• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

A potem wchodzisz do roboty, szef już jest i znacząco spogląda na zegarek, a Ty z rozbrajającą miną mówisz "przepraszam Państwa za spóźnienie, ale wypalał mi się DPF" (chyba, że sam jesteś szefem, to cofnij)? Albo odbierasz dziecię z przedszkola po 17 i chcesz powiedzieć to samo, czyli że czekałeś na koniec wypalania DPF-a na pobliskim parkingu, ale widząc minę i spojrzenie pani przedszkolanki już nic nie mówisz (tu nawet bycie szefem nie pomoże)?
 
Last edited:
Heh, ja nie pracuje od 7-15. Mamy biuro projektowe i jak ktos przyjdzie pozniej, to wyjdzie pozniej i na odwrót. Co ma byc zrobione to ma byc zrobione, licza sie efekty pracy, a nie idealnie odbity grafik 7-15 (a polowa czasu pracy przesiedziana w kiblu i granie w "diamenty").
 
Sygnalizacja, a kontrola procesu to raczej dwie różne sprawy. @Bodex miał Insignię więc mało prawdopodobne aby nie słyszał o diodzie. Dioda nie sygnalizuje procesu wypalania tylko ogrzewanie lusterka które komp wykorzystuje do zwiększenia obciążenia silnika jeśli ma taką potrzebę.
A co Ty chcesz kontrolować? Zaczyna się wypalać to u mnie zawsze aktywuje podgrzewane lusterka, kończy się to przestają grzać i wszystko w temacie.
 
Ja dodatkowo mogę sobie sterownik odpytać ile jest gramów sadzy. To cenna informacja bo wiem kiedy rośnie prawdopodobieństwo wypalania.

Jak to w vw / podczas jazdy kompletnie nie ma informacji czy się wypala, symptomy są na tyle skąpe, niejednoznaczne że trzeba się ratować na własna rękę.
 
Właśnie nie. Wręcz przeciwnie - ładnie dopala.

Zdecydowanie lepiej dzisiaj to jako prewencja- nie nadąży nadbudować depozytów.

I nada się każdy dostępny dodatek do DPF? Bo np. z karty takiego K2 wynika, że nie ma tam ferrocenu, a taki STP już tak (patrz załączniki):
 

Attachments

  • STP_DPF.pdf
    81,8 KB · Odwiedzin: 69
  • K2 TURBO DPF 50ML.pdf
    174,1 KB · Odwiedzin: 50
Edit:

W STP jest ferrocen. I to nawet solidna dawka.

W K2 tez powinien być ale szkoda kasy na sprawdzanie czerwonego koloru cieczy. Z tego co pamietam ferrocen nie musi być zgłaszany do rejestracji, wiec podawanie go w sds to dobra wola.
 
Last edited:
Jak to w vw / podczas jazdy kompletnie nie ma informacji czy się wypala, symptomy są na tyle skąpe, niejednoznaczne że trzeba się ratować na własna rękę
Generalnie uwazam, ze algorytm uruchamiajacy dopalanie dpf w vag po aktualizacji dieselgate jest "troche nielogiczny".
Przyklad:
Jade 2 godziny autostrada, w tym czasie dpf zapelni sie sądzą od poziomu z 20 procent do np 90. Procedura nie jest uruchamiana, pomimo idealnych warunkow ku temu. Zjezdzam z autostrady, jade pod dom np 10km i rano jade do pracy 5km i uruchamia sie rano procedura, bo poziom sadzy wskoczyl na 98 procent (procedura sie zawsze zaczyna przy 98 lub 99 procentach zapelnienia).
Ktos, kto to projektowal ten algorytm mógł pomyslec, ze przy dobrze rozgrzanym silniku, stalej prędkości warto wykorzystac te warunki i uruchamiać procedure juz np przy 90 procentach, a nie za kazdym razem trzymac sztywno zalaczenie dopiero przy 99... W ten sposob czesto silnik sztucznie mi podbija temperature do wypalania juz po np 2km przejechania drogi do pracy, która lacznie ma 5km i finalnie procedure musze dokanczac na parkingu.
 
Mogłoby również częściowo wypalić np. 10-20g skoro są do tego warunki. W VW masz chociaż jakąś wskazówkę, że coś się dzieje. W BMW nie ma podwyższenia obrotów, wskazówka od spalania żyje własnym życiem więc to żaden wyznacznik. O ile masz automat to czuć, że wyżej kręci silnik i długo nie wrzuca 6 biegu. W manualu pozostaje aplikacja lub liczenie kilometrów.

@Pedros Ile tego gęstego środka wlewasz na 10L paliwa?
 
Ponowię, czy gdy już wiecie, ze wypala się DPF to jedziecie za miasto by wpełni wypakic , czy tylko wiecie , ze dioda się zaswieciła i sobie zyjecie wlasnym życiem jadąc do sklepu, pracy i najgorsze wylaczacie auto podczas procesu?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
Ja patrzę na zegary i widzę cały proces, ile % wypalania minęło, temperaturę DPF, średnią km z wypaleń.
Nigdzie nie jeżdżę celowo za miasto. Stojąc na parkingu tak samo się wypala u mnie (może dlatego, że jest na samym początku wydechu i łatwiej łapie temperaturę).

IMAG1634.jpg
 
Teoretycznie podczas jazdy autostradą DPF powinien wypalać sie pasywnie bez ingerencji komputera. Sam mam trochę "zagwozdkę" jak to jest w samochodach VAG po aktualizacji "dieselgate", bo raz zrobiłem trasę autostradą 70km do Krakowa, a DPF zaczął wypalać jak byłem już w mieście (zauważyłem to stojąc w korku).
 
@jarski gdybys mial dostep na biezaco do danych z kompa, to bys zauwazyl, ze w VAG nie istnieje cos takiego jak "pasywne wypalanie".
 
VW masz chociaż jakąś wskazówkę, że coś się dzieje
Nominalnie nie ma kompletnie żadnej podczas jazdy. Trzeba mieć chipa wklejonego w OBD monitorującego sekcje DPF.
Post automatically merged:

algorytm uruchamiajacy dopalanie dpf w vag po aktualizacji dieselgate jest "troche nielogiczny".
Nie dałem wgrać sobie tego syfu.

Stary soft podobnie zachowuje się ale fakt, wcześniej wykorzystuje moment.
 
W VAGach DPF wypala się po osiągnięciu odpowiedniej wartości sadzy obliczonej/zmierzonej. Zależy co nastąpi wcześniej.

@jarski gdybys mial dostep na biezaco do danych z kompa, to bys zauwazyl, ze w VAG nie istnieje cos takiego jak "pasywne wypalanie".
Istnieje i jak najbardziej w sprawnym samochodzie działa.
 
@sprajt2 właśnie to mnie zastanawiało wiec zbadałem pobieżnie.

Zacznijmy od początku.

Mamy dwa parametry opisujące ilość sadzy:

- ilość zmierzoną
- ilość obliczoną

Przy stosowaniu dodatków zmierzona bardzo powoli rośnie. Ilość obliczona chyba jest twardo skorelowana z ilością zużytego paliwa. Ten ostatni czynnik prawdopodobnie wbija w tryb gotowości sterownik i jak będzie okazja to pali filtr. Często krótko, poniżej 10min.

Pasywne: tutaj przy jazdach ze stała prędkością gdzie jest wysokie egt, sterownik bada średnia ciśnień spalin. Jeśli średnia nie rośnie przesuwa konieczność wypalania.

Im starszy filtr tym bardziej zawalony i trzeba mi pomoc katalityczne co jakiś czas aby popioły nadpalić i „skompresować” bo one zawierają frakcje sadzy wbitej w porowatą strukturę popiołu.
 
@Pedros
Pasywne: tutaj przy jazdach ze stała prędkością gdzie jest wysokie egt, sterownik bada średnia ciśnień spalin. Jeśli średnia nie rośnie przesuwa konieczność wypalania.

Zgodziłbym sie, ze wysokie EGT wypala. Ale...
Jechalem autostrada 120km/h i przez cala te trasę temperatura dpf obserwowana przez obd nie przekroczyla 400 stopni. Lekko ponad 300 bylo.
 
No i ponad 300°C widocznie wystarczy. U siebie zauważyłem, że przy odpowiedniej prędkości i obrotach silnik zwiększa temperaturę na wydechu do 320-330° i sadza rośnie powoli. Zazwyczaj 90-100km/h na 6 biegu. Jadąc nawet odrobinę wolniej około 80 przerywa pasywne wypalanie i temperatury spadają do 230-250° sadza zapiernicza do góry. Także coś w tym jest.
 
Jak to jest z tym pasywnym wypalaniem w końcu ? Bo ja nie wiem. Mam fapa i większość to trasa. Ale wypalanie aktywuje się w lecie średnio co 800km w zależności gdzie zatankuje a jesien zima nawet co 1200. Nie wiem kiedy pasywnie się wypala, wydaje mi się że nie ma czegoś takiego haha. Jak jechałem autostrada to tylko szybciej zapchało i wypalał się później po 500km.
 
Jest coś takiego jak wypalanie pasywne, przynajmniej w przypadku suchych filtrów w Renault. Kiedyś przy okazji aktualizacji softu w moim Espace porozmawiałem sobie z mechanikiem w ASO na ten temat. Powiedział mi, że jeśli cały układ jest sprawny to sterownik silnika nigdy nie zainicjuje procedury wypalania DPF ponieważ on się sam oczyszcza. Natomiast jeśli dochodzi do sytuacji, że układ nie jest w stanie sam się oczyścić, wtedy do akcji wkracza ECU uruchamiając procedurę wypalania po to żeby nie doprowadzić do całkowitego zapchania i uszkodzenia DPF. Czyli jest to procedura "naprawcza" i generalnie jest to sytuacja niepożądana, bo świadczy o jakiejś nieprawidłowości w działaniu całego układu. Zrobiłem ponad 80kkm moim 2.0dCi i ani razu nie zauważyłem procedury wypalania DPF, obserwowałem spalanie, obroty na jałowym oraz jeździłem z podpiętym kompem do obserwacji parametrów DPF i mogę potwierdzić to co powiedział mechanik w ASO. Jadąc np. autostradą ze stałą prędkością widać jak poziom zapełnienia rośnie, po chwili kilka gram ubędzie, potem znowu wzrośnie i tak w kółko czyli DPF wypala się pasywnie. Powtarzam, że mówię tu tylko o swoim aucie z 2.0dCi i sterownikiem EDC17. W innych autach może to wyglądać zupełnie inaczej.
 
Back
Top