• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Nafta to pocisk do marketowych homeopatycznych środków.🤣

Po dobrym wstrząśnięciu ładnie rozpuściło się, w składzie nawet jest trimetylobenzen, może nie ksylen ale tez ma trzymać to stado żelaza w ryzach.
 
Ktoś ostatnio pisał, że na vpowerze auto ma kotwice. Potwierdzam. Jakaś masakra. Aż niebezpiecznie się robi np przy wyprzedzaniu. Nie wiem co oni porobili ale nic dobrego. Już nic nie kombinuje. Najzwyklejszy diesel jest najlepszy.
 
Przypuszczam, że tak samo jak pompuje się materac. Ściskasz poniżej zaworka i zasysa do środka/ Trochę żmudne, chyba że istnieje inny bardziej efektywny patent.
 
@Pedros
Kupione w sklepie z chemią z Niemiec? 🤣
W Polsce chyba ciężko dostać.
 
@Pedros w jaki sposób udało Ci się zalać tą butelkę?
Do tego konieczna jest oryginalna rurka dołączana do AR’a.

Butelka do góry dnem, wyciskasz powietrze i na wycisku wkładasz rurkę i zaciągasz. Kolejne zaciągnięcia wypuszczasz powietrze odpowiednio przechylając butelkę aby kanał był na szczycie.

20 sekund roboty. 👍
Post automatically merged:

@Pedros jak to się stosuje (dawka, czy ciągle) ? I co ma dokładnie na celu?
To ma potężna dawkę ferrocenu a działa to tak:

- podczas normalnej każdy temperatura wypalania sadzy to ok 600-650 °C dlatego zapycha się w mieście (egr, przepustnica też)

- z tym Ercem temperatura inicjacji spalania sadzy wynosi 350°C wiec na bieżąco się wypala i również co najważniejsze dopala załogi sadzy.

Teoretycznie co 4 tankowanie ponieważ jakieś tam depozyty w postaci popiołów zostają ale są to tak pomijalne wartości, że korzyści przewyższają tę cechę.

To stosuje się do filtrów suchych bo fap już takie coś (oparte na cerowych obniżaczach temperatury zapłonu sadzy) już automatycznie sobie dawkuje.
 
Last edited:
Chris nagrał film o dpf i na końcu pokazuje dodatek z Liqui Moly i pokazuje w jaki sposób działa.

Nie ukrywam ale zainteresował mnie ten produkt


 
Nie bardzo rozumiem co Chris pokazał w tym filmie. Odnoszę się do części testu.
Chris nie odczytał np VCDSem przed pierwszym pomiarem ciśnienia jaki jest poziom sadzy w DPF. Wyszło mu wysokie ciśnienie przed DPF, z tego powodu, że zapełnienie sadzą wynosiło np 80%.
Przed drugim pomiarem, po przejechaniu 300km (podczas takiego przebiegu mógł już mieć procedurę wypalania, ba, raczej na pewno już miał) również nie odczytał poziomu sadzy, a po wypaleniu DPF oczywiste jest, że ten poziom się zmniejszył. Co za tym idzie jego "prześwit" wzrósł i generuje to mniejsze ciśnienie przed DPF.

I teraz sedno. Do zmiany wyniku nie musiał się przyczynić preparat LM, który miałby obniżać temperaturę wypalania DPF. DPF się wypalił po prostu przez normalną procedurę zainicjowaną przez ECU. LM mógł jedynie skrócić czas wypalania i rozgrzewania DPF do temperatury, podczas której sadza zaczęła się wypalać.
No i co najważniejsze, a co mogłoby co niektórych wprowadzić w błąd, środek LM, ani żaden inny nie zmniejszy poziomu popiołu, który jest produktem wypalania sadzy. W pewnym momencie i tak DPF się zatka (właśnie tym popiołem), i tak trzeba go będzie "wyprać" lub wymienić na nowy.
 
A czy w dieslu bez DPF/FAP, ze zwykłym katalizatorem, warto stosować jakiś dodatek? Czy tam katalizator też może się "zapchać"?
 
Nie sądzę ale może niech @Pedros powie.
Ja leje różne dodatki do paliwa, i tyle co wiem, to że co jakiś czas trzeba wygrzać porządnie kata 😈😈😈
 
Może. Może również egr wraz z dolotem zabudowywać się.
Kat z reguły jest w najcieplejszym miejscu wiec jako ostatni da o sobie znać.
Inaczej jest w przypadku kiedy DPF wyleciał i został kat ew pułapka na tlenki azotu tam czuć najbardziej zapchany kat.

C37160F7-6377-4E94-9ABE-ACB8B0D0EB92.jpeg

Można zerknąć endoskopem jeśli czuć zmulenie.

Moim zdaniem dbanie o kat nie odbiega wiele od dbania o DPF.
 
Last edited:
@Pedros nie mogę znaleźć z wysyłką do Polski ani na eBay ani na Amazon.
Chciałbym wypróbować, bo ostatnio dziwnie się zachowuje wypalanie DPF w mojej bmce. W lato w trasie potrafi się wypalić pasywnie (sterownik nie uruchamia procedury), a teraz wyłapalem, że zaczyna cykl wypalania przy 22 % zapełnienia DPF. Pojechałem specjalnie na obwodnicę miasta, zrobiłem 24km. Sterownik zakończył wypalanie i zostało ..... 25% zapełnienia DPF. (A interwał od poprzedniego wypalania był ponad 620 km). Nic już tu nie rozumiem...
 
Nawet z historii zakupow produkt zniknął.
To cyklicznie pojawi się / kiedyś też czaiłem się bo najpierw nie było potem był za 900 zł 🤣

Potem dopiero w cenie normalnej.

W dpfie jest mnóstwo czujników i algorytmów liczących na tej podstawie (w komputerze).

Mamy wartość sadzy obliczoną i zmierzoną. Na tej podstawie sterownik podejmie decyzje o uruchomieniu procedury wypalania.

Co za tym idzie wypalanie może być zainicjowane wcześniej i zostać przerwane wcześniej.
Dopiero jeśli sytuacja permanentnie powtarza się to oznacza ze trzeba przyjrzeć się tematowi głębiej.

Jeśli chodzi o zapełnienie to piszesz o sadzy (soot) czy popiołach (ash)?
Post automatically merged:

@JNC_946 ferrocen nadaje się do każdego diesla, bo to działa katalityczne na cały układ spalin. Szczególnie jeśli czujesz ze auto stało się zamulone z powodu zakochanego katalizatora
 
Last edited:
Back
Top