• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Diesle nawet stare nie umrą przez przepisy i SCT?

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

mowczar

Użytkownik
W Czechach sprzedają HVO100 - nowoczesne ekologiczne odnawialne paliwo do diesli. Emisja CO2 o 50 lub nawet 90% niższa niż ON z ropy naftowej i mniejsza emisją cząstek stałych i tlenków azotu. Moim zdaniem przed dieslami z takim paliwem czeka świetlana przyszłość na następne 100 lat a przynajmniej do czasu politycznego ich uśmiercenia przez zacietrzewionych ekoterrorystów wraz z niezadowoloną z tego powodu grupą interesu.

 
Last edited:
Nie wiem czy taka "świetlana" skoro to paliwo jest 2x droższe😉
 
Nie ma opcji że to wejdzie, wtedy agenda i ideologia upadnie.
 
"Zielona"
 
Pamiętajmy, że nasze rolnictwo oparte jest o nawozy sztuczne. Te azotowe powstają głównie w oparciu o proces Habera-Boscha, który bierze energię z gazu ziemnego. To paliwo to zawoalowany mechanizm przekstałcania pierwotnej (nieodnawialnej) energii zmagazynowanej w gazie ziemnym w energię, która normalnie pochodziłaby z ropy naftowej.
 
Ale UE chce zniszczyć rolnictwo w całej unii stosując tzw. "zielony ład". Żarcie ma być z ferm owadów oraz spoza unii, tj. latyfundiów w Argentynie, Brazylii i Ukrainy. Stąd protesty rolników we Francji, Niemczech i Polsce.
 
Last edited:
I to jest największa zaleta silników spalinowych (a zwłaszcza tych koncepcyjnych), że mogą wydajnie spalać różne paliwa, co daje duże pole manewru. Problem to "emisja", ponieważ można manipulując przepisami zbanować konkretny rodzaj paliwa.
A, napęd elektryczny jest nadal zbyt ograniczony technologicznie, aby był jakakolwiek sensowną alternatywą.
Gęstość energii i jej koszt. To powinien być wyznacznik, a nie jakieś wyimaginowane hipotezy klimatologów.

Rolnicy to silna grupa społeczna, której nie wolno ignorować, ponieważ to interes nas wszystkich, tak samo ważny, a może nawet ważniejszy niż czystość powietrza w centrach miast.
Dajcie spokój robakom... gorsze rzeczy są legalnie pchane do "jedzenia"
 
W Warszawie chyba 1 lipca wchodzi SCT. Moje auto spokojnie się jeszcze łapie ale zastanawia mnie czy są przedstawione jakieś badania i dane naukowe pokazujące pozytywną stronę SCT i o ile % powietrze będzie dzięki temu czystsze 🙂
 
Wywaliłem co uważałem za zbędne. Temat odblokowuję, uszanujcie bo dalsze śmiecenie spowoduje, że temat też do śmietnika, gdzie śmieci miejsce trafi, niektórym się też pewnie oberwie, a jak już się przekonać pewni użytkownicy zdążyli, ja się w ostrzeżenia nie bawię.
 
W Warszawie chyba 1 lipca wchodzi SCT. Moje auto spokojnie się jeszcze łapie ale zastanawia mnie czy są przedstawione jakieś badania i dane naukowe pokazujące pozytywną stronę SCT i o ile % powietrze będzie dzięki temu czystsze 🙂
Było takie opracowanie i z niego wynika że najbardziej zanieczyszczaja Wwe niskie emisje z kominów domów, a normy emisji nieznaczne są przekraczane od samochodów tylko na głównych arteriach miasta.
Post automatically merged:

W Warszawie chyba 1 lipca wchodzi SCT. Moje auto spokojnie się jeszcze łapie ale zastanawia mnie czy są przedstawione jakieś badania i dane naukowe pokazujące pozytywną stronę SCT i o ile % powietrze będzie dzięki temu czystsze 🙂
Generalnie nie chodzi o czyste powietrze tylko o kasę do podziału z KPO.
 
Był lockdown a syf w powietrzu ten sam i tego nikt nie bierze pod uwagę, bo nie pasuje do narracji.
Poziom zanieczyszczeń spadł. To powielana manipulacja, którą spaliniarze uwielbiaj. Niestety jak widać raz zasiana dezinformacja niesie się echem długi czas.

Było takie opracowanie i z niego wynika że najbardziej zanieczyszczaja Wwe niskie emisje z kominów domów, a normy emisji nieznaczne są przekraczane od samochodów tylko na głównych arteriach miasta.
Tylko szkoda, że nawet nie przeczytałeś tego co podlinkowałeś.

"Wyniki​

Nasza ocena wykazała, że strefa LEZ jest bardzo skuteczna w ograniczaniu przekroczeń europejskiej rocznej wartości dopuszczalnej NO 2 , wraz z wprowadzeniem norm Euro 4 (dla benzyny) i Euro 6 (dla oleju napędowego), usuwając wszelkie przekroczenia w punktach monitorowania w samej strefie."

To jest badanie, które powagowany używał przy swoich manipulacjach, tylko jak widać powybierał z niego wycinki pasujące pod jego tezę, a resztę pominął.

Naprawdę ręce opadają.

Musicie pogodzić się z faktem, że mieszkańcy tych stref i tak będą chcieli tych zakazów, bo raz to w ich interesie, a dwa i tak będą z niego wyłączeni. Jeśli myślicie tylko o tym problemie ze swojej perspektywy i tylko wasze "racje" do was trafiają to wyobraźcie sobie, że po drugiej stronie konfliktu są ludzie z takim samym podejściem.

Bo kto by nie chciał mieć mniejszego ruchu pod oknem i czystszego powietrza do oddychania na co dzień? Oni na tym nie będą stratni, naprawdę.
 
Last edited:
Mała i skrupulatnie wybrana 🤦‍♂️
 
Ja mieszkam w Warszawie i jestem przeciw STC. To taki nowoczesny wymysł eurokołchozu. Zaraz po zabieraniu aut za alkohol wprowadzą ,że jak ktoś nie będzie zwolennikiem eurokołchozu będą takim ludziom zabierać mieszkania 😉i tak dalej.... To taki nowoczesny europejski świat jest nam przedstawiany od wielu lat.
 
Mała i skrupulatnie wybrana 🤦‍♂️
No tak bo my tutaj na forum motoryzacyjnym na pewno jesteśmy obiektywną, reprezentatywną i niestronniczą grupą osób, podobnie jak osoby oglądające motodoradce czy powagowanego xD Ja tutaj nawet nie pamiętam jednej kobiety, a jakby nie patrzeć to ponad połowa społeczeństwa jest.

Ja mieszkam w Warszawie i jestem przeciw STC.
I co w tym dziwnego? Są przecież ludzie z różnymi poglądami, na tą sprawę.
Zaraz po zabieraniu aut za alkohol wprowadzą
i na tą.
o taki nowoczesny europejski świat jest nam przedstawiany od wielu lat.
I na tą.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top