• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Czy Honda robi najlepsze silniki? 馃槑

A tu wyja艣niony uk艂ad nap臋dowy z silnika, o kt贸rym pisa艂em wy偶ej:
 
Silniki mo偶e i robi膮 najlepsze, ale najlepsze lata 艣wietno艣ci to one maj膮 dawno za sob膮, mowa o D16Z6, B16x, B18x, maj膮 ju偶 po prostu swoje lata, a taki silnik z wa艂em po kt贸rym艣 szlifie, czy t艂okami na drugi nadwymiar to ju偶 nie b臋dzie to samo, co wyjecha艂o z fabryki.
Jeszcze K-seria, to si臋 zgodz臋, naprawd臋 du偶o takie K20A2 zniesie. O H i F serii si臋 nie wypowiem, cho膰 S2000 to jedno z moich marze艅.
I pisz臋 to jako u偶ytkownik 5, 6, 7 generacji Hondy Civic 馃檪

Honda zawsze b臋dzie w moim sercu.

Nie zapominajmy o Volvo i Red block'u, o Saabie B204, C20XE, C20LET z Opla, jest sporo mocnych i trwa艂ych jednostek, kt贸re znosz膮 przyrost mocy 2, 3-krotny.
 
Ale ni偶sze obroty, bo przy 8500 brakuje czasu na dopalenie wszystkiego pod Euro 6, a nawet Euro 5. Ten samoch贸d na normalnej drodze pali opony na pierwszych 3 biegach, wi臋c chyba momentu nie brakuje :)
 
A czego brakuje obecnemu dwulitrowcowi? 329 KM to mniej, ni偶 mia艂a seria B?

Zasadniczo ma艂o skupiam si臋 na rzeczach, na kt贸re mnie nie sta膰, wi臋c nie potrafi臋 odpowiedzie膰 na to pytanie, nie interesowa艂em si臋 tymi nowymi silnikami szczerze m贸wi膮c.
 
330 KM civic, 510 nsx .... co艣 da si臋 wybra膰 i dzisiaj. Ale Honda w Europie ju偶 nie istnieje, salony w Polsce zamykaj膮 si臋 jeden po drugim, bo nie dostaj膮 samochod贸w do sprzeda偶y. Wszystko ju偶 tylko Made in Japan i poza TypeR- tylko hybrydy. Zaraz poznikaj膮 serwisy. Przez ca艂膮 moj膮 histori臋 z Hondami wszelkie cz臋艣ci zawsze by艂y max po 2 dniach z magazynu w Belgii, a ostatnio czeka艂em tydzie艅. 艢wiat艂o zga艣nie za chwilk臋.
 
Dok艂adnie wiadomo
- w UE mieszka 400 mln ludzi, w przewadze wybrzydzaj膮cych starych dziad贸w (kt贸rzy prawka wkr贸tce strac膮 :cool: i troch臋 m艂odych, kt贸rym nawet nie chce si臋 robi膰 prawka, samochody robi膮 tu te偶 najmniejsze przebiegi, wi臋c po co komu Honda? :)
- w Azji mieszka prawie 5 mld na og贸艂 m艂odych ludzi, kt贸rzy rw膮 si臋 do posiadania samochodu
- w Ameryce P艂n jest prawie 600 mln ludzi, ale samoch贸d jest sprz臋tem pierwszej potrzeby i sprzedaj膮 si臋 relatywnie du偶e i drogie egzemplarze
Honda, jako ostatnia samodzielna marka, raczej nie b臋dzie inwestowa膰 w rynek bez perspektyw
 
UE ma perspektywy dla rynku moto, ale nie takiego jak sobie wyobra偶aj膮 mi艂o艣nicy brum ;) M艂odzi b臋d膮 si臋 interesowa膰 zabawkami w rodzaju mini-elektryk贸w Twizy i usportowionymi, starzy wymr膮, a m艂odzi jak si臋 zestarzej膮 b臋d膮 szuka膰 wygodnego w贸zka na zakupy i podw贸zki do lekarza, a nie wielkiego, ci臋偶kiego samochodu. Po prostu samoch贸d przesta艂 by膰 elementem presti偶u czy, na zachodzie, w og贸le czym艣 niezb臋dnym i sta艂 si臋 takim samym udogodnieniem jak sracz z podgrzewanym siedziskiem.

Rynek nie jest nieperspektywiczny, tylko inny. Ci co si臋 dostosuj膮, to b臋d膮 tu sprzedawa膰, reszta b臋dzie skazana na konkurencje z chi艅skimi czy indyjskimi markami na ich rodzimych rynkach albo walk臋 z Tesl膮 i reszt膮 ameryka艅skich marek na chronionym i dotowanym rynku USA.
 
Ju偶 co艣 przeb膮kuj膮, 偶e chc膮 si臋 wycofywa膰 z elektryk贸w m.in. dlatego, 偶e chi艅ska konkurencja jest cz臋sto lepsza a ta艅sza i zaleje europejski rynek na czym strac膮 tutejsze koncerny 馃槅. I niech kto艣 mi powie, 偶e w tej ca艂ej ekologikokryzji nie chodzi tylko i wy艂膮cznie o kas臋 i zakucie w dyby.
 
Nie skomentuj臋 bo odejdziemy od tematu, po prostu trzeba si臋 przyzwyczai膰, 偶e czasy "brum" odchodz膮 w niepami臋膰, nowi klienci oczekuj膮 czego艣 innego, przepisy s膮 jakie s膮 i tyle.

Same silniki Hondy, nie mia艂em przyjemno艣ci poza jazdami pr贸bnymi jak wybiera艂em sobie samochodzik (sko艅czy艂o si臋 jak wida膰), ale bior膮c pod uwag臋 jak wiele starych Hond je藕dzi i jest katowanych przez mi艂o艣nik贸w szybkiej prostej i wydechu z dziurami to musz膮 by膰 je偶eli nie najlepsze, to przynajmniej na tyle dobrze zaprojektowane i zbudowane, 偶e ci臋偶ko je ubi膰.
 
przyzwyczai膰, 偶e czasy "brum" odchodz膮 w niepami臋膰
艢rednia wa偶ona moc silnika na rynku europejskim ro艣nie, wielko艣膰 samochod贸w ro艣nie, zu偶ycie paliw ro艣nie i w tym roku bijemy rekordy wszechczas贸w w wydobyciu i zu偶yciu ropy, gazu, w臋gla.
Honda ju偶 par臋 lat sprzedaje wszystkie samochody tylko i wy艂膮cznie jako hybrydy (z wyj膮tkiem jednym i jedynym- Civic Type R), diesla nie ma od lat. Wszelkie proeuropejskie projekty by艂y fiaskiem- czyli civic ufo, silnik diesla, trzycylindrowe turbo (w dodatku z paskiem w oleju).
 
Ekologia i optymalizacja produkcji zabija wszystko, co pi臋kne w motoryzacji.

Nie tylko Honda wycofuje si臋 z rynku UE, ale wszyscy japo艅scy producenci powoli obcinaj膮 swoj膮 ofert臋.
Konkurencja europejskich producent贸w oferuj膮cych ta艅szy produkt (nie koniecznie lepszy) zawsze by艂a silna.
Zreszt膮 Honda najfajniejsze pojazdy zawsze sprzedawa艂a tylko na USA i rynki azjatyckie.
Wg prognoz na najbli偶sze 10 lat popyt na paliwa kopalne b臋dzie r贸s艂 w szybszym tempie ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej, poniewa偶 "艣wiat rozwini臋ty" i "rozwijaj膮cy si臋" zu偶ywa z roku na rok coraz wi臋cej energii.
Europa si臋 wr臋cz "zwija" i b臋dzie si臋 kisi膰 w swoim w艂asnym eko-bagienku opartym na iluzji.
 
Zreszt膮 Honda najfajniejsze pojazdy zawsze sprzedawa艂a tylko na USA i rynki azjatyckie.
Albo modele, albo wersje silnikowe. I nie tylko Honda, ale te偶 Toyota (np. hybrydowe Crown Platinum 340KM). I wiele innych marek.

:rolleyes:
 
Handa wycofala z azji silniki 1.0 Turbo i zamiast 1.0 jest 1.5 wolnoss膮cy. Bo nawet instrukcje obslugi aktualne brak 1.0 turbo w jednym modelu. A 2 lata temu mia艂y np. ten model z tym silnikiem. Wiem 偶e byly awaryjne jednoski w azji i w ameryce.
 
Back
Top