• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

To może ja powiem pare spostrzeżeń na temat DNA .Zalałem go do służbowego auta o bagatela mocy 90 koni.Fordowskie wtryski zawsze klekotały a tu nastała naprawdę przyjemna cisza reakcja na gaz zdecydowanie inna szybciej auto reaguje na gaz i zapewne lepiej się zbiera.
Trzeba będzie spróbować w swoim prywatnym aucie ale trzeba najpierw wykończyć 6900 dmax
 
Oby tak było. Ja wlewam po weekendzie. Już zrobiłem rezerwę i dolałem czystej do przepalenia resztek i się fajnie składa, ze w ciągu 8 dni będę miał do zrobienia 4x 250km to będzie pole do doświadczeń. I tak jestem prawie pewien, że jak na każdym środku nic nie dostrzegę, ale testować trzeba.
 
Co do stałego dolewania do ON. Kończy się zapas starego mannola.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Nic. Zwykłe paliwo z orlenu i jeździć. A w zimie ewentualnie Arktycznego z archoilem i gitarka.
 
Witam, dziś przyszło tanie nie było ale zobaczymy,narazie muszę wyjeździć do zera to co w zbiorniku
 
Ciekawe byłoby porównanie wrażeń z jazdy na AR6900 i DNA w takiej samej dawce, dajmy na to 1:1000.
:)
 
Robę teraz test porównawczy AR6900, DNA i Millersa. Dawki będą po 75ml na 50l dla AR6900 i Millers, 100 ml na 50l dla DNA...
 
Ma ktoś z Was auto bez DPF i testuje dodatki?

Jeśli testujecie, zwróćcie uwagę na czystość spalin po solidnym przedawkowaniu (ja nie mogę tego zobaczyć a częstotliwość wypalania DPF zależy od mnóstwa czynników).

Jestem ciekaw efektu liniowości poprawy.
Czy czasem przekroczenie pewnego punktu nie powoduje znowu wzmożonej emisji cząstek stałych.
 
Na Unik+ robiłem 50L paliwa.
Z tego co kojarzę to wychodziała z tego potencjalnie duża doza 2ehn (zakładając, że ma około 30%) i zadymienie przy nim było jak na zwykłym ON.
Może to też kwestia pozostałych składnikow.
Przy ACB 2,2 ml/L jakiejś nadzwyczajnej chmury za autem nie zaobserwowałem, bardziej dokuczała mi kultura pracy silnika - głucha, twarda i z większymi wibracjami.
Przynajmniej w warunkach zimowych.

Co do wibracji, mam jeszcze inne przemyślenia ale do przetestowania, co nastąpi nieprędko bo mało km robię.
 
Przy ACB 2,2 ml/L jakiejś nadzwyczajnej chmury za autem nie zaobserwowałem, bardziej dokuczała mi kultura pracy silnika - głucha, twarda i z większymi wibracjami.
Ja mam swój zrobiony 2EHN plus smar.
1:1000 ok znaczna poprawa (i na premium i na standardowym ON z Makro czyli zwykły Orlen)

1:500 (2ml/l) bardzo ok na obu

1:333 (3ml/l) już zaczynała się twardsza praca i częściej DPF wypalał się - choć tutaj przyczyna może być styl miejski jazdy

1:250 (4ml/l) twarda praca - ogromny power od dołu i znowu częste wypalanie
Dolanie 10l paliwa plus AR6900 10ml - nadal ok polepszenie góry (chyba, subiektywnie)- na VPower.

Tak to jest z testami.

Za dużo zmiennych.

I teraz pytanie czy większa l cetanowa mące pływ na oczyszczanie turbo / egr ?
Teoretycznie robi się sztorm rodnikowy i podobno pięknie czysci i zapobiega.

Natomiast po częstości wypalania DPF nie mogę wysnuć żadnych konstruktywnych wniosków.
 
Ma ktoś z Was auto bez DPF i testuje dodatki?
Ja, a właściwie ja testuje na aucie ojca 😁

Na mocnym przelaniu Cetan-R czyli 2-EHN
zaczął walić chmurę przy bucie z niskich obrotów ale mocy też dostał trochę.
Również praca silnika nieco twardsza, ale dla mnie w granicy tolerancji (może to przez obcowanie też z prehistorycznym dieslem VW na wtrysku pośrednim).
 
No to u mnie 1:500 (ACB) to już zdecydowanie za bogato. auto nie nie chce jechać i bardzo twardo pracuje silnik. Do tego spalanie szybuje mocno w górę.
A tak z innej beczki, to czy przypadkiem nasze polskie ON nie mają takiego samego LC jak zwykłe? Nie śledzę ostatnio tematu, ale z tego co pamiętam to nawet Orlen wycofał się z gwarancji LC powyżej 55...
 
Widać VW potrzebuje więcej do szczęścia 😜
Może jest tak, że od pewnego poziomu 2-ehn potrzeba więcej powietrza (?).
 
Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia 😎

Najlepsza dawka to 1:1000 2-EHN i jest miejsce na kolejne 1:1000 lub 1:2000 AR6900Dmax.

Ciekawie wypada taki mix:

Depresator Moje Auto 1:1000 + 1:1000 2EHN.

Czuć znacznie lepsze zbieranie się auta.
Post automatically merged:

Widać VW potrzebuje więcej do szczęścia 😜
Może jest tak, że od pewnego poziomu 2-ehn potrzeba więcej powietrza (?).
Raczej zbyt szybko następuje zapłon mieszanki. Być może następuje zbyt znacząca nierównomierność spalania w sprężonej objętości komory.
 
Ja ostatnio na zbiornik 70 L leje 100ml Amsoil Cetane Boost+50mlAR
Teoretycznie jeśli dobrze policzyłem powinno być 7 cetanów na plusie.
Oczywiście dupohamownia wyczuwa poprawę osiągów. Co do spalania to nadal spali ile wleje :p
 
Wyjeździłem ostatnio litr mieszanki składającej się z AR6900, ACB i Mannol Diesel Ester. Z mieszanki byłem bardzo zadowolony ale się skończyłam i czas na coś nowego. Przyszedł czas na ponowne testy...
 
A nie macie odczucia ze na zalecanej dawcę DNA czyli 80 ml na 40 l ON auto w górnym zakresie tak jakby licho i zmniejszał się max?Dol ok petarda ale max ciężko osiągnąć 180
 
Narazie dopiero początek testów DNA w aucie mojego taty ale z tego co mi mówił to napewno lepiej przyspiesza czuć więcej mocy ,silnik pracuje troszkę inaczej niż na Shell v power ,natomiast chyba troszkę głośniej silnik na obrotach pracuje i dźwięk taki troszkę basowy jest wtedy. Takie pierwsze spostrzeżenia dawka 50 ml na 25 L :)
 
Przyspieszenie jest znacznie odczuwalne
 
2.0 hdi rhs dw10ated 110km z usuniętym fap i egr a wtryski mocno zużyte. Ukl Bosch.
Lepsze przyspiesenie i to odczuwalne mimo iż wcześniej używałem amsoil cetan +7
Mniejsze wibracje na biegu jalowym.
Zauważalnie mniejsze dymienie podczas butowania.
Na jalowym pracuje bardziej miękko w sensie ze klepie ale tak miękko, wcześniej było takie tru tru tru a teraz ładne tu tu tu tu🤣
Miałem zawsze Prze zużyte wtryski objaw na zimnym że przy ruszaniu go muliło i było jak klepanie zaworów, teraz to zmalało o ok 80%.
Dystans przejechany-300km
Dodam jeszcze że wcześniej nie lubial się z żadnymi dodatkami ten hdi a jedynie mu 2t smakował a tutaj moje zdziwienie bo wkoncu coś na niego działa. Sorki ze napisane jak na kolanie ale jakoś do bardzo inteligentnych ludzi nie należę i napisałem swoimi słowami. Pozdrawiam 😛
 
Back
Top