międzyczasie wymienione zostanie koło zmiennych faz bo jakoś tak podejrzanie wygląda.
Wczoraj wymieniłem lampy z h7 na Xenon plus nowe wszystkie żarówki i klosze kierunkowskazów także miałem dość produktywny dzień
 
Coś mi pękło boczny kierunek, więc kupiłem dwa nowe. Rzecz jasna OEM do Ceeda tylko w ASO za chore pieniądze więc kupiłem od Sportage'a poprzedniej generacji. Prawie identyczne :D I dla lepszego samopoczucia dokupiłem nowe żaróweczki kierunków na bok i przód: Osram Chrome Design. Wyglądają bajerancko, jak to będzie działać to się przekonamy w praniu.
 
Back
Top