• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego GTL nie jest syntetykiem

jerseyAdmin napisał:
... Ale ja tu chyba jedyny miłośnik HC i GTL :p
...
Nie jesteś jedyny.
Ja również preferuję kompromisy cena-jakość. W sumie teraz bardziej z musu, bo nie znalazłem oleju opartego o PAO do swojej Astry. Większość dostępnych to HC + PAO w tej kolejności. Są wystarczające i mi to wystarcza.
 
A ja jestem zwolennikiem olejów z PAO bądź wyłącznie na PAO. Wiadomo GTL tańsze, ale do PAO jakościowo się nawet nie zbliża. Więc GTL można lubić za niska cenę. I wiem, że zaraz powiecie że PAO tylko przy mocnych jednostkach jest dobrze wykorzystane. Ale ja nawet w małych silnikach widzę zalety olejów PAO, także kto co lubi. A jeśli już ktoś lubi dać mocno w palnik to już w ogóle PAO będzie najsluszniejszym wyborem.
 
Widocznie jesteś ignorantem, skoro nie widzisz przewagi PAO nad GTL. Trwałość, temperatura krzepniecia, HTHS czy NOACK. Także widzę Wyznajesz zasadę jeżdżę na oleju GTL to tylko to jest dobre to ja to używam... Gdyby PAO nie było lepsze to nikt nie stosowalby tego w moto sporcie tylko jezdiliby na GTL
 
Akurat NOACK jest po stronie GTL, podobnie jak VI. PAO wygrywa stabilnością i niskimi temperaturami płynięcia.

Poza tym baza jest tylko bazą, liczy się olej jako całość. Obecnie można zrobić HC który będzie w czasie swojego przewidzianego życia sprawował się równie dobrze jak PAO.
 
jerseyAdmin napisał:
Poza tym baza jest tylko bazą, liczy się olej jako całość. Obecnie można zrobić HC który będzie w czasie swojego przewidzianego życia sprawował się równie dobrze jak PAO.

Dokładnie. Suto doprawiony HC wcale nie będzie gorszy od PAO w normalnym użytkowaniu przy interwałach 10 tysięcy, nawet, jeśli ktoś lubi wykorzystać czasem czerwone pole.
mariusz.pasterski napisał:
No nie ma co się oszukiwać, że TGLowi do PAO trochę brakuje

Powiedz mi, po jakim przebiegu zauważysz uszczerbek na wydajności jednostki w starciu GTL vs PAO? Podejrzewam, że nie będzie różnicy.
barto1990 napisał:
Wiadomo GTL tańsze, ale do PAO jakościowo się nawet nie zbliża

Myślę, że bardzo mocno przesadziłeś i dobrze o tym wiesz, że palnąłeś głupotę, bo musisz się posiłkować argumentami w stylu :
barto1990 napisał:
Gdyby PAO nie było lepsze to nikt nie stosowalby tego w moto sporcie

Powiedz mi, po co mam myśleć w F4R konstrukcyjnie z 1993r o tym, co lepiej sprawdza się w motosporcie...? Odwiedzam czerwone pole, lubię go czasem przydusić i świetnie mi się sprawdza Total 7000 10W40 za 100zł\6L.
 
No dobra ale ja nie mówię o twoim samochodzie tylko ogólnie. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć że masz samochód z lat 70 i jeździsz na 15w40 co ma bazy z 2 grupy i po co Ci HC skoro tak świetnie sprawdza się taki w takim aucie. Wiadomo że są auta które będą zadowalaly się i zwykłym HC z mieszanym z grupą 2. Ale czy to znaczy że lepsze auta też tylko tego wymagają? Na motosporcie najlepiej testuje się oleje bo mogą się wykazać.
 
Małe porównanie typowych wartości
 

Attachments

  • Dok1-1.jpg
    Dok1-1.jpg
    120,2 KB · Odwiedzin: 1182
  • Dok2-1.jpg
    Dok2-1.jpg
    130,8 KB · Odwiedzin: 1252
Przeciez oleje do motosportu nie maja wiele wspolnego z tym, co wymagane jest do cywilnych wozów. Inne silniki, inne reżimy pracy, inny czas pracy. Olej w motosporcie nie pracuje przez 10-15 tysięcy kilometrów albo więcej, ale przez jeden wyścig. Liczą się zupełnie inne parametry niż w olejach jakich się używa w dupowozach. Myślisz że dlaczego każdy tutaj kto pisze o używaniu wyczynowych olejów w codziennym użytkowaniu zaznacza, żeby znacząco skrócić interwały wymiany?
 
barto1990 napisał:
Równie dobrze mógłbyś powiedzieć że masz samochód z lat 70 i jeździsz na 15w40 co ma bazy z 2 grupy i po co Ci HC skoro tak świetnie sprawdza się taki w takim aucie. Wiadomo że są auta które będą zadowalaly się i zwykłym HC z mieszanym z grupą 2

95% tego, co jeździ po drogach nie wymaga 100% PAO. Powiedz mi, dlaczego 95% cywilnie jeżdżących ludzi ma zwracać uwagę na to, co leją w motosporcie? Brniesz nadal w bezsensowne argumenty, które nie mają pokrycia w życiu codziennym. Może najpierw zorientuj się, jak silniki są projektowane i budowane do zastosowań w sporcie, bo w tej kwestii uważam, że masz również mgliste pojęcie.
 
Mi oleje PAO redukują zużycie oleju w silniku, na GTL tego nie widzę.

Co do zalet PAO to z pewnością trochę ich jest i nie ma co tego podważać. Wystarczy tylko poczytać oil-club de i zobaczyć jak pożądane są tam te oleje.
 
Na niemieckim forum nie ma jakis ekspertow ;> I nie tylko sa tam polecane oleje pelno syntetyczne, w niektorych przypadkach, majac ta swiadomosc jak tutaj na forum, ze tylko niewiele silnikow wykorzysta potencjal takich olejow, jak i rowniez oleje GTL sa polecane.

Bardziej bym stwierdzil, ze na rosyjskim mozna juz kogos ewentualnie znalezc.
 
Zgadzam się, że są polecane różne. Ale mówię, że są pożądane mniej lub bardziej :) WIadomo jak ktoś ma silnik 1.2 60 koni to bez żadnego znaczenia co zaleje. Dobry HC będzie optymalny.

Teraz zaczynają być modne oleje mieszaniny HC + PAO, bo cena nie jest jakaś wygórowana a zawsze trochę te parametry są "podbijane" A co do GTL to to też taki HC, lekko podrasowany.

A tak w ogóle są oleje GLT + PAO? Łączą się te bazy?
 
GTL to nie lekko podrasowany HC, poniewaz ta baza pochodzi z gazu ziemnego. Co do GTL i PAO, tak np. Mobil 1 FS 0W-40.
 
poziom1989 napisał:
Mobil 1 FS 0W-40

Warto nadmienić, iż takie połączenie GTL+PAO daje porównywalne parametry do 100% PAO. Można sobie porównać do Meguina Driver.
 
Marek86 napisał:
Mi oleje PAO redukują zużycie oleju w silniku, na GTL tego nie widzę.

Co do zalet PAO to z pewnością trochę ich jest i nie ma co tego podważać. Wystarczy tylko poczytać oil-club de i zobaczyć jak pożądane są tam te oleje.

Równie dobrze możesz poczytać dyskusję na BITOGu i zobaczyć że dla najbardziej doświadczonych użytkowników nie liczy się baza, ale olej.

I GTL nie ma nic wspólnego z HC. To syntetyk bazujący na gazie ziemnym. To już większa szansa że PAO ma coś wspólnego z HC bo może być pochodną ropy naftowej. Skądś związki z których syntetyzuje się PAO musza się brać i jednym ze źródeł jest ropa :p

Infineum parę lat temu popełniło artykuł w którym sugerował, że GTL może uzupełnić PAO w olejach najwyższej klasy że względu na coraz większy popyt na bazy do olejów niskiej lepkości.
 
Zielony34 napisał:
Warto nadmienić, iż takie połączenie GTL+PAO daje porównywalne parametry do 100% PAO. Można sobie porównać do Meguina Driver.

Daje niezly koncowy rezultat, ale te oleje nie sa porownywalne, Meguin to stara szkola, ogolnie te ich oleje pelno syntetyczne PAO, beda tak dlugo sprzedawane, dopoki bedzie zainteresowanie. W przeciwnym przypadku zaprzestana produkcje i zostana oleje do skrzyn biegow np. do turbin wiatrowych.

To co pisze [mention]jerseyAdmin[/mention] zgadza sie, takze podkreslalem kilka krotnie, ze liczy sie cala mieszanina olejow bazowych i dodatkow. Oleje GTL sa bardzo interesujace wraz z odpowiednim pakietem dodatkow, daje naprawde wysokiej jakosci produkt koncowy.
 
Ja chętnie wleje u siebie 100% PAO i zobaczę, czy konsumpcja oleju znacząco spadnie. Jeśli oczywiście wyeliminuje ewentualny wyciek i upewnię się, że silnik sam w sobie jest winowajcą.

Słyszałem o historii, gdzie uszczelnienie i remont niewiele dały i jedynie jazda na FS powodowała nieznaczne ubytki oleju między interwałami

Jednak FS to nie jest 100% PAO, a jedynie około 10-20%.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja również przy następnej wymianie zaleję silnik olejem w 100% PAO+Ester, o ile taki mi ktoś podpowie (z wiarygodnym źródłem zakupu włącznie).
Tylko nie bardzo wiem, gdzie ja te zalety PAO dostrzegę, gdyż silnik trochę mi benzyny do oliwy dolewa.
Więc ten super olej i tak zostanie zdegradowany przez benzynę, tym bardziej, że zmienił mi się sposób eksploatacji samochodu (zamiast 2x35km szybkich przejazdów, teraz mam 2x17km z prędkością max 70km/h).
Wydaje mi się, że bezpieczniej jest zmieniać teoretycznie słabszy olej częściej, niż wydawać pieniądze na w dużej mierze marketing.
 
Back
Top