• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Hahahaha, dobre Jeżeli za 30.000km nie będzie żadnego opiłka we filtrze paliwa, to poziom będzie utrzymany.
To, że smaruje to nikt nie ma wątpliwości. Pytanie jak to oddziałuje na czystość układu paliwowego- głównie wewnątrz wtryskiwaczy. To mnie powstrzymuje przed testami :)
 

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes W210 E270CDI - OM612, Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Chcę wlać AR6400, bo w weekend mam trasę 500 km, ale mam delikatne zapocenie na pompie wtryskowej. Puszcza mi jakiś oring na przewodzie. Będę to robił dopiero we wtorek. Myślicie, że nic mi się nie pogorszy? Ten AR chyba nie jest zbyt agresywny?
 

wlyszkow

Specjalista
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Generalnie nie ma na to wpływu ale nigdy nie znasz dnia ani godziny z takim oringiem
 

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes W210 E270CDI - OM612, Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
W sumie racja. Wprawdzie jeszcze nie kapie i nie śmierdzi ropą koło auta, ale nigdy nic nie wiadomo. Spróbuję jutro się wcisnąć do mechaniora jeszcze przed weekendem.
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
@wlyszkow czy jest możliwe że po zastosowaniu ar9400max, wraz z regularnym stosowaniem 6900dmax korekty wtryskiwaczy się rozjeżdżają?
Pytam bo taka zależność zauważyłem po bezpośrednim wypalaniu baku z 6400max.
 

wlyszkow

Specjalista
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Nie spotkałem się z tym, pojeździj dłużej po tym silnym płukaniu bo było bogato.
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Nadmiar tych składników w jaki sposób może być szkodliwe dla układu paliwowego coś może więcej masz informacji?
 

wlyszkow

Specjalista
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Szkodliwy nie ale może wpływać na samo spalanie, rozpuszcza także dużo więcej brudu z całego układu paliwowego i musi się to wypalić
 

marcin_kutno

Użytkownik
Samochód
Hyundai i40 1,7crdi
W kontekście IDID warto przeczytać to:

Kluczową rolę w tworzeniu się osadów wewnętrznych odgrywają komponenty, które wprowadzane są do paliw w celu poprawy ich właściwości fizyko-chemicznych. Niestety ich współdziałanie może negatywnie wpływać na stan czystości wtryskiwaczy. Zanieczyszczenia trwałe powstają wskutek reakcji dodatków smarnościowych z inhibitorami korozji lub środkami myjącymi (detergentami). W pierwszym przypadku powstają mydła kwasów tłuszczowych, głównie sodowe i karboksylowe, a w drugim lepkie, lakowe osady, w tym również polimerowo- organiczne lub amidowe (rysunek 6). [11]. Niebezpieczeństwo stwarza również interakcja wspomnianych dodatków z produktami starzenia paliw roślinnych (kwasem mrówkowym, octowym) oraz katalitycznego utleniania węglowodorów ze związkami metali [9, 14]. W publikacji [13] wykazano, że cynk dodatkowo przyczynia się do zapychania rozpylaczy.
Podsumowanie
Osady zewnętrzne i wewnętrzne mają niekorzystny wpływ na działanie wtryskiwaczy układów Common Rail. Problem jest niezwykle istotny z punktu widzenia ich trwałości oraz niezawodności, gdyż części składowe mają niewielkie gabaryty, małą masę i wytwarzane są z dużą dokładnością, przy użyciu bardzo zaawansowanych technik wytwarzania, np. laserowych. Tolerancja wykonania poszczególnych elementów współpracujących ma bezpośredni wpływ na czas i wielkość dawek wtrysku. Depozyty wewnętrzne nie tylko spowalniają szybkość pracy podzespołów wykonawczych, ale mogą też prowadzić do ich całkowitego unieruchomienia. W praktyce powoduje to utrudniony rozruch silnika, jego nierównomierną pracę, pogorszenie parametrów dynamicznych, wzrost zużycia paliwa oraz zwiększenie toksyczności spalin wylotowych
.”

Źródło: „AUTOBUSY 8/2016”

Dlatego mając powyższe na uwadze, nie należy szarżować zalewając na ślepo „co popadnie” a paradoksalnie najbezpieczniejszym dodatkiem wydaje się być właśnie wyżej wspomniany kleenflo (dwa główne składniki: izopropanol oraz mieszanina ksylenów).
Nie mogę na alledrogo namierzyć kleen-flo 1L w zielonej butelce są tylko po 150ml ale jest niebieska, czy też będzie ok?
Silnik 1,7 crdi bez dpf, cały czas dolewane ar6900
 

Attachments

  • Screenshot_20210912_214811.jpg
    Screenshot_20210912_214811.jpg
    382,8 KB · Odwiedzin: 37

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Będzie ok - zawiera głównie ksyleny, nie zawiera IPA ale działa.

Względnie zwróć uwagę na

KLEEN-FLO LOW SULPHUR DIESEL FUEL CONDITIONER 963 - najbardziej zbliżony do zielonego.


Faktycznie, wymiecione "zielone" litrówki z rynku. Zostaje ew. 4 litry :)
Ciekawe kto namieszał :D ?
 
Last edited:

joshua79

Użytkownik
Samochód
Focus II 1.6 TDCI
Izopropanol zawiera ten zielony i pomarańczowy. Dawkowanie odpowiednio 1:1000 i 1:500. Półlitrówki l litrowki prócz hurtowni motoryzacyjnych i serwisów aukcyjnych można uświadczyć na niektórych stacjach paliw (widziałem na Lotos Optima i Circle K).
A wymietli głównie kierowcy ciężarowcy.
 

marcin_kutno

Użytkownik
Samochód
Hyundai i40 1,7crdi
Będzie ok - zawiera głównie ksyleny, nie zawiera IPA ale działa.

Względnie zwróć uwagę na

KLEEN-FLO LOW SULPHUR DIESEL FUEL CONDITIONER 963 - najbardziej zbliżony do zielonego.


Faktycznie, wymiecione "zielone" litrówki z rynku. Zostaje ew. 4 litry :)
Ciekawe kto namieszał :D ?
963 na alledrogo też nie ma ale jest ten niebieski za 43zł i chyba ten wezmę bo mam darmową wysyłkę smart
 

Operator 1988

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 dCi bez dpf
A kleen flo 953 smar do diesla zna to ktoś? Ok 2 litry w butelce i cena ok 70 PLN brzmi kusząco, widziałem nawet u kolegi zmienolej także myślę że gówna by nie oferował
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Miałem, ba, mam tego jeszcze z półtora litra opłacasz paczkomat i mogę Ci to odstąpić ;). Ja wróciłem ostatecznie do Archoila. Musiał byś się kilka stron cofnąć, ale jak do Mannola nic nie mam, nawet stosowałem go przez kilka ostatnich zbiorników, tak kleen-flo to chyba głównie nafta.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Ja ostatecznie dodaje Mannola do paliwa premium.
 
Top