• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do LPG

potwierdzam to co pisze @Arbi89 jak ktoś ma poziomo lub prawie poziomo zawór to tylko w ten sposób można zaaplikować dodatek.
 
Lekki dotrysk paliwa i będą obmywane.
Z tego co wiem nie da się czegoś takiego jak "lekki dotrysk" ustawić we wtrysku pośrednim ponieważ wtryskiwacze benzynowe muszą mieć stosunkowo długi czas otwarcia(ponad 1,5ms) aby w ogóle móc wtrysnąć jakieś paliwo a to wychodzi już ponad 30% stałego zasilania benzyną. A dla stabilnej pracy i zachowania dobrego AFR trzeba by silnik zasilać bliżej 40% benzyną. Zależy też od konkretnych wtryskiwaczy. Ewentualnie moja wiedza w tym temacie jest do bani 🤔
 
@Raven muszę Cię zmartwić, Twoja wiedza jest niekompletna Poczytaj sobie o dotrysku paliwa, bardzo często korzystają z niego instalacje fabryczne/dilerskie w celu ochrony zaworów pod dużym obciążeniem i na wysokich obrotach. Słynie z tego głównie Skoda.

3c79503f721fc8cf75c03c091b4513ff.jpg
 
No tak tylko o jakim procentowym udziale spalanej benzyny mówimy?
Mi się o to rozchodzi a nie o to czy jest sens stosowania we wtrysku pośrednim
 
20-100% udziału PB
 
nie da się czegoś takiego jak "lekki dotrysk" ustawić we wtrysku pośrednim
Da się. Czasem jak druciarz zamontuje za słaby reduktor, a policzy za ten droższy, to ustawi dotrysk benzyny od pewnej partii obrotów, żeby samochód nie tracił na mocy. Mówi się, że "podpiera" się wtedy benzyną.
 
Mi chodziło właśnie o to słowo "lekki". Dla mnie oznacza to kilka do max 10% żeby tylko coś tam mrzyło tą benzyną. Ale właśnie tak mało się chyba nie da.
 
Ja namacalnych różnic nie zauważyłem, wierzę tylko, że pompa ma lepsze smarowanie.
 
a ja dzisiaj byłem na serwisie instalacji, wymiana filtrów i diagnostyka. delikatnie mówiąc gazownik i ja byliśmy bardzo niemile zaskoczeni stanem filtrów, szczególnie fazy lotnej. Przebieg na filtrze 13 tys. km. Czy ta maź to jest właśnie AR6200? może @wlyszkow powiesz coś na ten temat? wąchałem ten filtr i dla porównania AR6200 i właśnie filtr śmierdzi dokładnie tak samo...
 

Attachments

  • IMG_20210625_103630.jpg
    IMG_20210625_103630.jpg
    5,6 MB · Odwiedzin: 212
  • IMG_20210625_103634.jpg
    IMG_20210625_103634.jpg
    6,3 MB · Odwiedzin: 212
  • IMG_20210625_103639.jpg
    IMG_20210625_103639.jpg
    6 MB · Odwiedzin: 205
  • IMG_20210625_103641.jpg
    IMG_20210625_103641.jpg
    6,5 MB · Odwiedzin: 206
AR6200 jest płynne i miesza się z LPG w fazie płynnej. Zapach filtra mnie nie dziwi bo do zmiany zapachu wystarczy kropla AR6200.
Co to jest za glut trudno powiedzieć, nie widziałem wcześniej takiego stanu filtra.
 
dodam że tankuje zawsze na Orlenie, raz zatankowałem na jakiejś prywatnej stacji pod szyldem Total. powiem szczerze że nie wiem za bardzo co o tym myśleć.. czy jednorazowe zatankowanie kiepskiego gazu mogło tak załatwić filtr? czy ktoś kto dodaje do LPG AR6200 widział swoje filtry i coś na ten temat napisze?
 
@orzeszpole Z drugiej strony taka jest rola filtra. Ma zatrzymywać zanieczyszczenia. A zawsze jakieś są. Dziwne jakby filtr był czysty. Znaczyło by to że albo jest niepotrzebny albo nie spełnia swojej roli. Masz może porównanie do wcześniejszych filtrów z tego auta bez dodatku czy to pierwszy przegląd po montażu instalacji?
 
w tym samochodzie to była pierwsza wymiana filtrów po montażu instalacji, ale miałem wcześniej samochod na LPG i tankowałem go przez pół roku na Lukoilu, to jak gazownik zmieniał filtr to było strasznie dużo takiej żółtej galarety, powiedział żeby zmienić stacje. wtedy zacząłem tankować wymiennie na Orlenie i Statoil i filtry byly czyste,wrecz jak nowe..
 
mam zamiar nadal dodawać AR do LPG, tym razem jednak skrócę interwał wymiany filtrów, myślę że zrobię 7 tys. i zobaczymy co będzie. mam też stara octavie, tam filtry od gazu to nie byly zmieniane już kilka lat, też tankowana na orlenie, w zasadzie na tych samych stacjach co ford, więc chyba zainwestuje i zmienię tam filtry, zobaczymy co będzie. w Octavii nie dodaje AR że względu na wlew w zderzaku.
co do poziomu spalania LPG w moim fordzie po dodaniu AR to niestety wszelkie kalkulacje są już nie aktualne bo dzisiaj przy okazji przeglądu odbyło się strojenie instalacji, trochę zostało dodane paliwa więc muszę liczyć od nowa. teraz mam zatankowany zbiornik bez AR więc zrobię punkt odniesienia, następne tankowanie z dodatkiem więc się zobaczy. @wlyszkow a czy jak dolałem dwa razy z rzędu podwójna dawkę 6200 na bak LPG to nie mogło się tak właśnie stać jak się stało?
 
Nie sądzę że to kwestia podwójnej dawki sporadycznie
 
@Arbi89 @orzeszpole Jestem już po 2 tankowaniach LPG(butla 67l) z użyciem filtra CERTOOLS oraz AR6200EU. Przy tankowaniu z filtra ceramicznego dochodzą odgłosy jakby się mikro budynek walił :eek: U Was też tak jest? Przy stosowaniu zwykłego adaptera bez filtra gaz tankuje się w zasadzie w ciszy.
 
a ja dzisiaj byłem na serwisie instalacji, wymiana filtrów i diagnostyka. delikatnie mówiąc gazownik i ja byliśmy bardzo niemile zaskoczeni stanem filtrów, szczególnie fazy lotnej. Przebieg na filtrze 13 tys. km. Czy ta maź to jest właśnie AR6200? może @wlyszkow powiesz coś na ten temat? wąchałem ten filtr i dla porównania AR6200 i właśnie filtr śmierdzi dokładnie tak samo...
Na twoim miejscu bym zamontował dodatkowo filtr odstojnikowy , albo zmienił stacje hehe
@Arbi89 @orzeszpole Jestem już po 2 tankowaniach LPG(butla 67l) z użyciem filtra CERTOOLS oraz AR6200EU. Przy tankowaniu z filtra ceramicznego dochodzą odgłosy jakby się mikro budynek walił :eek: U Was też tak jest? Przy stosowaniu zwykłego adaptera bez filtra gaz tankuje się w zasadzie w ciszy.
Bulpren czy włókno szklane ?
 
@rychu147 filtr fazy lotnej mam KME na 99% włókno szklane chociaż póki co nie rozbierałem ale bulprenowych nie robią tylko włókno. Ale co to ma do tankowania? Mowa była o filtrze ceramicznym zamontowanym w adapterze do tankowania.
 
Back
Top