• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Nie moje auto. W planach jest nałożenie wosku.
Kiedyś malowałem lampy bezbarwnym. Niestety na plastiku nie trzymało się to za dobrze.
 
Last edited:
Sonax bardzo tanio sprzedaje chusteczki zabezpieczające klosze na kawał czasu. Może tym? Przecierasz ze 2 razy na rok takimi i powinno być spoko.

SONAX Profiline Headlight Coating​

 
Dzięki za podpowiedzi. Przekażę zainteresowanemu
U mnie gwarancja do bramy. Późnej się nie znamy.
Także jak zmatowieja to nie mój problem
 
Ja uzylem ten SONAX Profiline Headlight Coating ale musi być powyżej 22C temperatura bo inaczej będzie lampy wyglądało jak zmatowiałe. W suzuki zrobilem w sierpniu i byl ok. A w seacie w listopadzie przy 5C wyszlo tragiczne i wyglada jak zmatowiałe i ciezko je usunąć...
 
Wymieniony kompletny termostat w 208.
Od jakiegoś czasu jakoś wolniej się nagrzewał.
W końcu przestał się nagrzewać w ogóle.
Gdzieś tam pisali że może czujnik ale jak już miałem to rozbierać to wymieniłem wszystko. Tak na oko patrząc to najpewniej uszkodził się silniczek sterujący termostatem. Wymiana sama w sobie niby prosta ale trochę upierdliwa. Węże zeszły dopiero po długim siłowaniu. Zrobiłem jeszcze płukankę chłodnicy. W sumie przelałem płyn z płukanką i dwa razy płukanie samą wodą - ta płukanka LM mocno się pieni. Płyn docelowy oryginał PSA. Termostat Colorstat Vernet.

IMG_4039.jpeg
 
W 307 wymiana oleju z lotosa 10w40 na lotosa 5w40 A3. Wpadła też płukanka moje auto i filtr metelli.
 
Chrystusie Niebieski i Czorno Madonno 160 PLN kabinówka. Tyn wyngiel w niej zawarty to chyba z Marcela poziom 800m.
 
Dlatego lepiej samemu wymieniać nawet na gwarancji jeśli ktoś ma warunki i potrafi to zrobić. Jedynie przyjechać do ASO raz przy 30 tys longlife i tyle 😉toyota ile daje gwarancji na nowe auta?
 
toyota ile daje gwarancji na nowe auta?
Jeżeli robisz przegląd w ASO co 15 000 km / rok to przy przedłużeniu (opłaty dodatkowej około ~ 300-400 zł przy przeglądzie) gwarancji Relax - do 10 lat lub 185 000 km.

A tutaj co zawiera się w gwarancji Relax:

Silnik: Blok silnika; wałki wyrównoważające; wałki rozrządu; popychacze
zaworowe; dźwigienki zaworowe; zawory i prowadnice; wał korbowy i jego
łożyskowanie; koło pasowe; głowica silnika; uszczelka głowicy silnika;
korbowody; osprzęt napędu podzespołów; koło zamachowe; przekładnia
rozrusznika; luźne koło pasowe; misa olejowa; czujnik ciśnienia oleju; pompa
oleju; tłoki i pierścienie tłokowe; łożyskowanie tłoków i tuleje cylindrowe;
uszczelniacze i uszczelki; pasek rozrządu; napinacze paska rozrządu; koła pasowe
paska rozrządu; łańcuch rozrządu; przekładnie rozrządu; turbosprężarka;
intercooler; zawór upustowy; pokrywa rozrządu i jej uszczelnienie; pompa cieczy
chłodzącej; zawór recyrkulacji gazów spalinowych; chłodnica oleju; pokrywa
filtra oleju; czujnik spalania stukowego; czujnik tlenu; przewody (z wyłączeniem
wiązek elektrycznych);

Układ zasilania paliwem: pompa paliwa; elektryczna pompa paliwa; czujnik
przepływu powietrza; elektroniczny układ wtrysku paliwa; jednostka sterująca
(ECU); zespół przepustnicy; wtryskiwacze; regulator ciśnienia paliwa; zawór
przelewowy; czujnik poziomu paliwa; zbiornik paliwa; wskaźnik poziomu paliwa;

Układ zasilania paliwem (diesel): pompa wtryskowa; pampa paliwa; czujnik
przepływy powietrza; jednostka sterująca (ECU); czujnik położenia przepustnicy;
wtryskiwacze; świece żarowe; czujnik poziomu paliwa; zbiornik paliwa;

Układ chłodzenia: czujnik poziomu płynu chłodniczego; przekaźnik wentylatora;
czujnik wentylatora; czujnik temperatury płynu chłodniczego; wentylator;
sprzęgło wiskotyczne; chłodnica; korek chłodnicy; termostat z obudową;

Manualna skrzynia przekładniowa: siłownik sprzęgła; cylinder siłownika
sprzęgła; widelec i dźwignia sprzęgła; przewody układu sprzęgła; linki układu
sprzęgła; obudowa przekładni; koła zębate i wałki; synchronizatory; piasty;
łożyska i tuleje; uszczelniacze i uszczelki; zespół wybieraka i linki; dźwignia
zmiany biegów;

Automatyczna skrzynia przekładniowa: obudowa przekładni; koła zębate
i wałki; wybieraki; siłowniki; taśmy hamulców; sprzęgła; zespół zaworów; pompa
oleju; chłodnica oleju; jednostka sterująca; piasty; łożyska i tuleje; uszczelniacze
i uszczelki; zespół wybieraka i linki; przetwornik momentu obrotowego; dźwignia
zmiany biegów;

Skrzynia rozdzielcze i mechanizm różnicowy: centralny mechanizm różnicowy;
obudowa mechanizmu różnicowego; przekładnia mechanizmu różnicowego;
wałki; koła zębate; łożyska; tuleje; piasty; dźwignie;

Układ napędowy: przeguby równobieżne; przeguby uniwersalne; osłony
gumowe (do przebiegu 185.000 km) z wyłączeniem osłon półosi napędowych;
półosie; wałki napędowe; łożyska; tuleje; sprzęgła; uszczelniacze i uszczelki;

Zawieszenie: sprężyny przedniego i tylnego zawieszenia; drążki skrętne;
wahacze i drążki zawieszenia; oś napędowa; belka poprzeczna; ramy
pomocnicze; łożyska kół (do przebiegu 185.000km); piasty; podkładki; nakrętki
zabezpieczające;

Układ kierowniczy: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem; przekładnia
kierownicza; obudowa przekładni; przekładnia kierownicza i zębatka; pompa
układu wspomagania; zbiornik płynu wspomagania; uszczelniacze; łożyska;
łączniki; wał kierowniczy; kolumna kierownicza; przeguby; dźwignia zwrotnicy;

Układ hamulcowy: jednostka sterująca ABS; podzespoły układu ABS; czujniki
prędkości kół; wspomaganie układu hamulcowego; przewody hamulcowe;
zaciski hamulcowe; tarcze hamulcowe; bębny hamulcowe; okablowanie;
korektor ciśnienia; pompa hamulcowa; zbiornik płynu hamulcowego; cylinderki
hamulcowe; pompa podciśnienia;

Układ klimatyzacji/ogrzewania: nagrzewnica; klapy i siłowniki sterowania
przepływem powietrza; wentylator; sprężarka klimatyzacji; skraplacz; parownik;
osuszacz; układ sterowania; zawór układu ogrzewania; czujnik temperatury
parownika;

Podzespoły układu elektrycznego: rozrusznik; alternator; cewki; silniki
wycieraczek; pompa spryskiwacza; przekaźnik sygnału dźwiękowego; wentylator
układu ogrzewania; sygnał dźwiękowy; przełączniki; przewód poduszki
powietrznej; jednostka zapłonu elektronicznego; przekaźniki; podgrzewacze;
komputer pokładowy; siłowniki szyb; przełączniki siłowników szyb; silniki
lusterek wstecznych; piloty zdalnego sterowania; siłowniki zamków centralnych;
czujniki poduszek powietrznych; jednostka zamka centralnego; jednostka
oświetlenia wewnętrznego; wskaźniki; zegary; prędkościomierz i czujnik
prędkości; obrotomierz; złącza elektryczne (ze względu na zwarcie); silniki
sterowania fotelami; zapalniczki; czujniki; podgrzewacze foteli; alarmy
(wyłącznie fabryczne); siłowniki sterowania reflektorów; przewody
wysokonapięciowe układu zapłonowego; elektroniczne jednostki sterujące
i aktualizacja ich oprogramowania (z wyłączeniem kasowania diagnostycznych
kodów usterek);

Nadwozie: okno dachowe (wyłącznie fabryczne); siłowniki okna dachowego
(wyłącznie fabryczne); zamki drzwi; linka otwierania pokrywy silnika; sprężyny
gazowe tylnej klapy; osie wycieraczek; rama fotela sterowanego ręcznie;
mechanizm pasów bezpieczeństwa; akcesoria montowane fabrycznie oraz inne
akcesoria pod warunkiem, że zostały zatwierdzone przez ASO Toyota
i wprowadzone do centralnego systemu gwarancyjnego stosowanego przez ASO
Toyota.

Podzespoły hybrydowego układu napędowego (powyżej 5 lat lub 100,000 km
obowiązywania gwarancji fabrycznej):
jednostka sterująca akumulatora
napędu hybrydowego; jednostka sterująca napędu hybrydowego; inwerter
i konwerter.

Układ zasilania paliwa (wodór): sprężarka paliwa; konwerter ogniw
paliwowych; zbiorniki paliwa; jednostka sterująca układu paliwowego (Power
Control Unit) i ogniwa paliwowe.

Elektryczny układ napędowy: silnik napędowy i inwerter z konwerterem.
 
We Fiorino wymieniłem filtr powietrza na AP022/2 oraz kabinowy na K1228A, a w 406 założyłem wycieraczki Visee. Hella to już chyba nawet za darmo nie dotknę. Nieważne jakie cuda robiłem, na Boschu było super a Hella zostawiała połowę powierzchni wody w akompaniamencie skrzypienia. Visee zapowiada się fantastycznie.
 
Last edited:
Lusterko wzięło rozwód z Passatem i se poleciało w swoją stronę podczas trasy :cool:


Nowe grzane samo szkło do obudowy z kierunkiem i składaniem jedynie 360zł w ASO, więc jednak założyłem zamiennik.
 
Chyba standard w Passacie że to szkło się odkleja. Też kupiłem zamiennik. Ale zanim dotarł przykleiłem na klej dwuskładnikowy i się trzymało. Nowe leży.
 
A z ciekawości, skuteczność grzania została zachowana? Przebija się przez ten klej?
 
Kleju dałem odrobinę i nie było problemu z grzaniem . Nie zauważyłem różnicy między klejonym a drugim oryginalnym.
 
U mnie w A5 tez sie odkleilo podczas jazdy. Przykleilem je na tasme dwustronna i tak juz 3 lata jezdzi. Grzanie dalej dziala. Koledze w A6 identycznie sie odkleiło rok po moim.
 
Pojechałem na przegląd rej. i w tym roku obyło się bez wydziwiania o tablice. Byłem w tym samym miejscu, co podbiło mi rok temu, gdy odbiłem się od dwóch innych wystraszonych diagnostów.
 
Pojechałem na przegląd, a tu cała skrzynia biegów uwalana olejem. Uszczelniacz półosi do wymiany. Musiało niedawno, bo żadnych oznak na glebie nie zauważyłem (lub czas zmienić okulary).
 
Pojechałem na przegląd rej. i w tym roku obyło się bez wydziwiania o tablice. Byłem w tym samym miejscu, co podbiło mi rok temu, gdy odbiłem się od dwóch innych wystraszonych diagnostów.
Masz auto z USA, to myślałem, ze bez problemu tablice przechodzą?
 
Back
Top