• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czy Honda robi najlepsze silniki? 😎

Zdecydowanie jest w topce, ale jako fan francuskiej motoryzacji nie mogę nie wspomnieć o rodzinie silników XU oraz ich rozwinięciu EW/DW produkowanych w najróżniejszych wariantach przez kilka dekad ;)
 
Każdy chwali swoje.

Z tych bardziej współczesnych i masowo produkowanych, to dla mnie amerykańskie 3,6, 5,7 i 6,2/6,4 ze stajni Dodge/Chrysler to jest topka. Tyle że szokujące z punktu widzenia przeciętnego Europejczyka.
 
Każdy chwali swoje-dokładnie ;) 🇯🇵
A historia pamięta czasy kiedy to Soichiro Honda chciał pracować dla Sachici Toyody , ale ten go olał i powiedział ,że się nie nadaje 🤣

Dla motoryzacji to rewelacja ,że się nie nadawał 😁
 
Last edited:
Najlepsze w braniu oleju i wyciekach to tak 😁 Co do trwałości jednak to nie wiele można im zarzucić

 
Są w czymś lepsze od 3.5 V6 Hondy?
Z czasów Hondy Legend sprzed 10 laty i wcześniej miał sporo gorsze osiągi i więcej palił niż amerykański odpowiednik w Chryslerze 300, który waży prawie identycznie. W późniejszych generacjach przeskoczyli na bezpośredni wtrysk, więc pewnie zbili spalanie, ale kosztem typowych problemów z nagarem i rozcieńczeniem paliwem.

To są świetne silniki ogólnie, żeby nie było, ale nie są żadnym objawieniem. V8 japońskich nie znam.
 
typowych problemów z nagarem
Nie wiem co tu jest typowego, ale dobijając do 2 stów nie mam śladu nagaru w tgdi.
Jeśli w Legend palił dużo, a w Accord mało- to może temat jest w 4x4 i masie auta, a nie silniku? Bo np. w NSX pali bardzo mało, choć ma ponad 500KM.
 
Nie wiem co tu jest typowego, ale dobijając do 2 stów nie mam śladu nagaru w tgdi.
wątpię, ale w takim razie może po prostu 3.5 Hondowskie szczególnie na to cierpią.

Jeśli w Legend palił dużo, a w Accord mało- to może temat jest w 4x4 i masie auta, a nie silniku?
Tyle że Legend i 300 ważyły tyle samo co do 20-30kg, a 300 też miało awd.
 
Można śmiało powiedzieć że Honda ma najwięcej najlepszych silników pod względem stosunku mocy do pojemności, i bezawaryjności. I tak naprawdę nie było jakichś nieudanych silników w historii tej marki. I to nieważne czy diesel czy benzyna. Nawet te uznawane za mało udane są często dużo lepsze niż francuskie i niemieckie odpowiedniki uznawane za dobre konstrukcje - i tylko uznawane za dobre, bo są nieco mniej awaryjne niż jakieś tragiczne wynalazki typu TSI czy THP .
Jak by dzielić to na jakieś 6-cylindrowe czy 8-cylindrowe , w różnym układzie cylindrów to zawsze znajdzie się coś lepszego w innych markach.
Moim zdaniem najlepszym V6 w historii benzynowym był VQ30DE , a V8 1UZ i cała seria silników wywodzących się od niego. W układzie R6 to 2JZ lub RB26 itd, itd ....
Ale biorąc pod uwagę wszystkie konstrukcje to jednak Honda ma najwięcej tych udanych .
 
Honda nie ma szerokiego wachlarza silników, ale jak już je robią to robią przynajmniej dobrze.
 
szerokiego wachlarza silników
Pół Indii jest zawalonych silniczkami Hondy w pompach, agregatach, jednoosiowych traktorkach rolniczych, maszynach budowlanych, a nawet są spalinowe klimatyzatory. Nawet u nas na przeciętnej budowie silniczków Hondy jest masa, choć można kupić chińczyka za 1/4 ceny.
Nie ma drugiego producenta, który miałby gamę od kosy spalinowej poprzez wybitne motocykle i samochody po odrzutowce.

A moim zdaniem najlepszym dzisiaj produkowanym silnikiem jest ta niepozorna dwulitrowa czterocylindrówka:
- najwyższa sprawność na świecie w szerokim zakresie obciążeń
- najmniejszy stosunek masy do mocy
- najmniejsze tarcie wewnętrzne bez zmniejszania grubości i trwałości pierścieni tłokowych
- wybitnie wyważona, nie słychać i nie czuć kiedy się włącza, pomimo bardzo lekkiego wału i właściwie braku koła zamachowego
 

Attachments

  • SmartSelect_20240303-174945_Gallery.jpg
    SmartSelect_20240303-174945_Gallery.jpg
    461,4 KB · Odwiedzin: 73
@MC Subi Miałem na myśli samochody osobowe a to że są w agregatach, motocyklach, budowlance itd to ja dobrze wiem. W Civic IX, X ile masz do wyboru? A zobacz na niemieckie czy francuskie koncerny, cały alfabet.
 
Last edited:
Tak naprawdę żeby dzisiaj kupić dobry samochód jeśli chodzi o zespół napędowy, to zostaje Honda i Toyota albo jakieś zabaweczki małe od Suzuki.
Jeszcze Hyundai ma stare proste silniki w produkcji na pośrednim wtrysku. Nie wiem jak Kia. Ale to pod względem wytrzymałości chyba nawet nie ma co porównywać do japońskich odpowiedników , szczególnie te doładowane z bezpośrednim wtryskiem.
Reszta to wszystko wynalazki, jednorazowe do których nawet nie produkowane są części zamienne.
Na przykład w Renówce teoretycznie udane i poprawione 1.3 TCe , względem 1.2 . Niedostępne są tłoki , pierścienie tłokowe ,zawory i nawet uszczelniacze zaworowe nie są produkowane. I to nawet w serwisie są niedostępne - przynajmniej dla klienta . A już w kilkuletnich autach wtryski leją wypalając dziury w zaworach i roztapiają tłoki.
 
Honda produkuje bardzo dobre silniki i to w najróżniejszych klasach ale nie wiem, czy można powiedzieć, że są to najlepsze silniki na świecie, bo trzeba by ustalić jakieś kryteria wyboru. Przez wiele lat mówiło się, że w osobówkach Honda to jest takie japońskie BMW i w tej ocenie chodziło właśnie o podobieństwo w sprawności silników. Ale np. silnika V12 do osobówki chyba nie mieli, a BMW miało ich kilka i motor M73 i M73N jest do dzisiaj uznawany za najlepszą V12stkę zrobioną do samochodu osobowego przez BMW. Wstawiali ten silnika nawet do Rolls Roycea.
Jeżeli brać pod uwagę tylko osiągi, to silniki Ferrari trudno pokonać, jeżeli trwałość przy odpowiedniej mocy to 4-litrowa V8 w Lexusie LS400 jest trudna do pokonania, a sama trwałośc, to amerykańskie big blocki zabiją wszystko.
Tak więc wynik będzie zależny od kryteriów oceny.
Pozdrawiam :)
 
@MC Subi co to jest konkretnie za silnik i w jakich Hondach siedzi? To jakaś hybryda?
 
Zdjęcie jest z cr-v, ale jeżdzi w wielu hondzinach od Civica w górę. Oczywiście hybryda.
 
Jeszcze trochę i nam HONDA Admina na forum zastąpi ;)
 
Back
Top