Ja po tych rewelacjach zadzwoniłem do najbliższego ASO w mojej okolicy (nie hyundai) i zapytałem o uzupełnienie czynnika r1234yf.
I takie info otrzymałem:
- 200zł za podłączenie do maszyny
- 150zł dezynfekcja dedykowanym środkiem - nie dopytałem jakim ale myślę, że Tunap
- 100zł za 100g czynnika
- demontaż/montaż filtra p.pyłkowego - nie wie bo nie zna samochodu hyundai
I teraz się zastanawiam czy jechać tylko na uzupełnienie czy dezynfekcją. Parownik dezynfekowany Tunapem był we wrześniu ubiegłego roku.
Gość mówił, że po trzech latach zdarzają się ubytki 30g ale i 130g.
O 400g nie wspomniał. IMHO przy takim ubytku to klima nie powinna działać.
U mnie krzyczą już 80zł za wymianę oleju, więc wczoraj zwrócił mi się zakup odsysarki. Biorę sprzęt i wymieniam kiedy chcę bez łaski, dokładnie odciągam olej.
Ja po tych rewelacjach zadzwoniłem do najbliższego ASO w mojej okolicy (nie hyundai) i zapytałem o uzupełnienie czynnika r1234yf.
I takie info otrzymałem:
- 200zł za podłączenie do maszyny
- 150zł dezynfekcja dedykowanym środkiem - nie dopytałem jakim ale myślę, że Tunap
- 100zł za 100g czynnika
- demontaż/montaż filtra p.pyłkowego - nie wie bo nie zna samochodu hyundai
I teraz się zastanawiam czy jechać tylko na uzupełnienie czy dezynfekcją. Parownik dezynfekowany Tunapem był we wrześniu ubiegłego roku.
Gość mówił, że po trzech latach zdarzają się ubytki 30g ale i 130g.
O 400g nie wspomniał. IMHO przy takim ubytku to klima nie powinna działać.
Nie działała, dlatego pojechałem sprawdzić co zacz, święcie przekonany że szczelność i czynnik za każdym razem na serwisie były sprawdzane i z myślą że sprężarka padła. U mnie wymienili jakiś przewód i uszczelnienia więc przyczyna mechaniczna, ale ciekaw jestem czy padło zimą czy po prostu popuszczało od dłuższego czasu i wyszłoby na serwisie rok temu gdyby sprawdzili.
U mnie krzyczą już 80zł za wymianę oleju, więc wczoraj zwrócił mi się zakup odsysarki. Biorę sprzęt i wymieniam kiedy chcę bez łaski, dokładnie odciągam olej.
Rozumiem różnicę w cenie czynnika wg oferty na alle za 100g r134a 30zł - r1234yf 80zł. Ale czemu serwis jest w cenie 100zł vs 200zł to już nie bardzo. Maszyna jest inna/droższa w utrzymaniu serwisowaniu?
Czyli cena w ASO 200zł +100zł/100g nie jest jakaś z kosmosu.
Bingo. Tak samo jak do układu przystosowanego na R134a nie możesz stosować r1234yf, tak samo urządzenia do serwisu są inne do każdego z czynników. Różnica jest chyba też w ciśnieniach panujących w układzie. Czy samo urządzenie jest droższe w serwisie i utrzymaniu, nie wiem, wiem że nie musi, żeby usługi nim świadczone były droższe
Dziś do samochodu wleciały tarcze i klocki na przód (ashika)
wymiana płynu hamulcowego 1L (K2)
pasek osprzętu Febi
Z pozytywnych niespodzianek to to że ktoś poprzednio używał klucza dynamometrycznego i śruby ładnie zeszły.
a z negatywnych to że cała piasta była ujeba.. w smarze miedzianym.
Co prawda nie dziś, ale w tym tygodniu wpadły nowe tarcze + klocki na tył. Tarcze Textar Pro, klocki Galfer Sport HP 1050. Przy okazji zostały odświeżone wszystkie zaciski hamulcowe. Oprócz tego serwis olejowy: olej Eurol Actence 5w30 C4 + AR9200v2 i wszystkie filtry OEM Renault.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.