• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Miałem problem ze stukającym wtryskiwaczem, który odbiegał korektami od reszty o jakieś 15-20%. Już podczas stosowania pierwszej buteleczki AR 6900 D-Max wtryskiwacz przestał stukać i nigdy się to już nie powtórzyło (1,5 roku) a wtryskiwacz właściwie przestał odstawać od reszty, czasem różnica rzędu 5% się pojawią na wolnych obrotach. Także jest coś na rzeczy z tymi dodatkami paliwa.
 
W końcu zakupiłem AR 6900D-Max :D Miałem różne dodatki - Liqui Moly, Xado, Mannol, ale jakoś nigdy AR. Chociaż AR9100 stosuję od lat to w końcu zakupiłem ten do oleju napędowego :D Pytanko. Przy stosowaniu Orlen ON Verva jakie dawkowanie zastosować na 1 litr paliwa?
 
Przy Vervie to bym zastosował połowę dawki AR. Uważam że lepiej stosować AR w pełnej dawce ze zwyklym ON niż dodawać go do paliw "premium".
 
@gopiter , tak, taki mam zamiar, ale aktualnie mam zalane prawie 50 litrów Vervy i tak myślałem ile wlać Archoila ;) Wleję 25ml, potem już normalnie pełną dawkę.
 
A jak wygląda sprawa dodawania AR6900 do diesla z Adblue?
 
Diesel z Adblue to nadal diesel. Dotrysk Adblue jest do spalin nie układu wtryskowego
 
Dzięki za podpowiedź
 
Podsumowanie mojej jazdy z paliwem zmodyfikowanym przez 50ml Amsoil Cetane Booster 50ml + Archoil 9600D + Orlen ON
Ostatecznie nie zmieniło się nic. Mimo, że komputer pokazuje rekordowo niskie spalanie to zasięg na zbiorniku zrobiłem taki sam.

Mam wrażenie, że w moim aucie jest coś nie tak i jakiś element niweczy niższe spalanie.


Miałem go w nieruszanym stanie i robił te 850km na zbiorniku.
Średnie spalanie według kompa wychodziło około 7,2 litra. Na postoju spalanie miałem nawet 1,4litra co jest wyraźnym sygnałem, że wypadałoby zadziałać.

Oddałem wtryski do czyszczenia i regulacji, nowe oringi, nowa regulacja. Spalanie na postoju 0,4 - 0,6 litra czyli efekt jest bo cały układ zasilania paliwem świeży i regulowany od nowa. Spalanie w strasie już 6,2 litra. Zasięg na zbiorniku bez zmian - 850km


Teraz jak wlałem to zmodyfikowane paliwo to według kompa uzyskałem spalania jak nigdy, nawet 5,6 litra z trasy 250km z klimą.
Oblatałem cały zbiornik na średnim 5,8litra i nadal zrobiłem około 850km i zaraz rezerwa mignie.



Mam takie wrażenie, że nawet jak silnik pali mniej to i tak jakby coś jeszcze niweczyło to niskie spalanie i efekt końcowo wychodził taki sam. Albo tak ma być i uj :D
 
Czyli nie warto lać dodatkow.
U mnie spalanie spadło o około 7,5% w porównaniu do tych samych tras bez dodatków. Trasy to minimum 500 km, które pokonywałem kilka razy w ostatnim roku. Nie piszcie, że zacząłem oszczędniej jechać. Jak masz 1400 km na raz do przejechania to 0,5l ON na 100 km jest najmniejszym problemem...
 
Leję dodatki regularnie, nigdy nie zwracam uwagi na różnicę w spalaniu, bo i do czego mam się odnieść? Silnika nie mam w laboratorium, jeżdżę codziennie, warunki choć podobne, to jednak za każdym razem inne. Podniecać się różnicą w spalaniu 0,1/0,3 na 100km? Nie dla mnie. Lejąc dodatki liczę na pełniejsze spalanie mieszanki i zachowanie jakiejś tam "czystości" w układzie paliwowym. Pozdrawiam
 
Mam takie wrażenie, że nawet jak silnik pali mniej to i tak jakby coś jeszcze niweczyło to niskie spalanie i efekt końcowo wychodził taki sam. Albo tak ma być i uj :D

Dziś wymieniłem zaciski, nawet nie myślałem że stare robiły, aż takie duże opory toczenia.
20210921_081148.jpeg
 
@Zbyszko Podpisuję się pod tym rękami i nogami. Spalanie to dla mnie ostatnie po co sobie tego dolewam, ale musiałem napisać, że na kompie rekordowe liczby, a na zbiorniku po staremu :D

@luckyboy Hamulce zrobione na tip-top, po swojemu, na spokojnie, z dokładnością. Ostatnio zmieniałem tył bo po 5 latach jeden zacisk bardzo ale to bardzo delikutasnie trzymał klocek przy tarczy. Brałem pod uwagę, że trzyma tarczę ale to nie to.
 
Ja dodatki zacząłem dolewać dla profilaktyki. Potem dla poprawy kultury pracy i dynamiki silnika. Do tego doszło to czego się nie spodziewałem czyli zmniejszenie spalania. To jest przysłowiowa "truskawka na torcie". Subiektywnie jest ciszej, subiektywnie jest dynamiczniej i dodatkowo według moich statystyk taniej. Z tym że aby uzyskać taki efekt mieszam dodatki. Tego to już nie mogę polecić bo długofalowy efekt może być odwrotny od oczekiwanego.
 
Nie wiem czy było ale w miarę dobrze wytłumaczone działanie środków do paliw, fakty pozostają faktami.

👈
 
Ja dodatki zacząłem dolewać dla profilaktyki. Potem dla poprawy kultury pracy i dynamiki silnika. Do tego doszło to czego się nie spodziewałem czyli zmniejszenie spalania. To jest przysłowiowa "truskawka na torcie". Subiektywnie jest ciszej, subiektywnie jest dynamiczniej i dodatkowo według moich statystyk taniej. Z tym że aby uzyskać taki efekt mieszam dodatki. Tego to już nie mogę polecić bo długofalowy efekt może być odwrotny od oczekiwanego.
Tak samo zalewam profilaktycznie. A niższe spalanie to już jako plus. Profilaktyka mam nadzieje że oddali naprawę wtrysków. Mam 195 tyś i nie ruszany Egr jak i Dpf. Chemia ,dobra chemia najlepiej działa gdy używana profilaktycznie a nie gdy już coś szwankuje.
 
Ja lałem już różne rzeczy do swojego klekota, ale zawsze kończyło się na AR6900, tak samo tym razem, zacząłem stosować Mannola, a skończyłem z litrową butelką AR-a w bagażniku.
Pomimo, że jakichś kolosalnych różnic w pracy silnika nie zauważam, może dlatego, że tak poprzedni właściciel, jak i ja teraz, karmił Forda paliwami premium, raz w roku stosując Unik+, albo Liqui Moly Diesel Spulung 2666 i układ paliwowy jest po prostu w takim stanie, że stosowanie AR-a nie powoduje takiego efektu, jak u kogoś, kto niczego wcześnie nie stosował, nie wiem. Osobiście leję AR-a głównie dla...spokoju ducha, serio, nie wiem czy coś daje, ale jedyne na czym mi zależy, to tak naprawdę poprawienie smarności paliwa i przedłużenie życia tak wtryskiwaczom, jak i pompie CR. Na spalanie nie zwracam kompletnie uwagi, jedynie na chwilowe, żeby wychwycić, kiedy Mondeo wchodzi w statyczne wypalanie DPF.
Generalnie, kupiłem, stosowałem olej 2T, stosowałem Kleen-Flo, Mannola, przed zimą stosowałem Unik+, dowiedziałem się o AR, zacząłem stosować AR, w międzyczasie jak zaczął się kończyć, zalałem ze 2-3 baki znowu Mannolem i teraz znowu wróciłem do 6900 i znowu po zimowym serwisie wpadnie - tym razem 6400, zamiast Unika, czy LM-a :). Nie wiem czy coś to daje, po prostu lepiej się z tym czuję.
 
Ja też stosuje regularnie dodatek tylko dla poprawy smarności paliwa, gdyż takie są zalecenia dla pomp Bosch CP4.

Zauważyłem tylko że Mannol bardziej smaruje ręce i butelkę od Archoil Tłuści wszystko niemiłosiernie
 
Back
Top