Jest coś takiego jak wypalanie pasywne, przynajmniej w przypadku suchych filtrów w Renault. Kiedyś przy okazji aktualizacji softu w moim Espace porozmawiałem sobie z mechanikiem w ASO na ten temat. Powiedział mi, że jeśli cały układ jest sprawny to sterownik silnika nigdy nie zainicjuje procedury wypalania DPF ponieważ on się sam oczyszcza. Natomiast jeśli dochodzi do sytuacji, że układ nie jest w stanie sam się oczyścić, wtedy do akcji wkracza ECU uruchamiając procedurę wypalania po to żeby nie doprowadzić do całkowitego zapchania i uszkodzenia DPF. Czyli jest to procedura "naprawcza" i generalnie jest to sytuacja niepożądana, bo świadczy o jakiejś nieprawidłowości w działaniu całego układu. Zrobiłem ponad 80kkm moim 2.0dCi i ani razu nie zauważyłem procedury wypalania DPF, obserwowałem spalanie, obroty na jałowym oraz jeździłem z podpiętym kompem do obserwacji parametrów DPF i mogę potwierdzić to co powiedział mechanik w ASO. Jadąc np. autostradą ze stałą prędkością widać jak poziom zapełnienia rośnie, po chwili kilka gram ubędzie, potem znowu wzrośnie i tak w kółko czyli DPF wypala się pasywnie. Powtarzam, że mówię tu tylko o swoim aucie z 2.0dCi i sterownikiem EDC17. W innych autach może to wyglądać zupełnie inaczej.