• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Na alle jest taniocha. W ASO 1:1 czyli 100 za 100g, a i to po zniżce 10%. Z tym, że to już mieszanina z olejem.
 
Jak to możliwe, że w nowym aucie ucieka czynnik? Ja jeżdżę używanymi (średnio 2-3 lata) i nigdy nie musiałem uzupełniać.
 
No właśnie, mój serwis od klimy pyta się - czy w lodówce też pan uzupełnia czynnik? W sprawnym układzie nie powinno być ubytków, tak twierdzą.
 
Ja po tych rewelacjach zadzwoniłem do najbliższego ASO w mojej okolicy (nie hyundai) i zapytałem o uzupełnienie czynnika r1234yf.
I takie info otrzymałem:

- 200zł za podłączenie do maszyny
- 150zł dezynfekcja dedykowanym środkiem - nie dopytałem jakim ale myślę, że Tunap
- 100zł za 100g czynnika
- demontaż/montaż filtra p.pyłkowego - nie wie bo nie zna samochodu hyundai

I teraz się zastanawiam czy jechać tylko na uzupełnienie czy dezynfekcją. Parownik dezynfekowany Tunapem był we wrześniu ubiegłego roku.

Gość mówił, że po trzech latach zdarzają się ubytki 30g ale i 130g.
O 400g nie wspomniał. IMHO przy takim ubytku to klima nie powinna działać.
 
Ja kupiłem sobie odsysarkę Marolexa, raz użyłem, działała spoko, ale stwierdziłem, że nie ma sensu w aucie w którym da się łatwo odkręcić spust oleju.
U mnie krzyczą już 80zł za wymianę oleju, więc wczoraj zwrócił mi się zakup odsysarki. Biorę sprzęt i wymieniam kiedy chcę bez łaski, dokładnie odciągam olej.
 
A no jeżeli nie chcesz / nie możesz puszczać korkiem to fakt, opcja opłacalna.
 
Ja po tych rewelacjach zadzwoniłem do najbliższego ASO w mojej okolicy (nie hyundai) i zapytałem o uzupełnienie czynnika r1234yf.
I takie info otrzymałem:

- 200zł za podłączenie do maszyny
- 150zł dezynfekcja dedykowanym środkiem - nie dopytałem jakim ale myślę, że Tunap
- 100zł za 100g czynnika
- demontaż/montaż filtra p.pyłkowego - nie wie bo nie zna samochodu hyundai

I teraz się zastanawiam czy jechać tylko na uzupełnienie czy dezynfekcją. Parownik dezynfekowany Tunapem był we wrześniu ubiegłego roku.

Gość mówił, że po trzech latach zdarzają się ubytki 30g ale i 130g.
O 400g nie wspomniał. IMHO przy takim ubytku to klima nie powinna działać.
Nie działała, dlatego pojechałem sprawdzić co zacz, święcie przekonany że szczelność i czynnik za każdym razem na serwisie były sprawdzane i z myślą że sprężarka padła. U mnie wymienili jakiś przewód i uszczelnienia więc przyczyna mechaniczna, ale ciekaw jestem czy padło zimą czy po prostu popuszczało od dłuższego czasu i wyszłoby na serwisie rok temu gdyby sprawdzili.
 
Chyba tylko dla kogoś kto dobrze włada tym językiem 😃
 

Attachments

  • Screenshot_20210602-214136.jpg
    Screenshot_20210602-214136.jpg
    102,7 KB · Odwiedzin: 149
Duzo tanszy na alle jest r134a
Rozumiem różnicę w cenie czynnika wg oferty na alle za 100g r134a 30zł - r1234yf 80zł. Ale czemu serwis jest w cenie 100zł vs 200zł to już nie bardzo. Maszyna jest inna/droższa w utrzymaniu serwisowaniu?

Czyli cena w ASO 200zł +100zł/100g nie jest jakaś z kosmosu.
 
Maszyna jest inna/droższa w utrzymaniu serwisowaniu?
Bingo. Tak samo jak do układu przystosowanego na R134a nie możesz stosować r1234yf, tak samo urządzenia do serwisu są inne do każdego z czynników. Różnica jest chyba też w ciśnieniach panujących w układzie. Czy samo urządzenie jest droższe w serwisie i utrzymaniu, nie wiem, wiem że nie musi, żeby usługi nim świadczone były droższe ;)
 
Dziś do samochodu wleciały tarcze i klocki na przód (ashika)
wymiana płynu hamulcowego 1L (K2)
pasek osprzętu Febi
Z pozytywnych niespodzianek to to że ktoś poprzednio używał klucza dynamometrycznego i śruby ładnie zeszły.
a z negatywnych to że cała piasta była ujeba.. w smarze miedzianym.
 
Co prawda nie dziś, ale w tym tygodniu wpadły nowe tarcze + klocki na tył. Tarcze Textar Pro, klocki Galfer Sport HP 1050. Przy okazji zostały odświeżone wszystkie zaciski hamulcowe. Oprócz tego serwis olejowy: olej Eurol Actence 5w30 C4 + AR9200v2 i wszystkie filtry OEM Renault.
20210604_205549.jpg20210604_210314.jpg
 
Last edited:
Back
Top