• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Witam wszystkich serdecznie
Przeczytałem kilka ostatnich stron tego wątku i widzę spore zainteresowanie dodatkami. Zacząłem się zastanawiać czy nie spróbować dla testów.

Mam Citroen C5 z 3.0hdi, paliwo jakie zalewam najczęściej to shell vpower (promocja czwartkowa) lub bp ultimate (również promocja czwartkowa).
Czasami się zdarzy Amic Pro ON.
Nie wlewam "zwykłego" - lepiej mi się z tym śpi

Jak myślicie - jest sens zalewać cokolwiek? I jeśli tak to co? Zacząć od Archoila?

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Nie wiem czego oczekujesz od dodatków konkretnie. Ja np.

- potrzebuje smarowania (smar)
- lepszego, pełniejszego spalania (2EHN) - podwyższa LC
- czyszczenia komory spalania, końcówek wtryskiwaczy i wnętrza wtryskiwaczy (ksyleny, butylheksanol, 2EN, nafta, niektóre frakcje ropy zwierające rozpuszczalniki)
- lubię tez nie posiadać wody w układzie paliwowym - najlepiej radzi sobie IPA jako dodatek do powyższych


Od czego zacząć - moim zdaniem od najbardziej kompleksowych aby utrzymywać dobry stan.

Jeśli podejrzewasz ze wtryskiwacze są brudne to można zastosować mocniejsza chemię. Ale rozważnie.

Warto tez mieć czysty filtr paliwa i czysto w baku, żeby nie obciążać systemu (czasami jak jest brudno w baku to zaczynaja się inne kłopoty )
 
czyszczenia komory spalania, końcówek wtryskiwaczy i wnętrza wtryskiwaczy (ksyleny, butylheksanol, 2EN, nafta, niektóre frakcje ropy zwierające rozpuszczalniki)

@Pedros stać Cię na więcej bo to sposoby trochę ze sklepu budowlanego
 
emocje trzeba dawkować powoli ;)
To są powszechnie występujące składniki w magicznych dodatkach.
 
Nie wiem czego oczekujesz od dodatków konkretnie. Ja np.

- potrzebuje smarowania (smar)
- lepszego, pełniejszego spalania (2EHN) - podwyższa LC
- czyszczenia komory spalania, końcówek wtryskiwaczy i wnętrza wtryskiwaczy (ksyleny, butylheksanol, 2EN, nafta, niektóre frakcje ropy zwierające rozpuszczalniki)
- lubię tez nie posiadać wody w układzie paliwowym - najlepiej radzi sobie IPA jako dodatek do powyższych


Od czego zacząć - moim zdaniem od najbardziej kompleksowych aby utrzymywać dobry stan.

Jeśli podejrzewasz ze wtryskiwacze są brudne to można zastosować mocniejsza chemię. Ale rozważnie.

Warto tez mieć czysty filtr paliwa i czysto w baku, żeby nie obciążać systemu (czasami jak jest brudno w baku to zaczynaja się inne kłopoty )
Czyli najbardziej kompleksowa będzie mieszanina AR6900D + ADCB.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
@Pedros

Tak ale do mieszania i obniżania lepkości a nie do zastąpienia odpowiednich amin sprawdzonych w common rail
 
Czyli najbardziej kompleksowa będzie mieszanina AR6900D + ADCB.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Tylko jeśli potrzeba, jest sens i silnik obsłuży jeszcze wyższą LC niż to co podniesie AR6900-D Max do ON
 
@Pedros

Tak ale do mieszania i obniżania lepkości a nie do zastąpienia odpowiednich amin sprawdzonych w common rail
Ja tylko składniki wymieniam gotowców, nie namawiam nikogo do selektywnego komponowania bo to trudne i niebezpieczne - sam wiesz że w kartach niektórzy nie podają wszystkiego.

Niektórzy wcale kart nie pokazują ;)





(Np cetan R) :D




Ale fakt niektóre gotowce właśnie prostolinijnie obniżają lepkość nafta albo rozpuszczalnikiem i można odtrąbić podniesienienie Lc na opakowaniu.
A smarem jest zwykły olej rzepakowy albo talowy - jeśli jest.

Problem jest zrozumienie tego ze jakość niestety jest droższa.
 
Last edited:
To co najlepsze i najdroższe nie jest niebezpieczne, nie ma tego w karcie cha-ki. Stąd wynik DW10 weryfikuje jakość detergentów.
 
Jest również różnica w oczekiwaniach - tak jak 2EHN czuć od razu po wlaniu tak właśnie czyszczenie długotrwałe jest nieodczuwalne po wlaniu.

Tak samo nie zachęcam nikogo do nadmiernego przelewania samego 2EHN bo efekt IDID czyli brudzenie wnętrza (nie końcówek) wtryskiwacza może zacząć doskwierać dosyć szybko jeśli przedawkuje się albo nie zrozumiawszy detergentem i dodatków spada smarność jeśli skorzystamy ze smaru.
 
Dobra kupie sobie na spróbowanie Archoila 6900D MAX i zobaczymy z czym to się je :D
Przy okazji znowu 9100 do kolejnej wymiany oleju :)
 
W ar 6400d max ten sam rodzaj smaru co 6900d max ?
Nadmiar może spowodować osady na wtryskiwaczu?
 
Podnosi Lc
Czysci
Czysci
Czysci
Czysci czysci czysci
Czysci portfel.

i to jest dobra informacja jeśli składniki funkcyjne rozpuszczają w 2EHN a nie w nafcie.

Na moje oko to jest 70% 2EHN
10% ciężkie frakcje z pokroju c10-c13
3% Ksyleny
3% 2EH
3% nafta
Smar pewnie estrowy

Po cenie mniemam ze nie ma tu żadnej zaawansowanej technologii katalitycznej PIBSI /PIB ani PEA, eteroamin - chyba, że jest w BASF coś gotowego.

Basf produkuje bardzo dużo dodatków zespolonych łącznie z biocydami wiec to co napisałem to bardziej rozrywkowe dywagacje.
Post automatically merged:


51
Zostalo mi w baku 20l. Vpowera z 6900 w dawce 50% zalecanej. Doleję i zobaczę jak odczucia a przy kolejnym tankowaniu dodam Cetan R solo i dam znać jaki efekt.
Wlasnie ten MSDS to bardziej ulotka ale cóż. Sprzedawca będzie się zasłaniał tajemnica BASF zapewne. Rozmawiałem przed zakupem. Mówił że głównymi odbiorcami są duże firmy i rolnicy którzy kupują to w dużych ilościach a te małe są jako próbki.
 
@wlyszkow co sądzisz o stosowaniu, przynajmniej w okresie zimowym ar6900 d-Max wraz z kleen-flo 993 - zielonym.
Ar6900 używany systematycznie (2L przepalone). Chciałbym zabezpieczyć się przed wodą w układzie i ewentualnymi problemami z odpalaniem w okresie zimowym.
 
To wygląda jak izopropanol + ksylen. Lepiej osuszyć układ przed zimą, najpóźniej w okresie przejściowym, a zimą zimowy ON + 6900d a jeśli jest ryzyko zatankowania ON który może nie być odpowiedni do temp zewn to lepiej wcześniej nabyć depresator a to powinien być raczej lepki polimer niż wodnisty rozpuszczalnik
 
Producent Cetanu R pochodzi z Płocka, przerabia ogromne ilości materiału. Sam magazyn to kilkadziesiąt zbiornikopalet.

Przy tej ilości można mieć zupełnie inny pułap cen surowca.

Mnie leszcza firmy chemiczne kroją jak chcą bo tony nie biorę 😂
 
Back
Top