• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

ferrocen nadaje się do każdego diesla, bo to działa katalityczne na cały układ spalin. Szczególnie jeśli czujesz ze auto stało się zamulone z powodu zakochanego katalizatora
A to nie jest tak, że wtedy ryzykujemy zakoksowaniem egr'u?
 
Nawet z historii zakupow produkt zniknął.
To cyklicznie pojawi się / kiedyś też czaiłem się bo najpierw nie było potem był za 900 zł 🤣

Potem dopiero w cenie normalnej.

W dpfie jest mnóstwo czujników i algorytmów liczących na tej podstawie (w komputerze).

Mamy wartość sadzy obliczoną i zmierzoną. Na tej podstawie sterownik podejmie decyzje o uruchomieniu procedury wypalania.

Co za tym idzie wypalanie może być zainicjowane wcześniej i zostać przerwane wcześniej.
Dopiero jeśli sytuacja permanentnie powtarza się to oznacza ze trzeba przyjrzeć się tematowi głębiej.

Jeśli chodzi o zapełnienie to piszesz o sadzy (soot) czy popiołach (ash)?
Post automatically merged:

@JNC_946 ferrocen nadaje się do każdego diesla, bo to działa katalityczne na cały układ spalin. Szczególnie jeśli czujesz ze auto stało się zamulone z powodu zakochanego katalizatora
Sadzę pokazuje % i o nią mi chodziło. Popiół pokazuje w gramach (coś powyżej 12 gram na tą chwilę)
 
Dziś byłem na hamowni zmierzyć czy faktycznie DNA coś tam daje dodatkowego oprócz tego ze zmniejsza spalanie i wycisza silnik.Moim zdaniem coś tam wnosi bo wątpię aby aż takie różnice były na hamowni.Zreszta sam czuje ze auto lepiej się odpycha.Pierwszy wykres jest na Paliwie Shell Vpower z połowa zalecanej dawki AR6900 D-Max dzisiejszy wykres jest na zwykłym ON z BP z pełna dawka DNA.Dodatkowo moim zdaniem na DNA jest bardziej „kulturalna”praca dieselka
 

Attachments

  • 28CF3A48-4C16-4974-9F75-7EE86D2E4A6C.jpeg
    28CF3A48-4C16-4974-9F75-7EE86D2E4A6C.jpeg
    416,3 KB · Odwiedzin: 185
  • 9A4B1156-C8AF-4854-8A38-62179AEB9C64.jpeg
    9A4B1156-C8AF-4854-8A38-62179AEB9C64.jpeg
    3,7 MB · Odwiedzin: 188
Czy oba wykresy są z różnych hamowni? Bo jeśli tak to wnioski można sobie włożyć w buty.
 
Czy oba wykresy są z różnych hamowni? Bo jeśli tak to wnioski można sobie włożyć w buty.
Z różnych miejsc ale takich samych.Osobiście uważam ze napewno coś DNA wnosi bo sam odczuwam różnice na plus.
Hamowanie było dla mojej wiedzy i odczuć jakie ja zauważyłem i odczuwam.
Wcześniejsze auto hamowałem na obu tych hamowniczy i wyniki wychodziły wręcz prawie identyczne
 
Aha ten polski naród nigdy nie dogodzisz.Nie ma problemu zrzucie się pojadą na ta sama hamowanie żaden problem.Tak pisałem test był dla mnie poprzednie auta była hamowane na tych dwóch hamowniach i wyniki były podobne
 
jak dla mnie test powinien odbyć się tego samego dnia, żeby warunki pomiaru były możliwie takie same w każdym aspekcie - temp. otoczenia, wilgotność, ciśnienie.
Uważam też że pierwszy pomiar powinien odbyć się na paliwie solo, potem dolewka dodatku, rundka kilkanaście km żeby się dodatek dobrze wymieszał i powrót na hamownie.

Tak by było idealnie, ale wiadomo jak jest. Dobre i to, ale nie można przedstawić w pełni wiarygodnych wniosków na tym co jest.
 
Oczywiście ze masz racje ale jak robiłem program to DNA nawet nie było jeszcze .Tak jak pisałem robiłem porównanie dla siebie bo osobiście odczuwam różnice w aucie
 
Zdjęcie z 190 KM to drugie hamowanie?
 
Przebieg momentu ciekawszy jest na wykresie przy 181KM. O jakieś 200 obrotów wcześniej wstaje i osiąga max.
 
A Jak wy kontrolujecie proces wypalania DPF

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Vcds lub obd bluetooth i carscanner.
Obroty na jalowym 1000, dzwiek silnika, wentylator chlodnicy.
 
Last edited:
Sygnalizacja, a kontrola procesu to raczej dwie różne sprawy. @Bodex miał Insignię więc mało prawdopodobne aby nie słyszał o diodzie. Dioda nie sygnalizuje procesu wypalania tylko ogrzewanie lusterka które komp wykorzystuje do zwiększenia obciążenia silnika jeśli ma taką potrzebę.
 
A to nie jest tak, że wtedy ryzykujemy zakoksowaniem egr'u?
Właśnie nie. Wręcz przeciwnie - ładnie dopala.

Zdecydowanie lepiej dzisiaj to jako prewencja- nie nadąży nadbudować depozytów.
Post automatically merged:

Sadzę pokazuje % i o nią mi chodziło. Popiół pokazuje w gramach (coś powyżej 12 gram na tą chwilę)
A to luz. Wszystko w ramach zaprogramowanych procedur.
Jak będzie się powtarzało to dopiero trzeba myśleć o pogłębionej diagnozie
 
A Jak wy kontrolujecie proces wypalania DPF

Ponowię, czy gdy już wiecie, ze wypala się DPF to jedziecie za miasto by wpełni wypakic , czy tylko wiecie , ze dioda się zaswieciła i sobie zyjecie wlasnym życiem jadąc do sklepu, pracy i najgorsze wylaczacie auto podczas procesu?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Jade np z pracy, albo do pracy. Zaczyna się wypalac. Wjezdzam na parking, (pod praca/domem) widzę, że jeszcze się wypala to czekam na parkingu, on kończy, chwilę czekam i gasze.
Więcej naszych intymnych lozkowych tajemnic Ci nie zdradze.
 
Back
Top