• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Uważam że to właśnie jest ewidentny dowód na to że dodatki jednak działają i nie jest to żadne placebo.
Ja natomiast będę sceptykiem i napisze, że pomiar taki byłby wiarygodny, gdybyś zbadał przed stosowaniem i kilka tysięcy po zastosowaniu. No offence.

instalacje mam z tzw. dotryskiem benzyny
Powyżej określonego progu obrotowego? Czy posiłkuje się benzyną w całym zakresie obrotów? Opcja fajna, ale ciekaw jestem, jak z żywotnością gniazd zaworowych i kiedy pojawi się konieczność korekty luzu zaworowego.
 
. Uważam że to właśnie jest ewidentny dowód na to że dodatki jednak działają i nie jest to żadne placebo
Pomijając rzetelność pomiaru (np czy oleje w każdym silniku były o tej samej lepkości ) to tak, można stwierdzić, że dodatki dzialaja . Różnice w mocy to 2.4-4.5%.są całkiem realne ale ciężkie do wyczucia dupohamownią.
 
Last edited:
To norma niestety, że zaniedbane silniki nie pokazują mocy nominalnej, szczególnie GDI.

Testy CEC na silniku VW EA111 pokazują to samo.

 
I tu jest sedno sprawy. Dodają mocy, czy przywracają do wartości fabrycznych? Stosując dodatki do zaniedbanego silnika mamy efekt "wow" , a ten sam dodatek użyty w sprawnym, czystym silniku powoduje jęk zawodu właściciela ;)
 
Ja natomiast będę sceptykiem i napisze, że pomiar taki byłby wiarygodny, gdybyś zbadał przed stosowaniem i kilka tysięcy po zastosowaniu. No offence.
Nie byłby. Nawet ta sama hamownia pokaże inny wynik w zależnosści o temperatury otoczenia i ciśnienia atmosferycznego. Możemy mieć 995 hpa, albo 1025 hpa i wyniki będą różne. Hamownia przelicza te dane zgodnie z normą iso, ale zawsze są błedy w kalkulacji. Jeździłem jednym swoim autem na tą samą hamownię 3 razy o róznych porach roku i zawsze wychodziło co innego. Tu chłopaki fajnie zrobili jadąc razem, auta mają te same silniki, w ecu te same mapy fabryczne na zasadzie kopiuj/wklej, a jednak inny wynik w egzemplarzu z dodatkiem do paliwa stosowanym regularnie. Daje do myślenia, tymbardziej, że tuner stroił też na zasadzie kopiuj/wklej i wyszło w jednym więcej mocy.
 
I tu jest sedno sprawy. Dodają mocy, czy przywracają do wartości fabrycznych? Stosując dodatki do zaniedbanego silnika mamy efekt "wow" , a ten sam dodatek użyty w sprawnym, czystym silniku powoduje jęk zawodu właściciela ;)
Przywracają i utrzymują jak należy, poprawiają kulturę pracy a dzięki składnikowi smarnemu i obniżającemu tarcie ten stan pożądany trwa dłużej bo redukują zużycie pompy, wtryskiwaczy a nawet pierścieni.

Wow wbrew pozorom łatwo uzyskać już przy całkiem niskim przebiegu rzędu 30-40kkm w GDI jeśli wcześniej nie było odpowiednich dodatków.
 
Witam
Zarejestrowałem się na forum gdyż przesiadłem się na auto z bezpośrednim wtryskiem, już chwilę temu i stosowałem od samego początku (od nowości auta) Archoil AR6400P-Max co 8000km, dopiero teraz doczytałem iż powinno się go stosować przed wymianą oleju, ale na etykiecie tej informacji nie było, także niekiedy wypadało w trakcie interwału olejowego. Ale do rzeczy, aktualnie tankuję tylko na shellu V-Power 95 i w salonie citroena (mają jakąś współpracę) polecili tunap 978 iż jest zalecany przez producenta. Także na próbę zalałem i przegoniłem auto po autostradzie przez 70km jadąc na obrotach w zakresie 4500-5000obr/min, żeby lepiej zadziałało.
Czy tankując V-Power 95, należy jeszcze dolewać np Archoil 6900P-Max, czy ona już sama w sobie ma dużo dodatków czyszczących, przynajmniej tak ją reklamują...
Oraz czy faktycznie po zalaniu dodatku typu AR6400P-Max lub wspomniany Tunap 978 należy przejechać określony dystans z podwyższonymi obrotami, wymuszając tryb manualny na skrzyni automatycznej?
Auto to Citroen C4 Picasso z poprawionym teoretycznie silnikiem 1.6THP 165KM po 2017r, ten wcześniejszy co miał problemy z łańcuchem itd to była wersja 156KM.
Dziekuję za informację
 
Powyżej określonego progu obrotowego? Czy posiłkuje się benzyną w całym zakresie obrotów? Opcja fajna, ale ciekaw jestem, jak z żywotnością gniazd zaworowych i kiedy pojawi się konieczność korekty luzu zaworowego.
EB 1.5 są na bezpośrednim więc jest dotryskiwana benzyna w trosce o wtryskiwacze, więc w całym zakresie obrotów ;)
 
@kerad,
 
stosowałem od samego początku (od nowości auta) Archoil AR6400P-Max co 8000km
Brawo Ty, no lepiej przed wymianą oleju jednak.
Czy tankując V-Power 95, należy jeszcze dolewać np Archoil 6900P-Max, czy ona już sama w sobie ma dużo dodatków czyszczących,
Różnie się tu koledzy wypowiadali, ale jeśli specyfik dobry, to swój własny mix ze zwykłą PB pewniejszy i wystarczający, dublowanie nie zawsze wychodzi na zdrowie.

należy przejechać określony dystans z podwyższonymi obrotami, wymuszając tryb manualny na skrzyni automatycznej
Nie trzeba, te specyfiki działają zawsze, chyba mylisz potrzebę warunków do wypalania DPF-a. Tak mi ten opis pasuje, a suchego DPF w dieslu miałem 10lat.
 
wszystkie 3 Fordy mialy zalany olej 5w20, ten który wypadł najsłabiej serwisowany w aso więc pewnie Castrol, kolejny Ravenol, ja Amsoil OE plus 200 ml ar9400 i 100 ml ar9200v2. ten najsłabszy nie wiem jakie paliwo, ten z Ravenolem paliwo 98 z BP i ja V power 95 plus ar6900 w dawce standardowej. przebiegi wszystkich 3 samochodów zbliżone.
 
więc jest dotryskiwana benzyna w trosce o wtryskiwacze, więc w całym zakresie obrotów
To jak w Dieslu. Jakie proporcje?

Nawet ta sama hamownia pokaże inny wynik w zależnosści o temperatury otoczenia i ciśnienia atmosferycznego. Możemy mieć 995 hpa, albo 1025 hpa i wyniki będą różne. Hamownia przelicza te dane zgodnie z normą iso, ale zawsze są błedy w kalkulacji. Jeździłem jednym swoim autem na tą samą hamownię 3 razy o róznych porach roku i zawsze wychodziło co innego.
Wiesz, gdybym chciał się czepiać, to mógłbym odbić to samo w Twoją stronę, ponieważ :

Tu chłopaki fajnie zrobili jadąc razem, auta mają te same silniki, w ecu te same mapy fabryczne na zasadzie kopiuj/wklej, a jednak inny wynik w egzemplarzu z dodatkiem do paliwa stosowanym regularnie. Daje do myślenia, tymbardziej, że tuner stroił też na zasadzie kopiuj/wklej i wyszło w jednym więcej mocy.
Inne charaktery jazdy, inne docieranie silnika, może inne paliwo, być może inne przebiegi, inne interwały. Zgadzam się, że jest to porównanie najbliższe rzetelnemu.
 
Nie ma się co czepiać pomiaru. Nagar na zaworach może powodować mniejszą moc na co uwagę zwrócił wlyszkow. Różnice pomiędzy silnikami są po 2%. Nawet między tymi bez dodatków. To wszystko jest bardzo realne. Nierealne byłoby gdyby @orzeszpole napisał, że jego auto ma "większego maksa" np o 25km/h.
 
u mnie średnio z przebiegu 2,5 kkm wziął 0.8 litra benzyny na 100 km. a tak mi się jeszcze przypomniało że jak auta były na hamowni to z mojej rury wydechowej nie było widać absolutnie żadnego dymu, a tamte dwa pozostałe kopcily na czarno jak diesle.
 
Wrzuć wykresy z hamowni tych trzech aut, rzucę okiem.
Czy wszystkie auta są wyposażone w LPG ? Czy tylko twoje
Czy auta były również hamowane przed dodawaniem jakichkolwiek dodatków i wyniki były porównywane.
 
Wrzuć wykresy z hamowni tych trzech aut, rzucę okiem.
Czy wszystkie auta są wyposażone w LPG ? Czy tylko twoje
Czy auta były również hamowane przed dodawaniem jakichkolwiek dodatków i wyniki były porównywane.
ten najsłabszy też miał LPG, ale strojenie wszystkich odbywało się na benzynie. nie posiadam wykresu tego najsłabszego, natomiast mój i ten środkowy że tak powiem zaraz wrzucę.
Post automatically merged:

IMG_20210513_205943.jpg

Post automatically merged:

IMG_20210513_210244.jpg
 
Back
Top