A jak ktoś chce zostać przy wysokim HTHS, to ogólnie lepiej C3 zamiast A3, w tej samej klasie cenowej? Np. specol premium C3 5W30/40 zamiast odpowiedniego golda? Orlem ME C3 5W40 zamiast np. lotosa 5W40?
C4 jest na ogół z innych pakietów dodatków niż C3 albo C2
C2 i C3 na ogół są z tych samych pakietów dodatków i różnią się mieszaniną olejów bazowych i dawkami wiskozatora i w rezultacie HTHS, czasami C2 ma dodatkowo odrobinę modyfikatora tarcia dla redukcji spalania
C4 to już low saps czyli mniej zddp i detergentów metalicznych niż C2/C3 ale często jest to rekompensowane wyższymi dawkami dyspergatorów i antyoksydantów.
C2 i C3 to oleje ze średnimi poziomami popiołów, C4 to niskopopiołowy olej. Dokładnych receptur nie poznamy, ale poziomy wapnia czy fosforu będą niższe. Podejrzewam że można liczyć na bor/molibden jako dodaki przeciwzużyciowe, ale także trochę lepsze mieszanki bazowe. Oleje mają takie same wymagania przeciwzużyciowe więc ogólny poziom ochrony musi się zgadzać w obu mimo obniżonego poziomu podstawowych dodatków.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.