• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
I to jest najciekawsze, że pół internetu nadal powie, żeby pierdzielnąć miedzianym. Tyle lat mija, a nadal jak smarować piastę to z automatu kojarzy się ludziom, że miedzianym. Zaszyło się w genach chyba :cool:

@magic27 Nie wiem dlaczego tak się dzieje, szlifowalem powierzchnie na błysk, przykładałem się i nic to nie zmieniało. Po zimie dystanse przyspawane niemiłosiernie, felgi mniej ale też mocno. Tym razem poszedł ceramiczny grubo na ranty i delikutaśny film na resztę i jak nie zeskoczy ładnie to te koła są zaczarowane.
 
Smar miedziany to najgorsze, co można dać między aluminium i stal. Korozja elektrochemiczna.
W instalacjach CO należy wtedy wlać odpowiedni inhibitor i problem z głowy
 
Wleciał nowy filtr powietrza Master Sport, duży pozytyw, całkiem niezły jak za 21 zł, podobny do Blue Print, nie widzę sensu dopłacać do Filtron. Poprzedni Filtron nawet pół roku nie miał i kwalifikował się do wymiany. Profilaktycznie wymieniłem komplet H7 Hella Long Life.
 

Attachments

  • IMG_20240329_121115.jpg
    IMG_20240329_121115.jpg
    972,7 KB · Odwiedzin: 34
  • IMG_20240329_121321.jpg
    IMG_20240329_121321.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 35
  • IMG_20240329_115958.jpg
    IMG_20240329_115958.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 34
  • IMG_20240329_125854.jpg
    IMG_20240329_125854.jpg
    783,6 KB · Odwiedzin: 35
Zmienione opony na letnie w TT. Wymiana oleju na Tedex 5W30 504/507. Dodany Mannol ester.
Dodatkowo wymieniony wlacznik grzania fotela na wcześniej przeze mnie zmodyfikowany (naprawiony). Oraz w koncu podlaczone radio pod 12V "po stacyjce".
 
Nie wytrzymałem do 5k km i dzisiaj przy 3332km zrobiłem pierwszą wymianę oleju w Dacii, wlałem 4,1L Shell Helix Ultra Professional AR-L 0W-20, nie mam pojęcia jaki jest poziom po wlaniu takiej ilości oleju bo bagnet w tym silniku przy świeżym oleju jest bezużyteczny, wydaje mi się że jest trochę poniżej max.

Co do starego oleju to na bagnecie był jasno brązowy a po zlaniu z silnika czarny ale po 3k km raczej nie ma co oczekiwać przejrzystego oleju po zlaniu z silnika, w oleju zlanym z miski nie było widać brokatu czy opiłków za to olej z obudowy filtra dość mocno się mienił. Wydaje mi się że olej fabryczny to też był 0w20 bo żaden inny olej nawet z płukankami nie zlewał mi się tak dobrze do bańki ale to tylko moje gdybanie.
Filtr.jpg

olej.jpg


Co do filtra to opiłków na nim nie było za wiele, na moje oko nie było ich dużo więcej niż widziałem po rozcięciu filtra w moim poprzednim samochodzie który dotarcie miał już dawno za sobą.
filtr2.jpg
filtr 3.jpg


Po tym doświadczeniu drugi raz chyba nie wymieniałbym oleju przy takim przebiegu tylko zostawił go do 10k km, a wymieniłbym sam filtr głównie po to żeby usunąć ten syf z obudowy filtra bo dopóki filtr jest drożny to raczej to w niej zostanie ale w sytuacji jak zadziała zawór obejściowy to wszystko mogłoby polecieć dalej do silnika.
 
Ja bym wymieniał przy 1000km potem przy 5000km. Dopiero później co 10 000km. Koszt żaden a sumienie spokojniejsze :p
Ale że nigdy nie będę miał nowego to nigdy też tego nie zweryfikuje.
 
Naładowałem profilaktycznie akumulator na aucie, jak robię co kwartał moją wieloletnią zabawką Yato YT-8301. Mimo że czasem auta nie ruszam dwa tygodnie lub dłużej, to nie był specjalnie niedoładowany. W grudniu było gorzej.
 
A u mnie po wymianie wtrysków LPG na SuperB zaczęły pojawiać się błędy p1177 i p0420. Pomimo że wszystko było poustawiane na czasy wtrysków to na wolnych obrotach wywalało jw. Przyczyna prozaiczna. Nie zrobiłem autokalibracji heheh. Po jej wykonaniu i ponownym ustawieniu mapy gazowej problem zażegnany. Przejechane przy ustawianiu map ze 40km z prędkościami do 140km/h i żadnych błędów.
Z innej beczki: na Meguinie SL 5W40 przejechane ponad 6000km. Volvo zeżarło około 1L czyli średnio 160ml na 1000km. Ten wynik i tak nie jest miarodajny bo szwankowała odma.
Dokupiłem 1L żeby dociągnąć do kolejnej wymiany ale ze względu na kiepską dostępność Meguina i jego lekko zaporową cenę wrócę do Eurola.
Po tych ponad 6000km kolor oleju przypomina ciemniejszy miód. Całkowicie zaprzeczam twierdzeniu że na tym oleju wzrasta temp. silnika ( nawiązując do tematu BMW w innym wątku)
 
Pozimowe dokładne przemycie podwozia i odświeżona w paru krytycznych punktach konserwacja.
 
Zmieniłem koła w swifcie.
20240404_193452.jpg
 
Opony zmienione na letnie. Auta umyte, ale przyleciał pył z Sahary i mycie szag trafił.
 
@DWojtek E tam pył z sahary. Teraz coś pyli mocno bo całe szyby mam w pyle żółto zielonym. Umyłem ostatnio szyby ,wychodze nastepnego dnia a tu boom całe uwalone 😄
 
E tam pył z sahary.
E tam, takie tylko 60-90ug/m³ 🙄, do tego mocniej pyli aktualnie topola, ale to pikuś w porównaniu z pustynnym pyłem. Wystarczyło nocą odpalić mocniejszą latarkę, żeby zobaczyć, co się unosi w powietrzu.
 
Jak w weekend wymienialem olej, to jakos ciezko bylo mi odkrecic śrubę spustu oleju. Po odkręceniu okazalo sie, ze w tamtym roku zapomnialem zalozyc podkładkę. Musialem teraz dać jakąś podkładkę zastępczą..... A że łeb śruby już troche objechany, to zamowilem na kolejna wymianę nowy zestaw 😉
20240405_160817.jpg20240405_165048.jpg
 
Last edited:
Back
Top