• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@CallMeDezy do przesady z tym zdzieraniem. A rano można jeszcze spotkać temp bliskie 0😕
 
Tak sądziłem pamiętając Michelin sprzed 20 lat, póki w zeszłym roku nie postanowiłem dojechać Conti 860. Zużycie gumy i paliwa jak na Premium Contact 7. Gorzej z przyczepnością i dźwiękiem w upały, ale bez tragedii.
 
Nie ukrywam że zależy mi również na przyczepności, Fiorino wyjeżdżam najszybciej o 6:15 i jeżdżę cały dzień więc te pierwsze dwie godziny sobie poradzę nawet jak temperatury znów spadną. Zimówka już pływa, a i w 406 brakuje mi nieskończonej przyczepności Falkena FK520 ;)
 
@sprajt2 ja bym nie zmienił tak wcześnie. Mam jeszcze na tył Presto Hp2, które potrafią być śliskie poniżej 10 st. na mokrym. Na Quatracu jest zdecydowanie lepiej póki co. Poza tym we Wrocku raczej bliżej lata niż w Centrum Polski gdzie ja się poruszam większość tras😉
@CallMeDezy no właśnie to zależy jak się poruszamy. Ja mam taką specyfikę pracy że poruszam się głównie wczesnym rankiem lub wczesnym wieczorem.
 
Moje zimowki jak sie okazalo byly juz śmietnikiem. A we Wrocławiu faktycznie od lutego wiosna, wiec problemow na letnich nie miałem zadnych. Przed zmiana opon popatrzylem sobie na szybko na dlugoterminowe prognozy dla Wroclawia.

W nocy i przed 7 rano nie ruszam sie i tak nigdzie autem, a w razie, gdyby sie wydarzyla taka sytuacja, to w TTce mam zimowki (ktore w sobote zmieniam na letnie).
 
Ponieważ moje dwa poprzednie podejścia do zdjęcia zapieczonego tylnego koła nie przyniosły właściwego rezultatu...

1634389832494.jpeg


...Udałem się do warsztatu oponiarskiego, gdzie uprzejmi panowie, przy pomocy odspawowywarki ręcznej zdjęli koła, przyznając przy tym, że faktycznie były dosyć mocno zapieczone.

Odspawowywarka
 
Trzeba poluzować śruby a następnie dokręcić palcami. A potem z wyczuciem lekko się rozpędzić i zahamować. Felgi odklejone. Jebanie młotem we współczesne boki opon to głupota, to nie kamaz. Założysz na kolejny sezon i zaraz zacznie się bicie od uszkodzonej osnowy.
 
Last edited:
W felgę celowe było. Metoda z hamowaniem na poluzowanych śrubach nie przyniosła żadnego rezultatu. Póki co w kwestii bicia raczej bez zmian, nie zmieniałem opon.
 
Ostatnio tak zrobiłem to skończyłem z kołem leżącym koło auta i Skodą na 3 kołach 🤪
Fakt ze za lekko przyłapałem koło i solidnie szarpnąłem ręcznym.
 
4 wymiana oleju w CVT. Jak na razie test miziania miski magnesem nie ujawnił żadnych fragmentów łańcucha:).
Pierwsza wymiana oleju silnikowego po gwarancji rozszerzonej - po 160 000 przeszedłem z Honda 2.0 0W20 na 0W30. Przyczyną zmiany jest zapalanie sie kontrolki poziomu w czasie szybkich przelotów autostradowych, które ostatnio mi sie pojawiły. Nie wiem, czy to wpływ E10 szczodrze przedostającej się do oleju, czy jakieś już oznaki zużycia silnika, bo wcześniej problem nie występował.
 
Smarem miedzianym albo ceramicznym.
 
@tomek1986 szczerze? Czymkolwiek, kiedyś mechanik smarował mi felgi normalnie ŁT, w wulkanizacji pryskali mi felgi normalnie białym smarem, ja teraz używam co mam pod ręką, zazwyczaj Mobila XHP222.

Z doświadczenia, warto przełożyć się przede wszystkim na posmarowaniu zaznaczonego na zdjęciu rantu, niż całej piasty.
IMG_20240329_123750.jpg
 
Ja tej zimy zasmarowałem porządnie właśnie oba te miejsca gdzie wilgoć może wtargnąć pod fele i dystans. Już niedługo się okaże czy coś to dało. Dla przypomnienia, poprzedniej zimy suchy smar od K2 poległ całkowicie, a zapryskałem nim grubo 100% powierzchni. Dystanse musiałem ściągać jak tamo topornie jakbym nic nie smarował.
 
Kurcze a mi się nigdy nie zdarzyło aby felga przykleiła się do tarczy. Zawsze łatwo schodzi 🙂
 
Back
Top