• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Jak jeździłem 1,9TDI używałem głównie zimą Kleen Flo Diesel Lubricant. Lepiej na tym odpalał i jakoś tak płynniej szedł. Podobno ma to też właściwości smarne (zimą mniej BIO w ON, a pompa VP-37 wymaga paliwa o dużej smarności), no ale podobo....
 
Potwierdzam, Stanadyne jest świetne, o wiele lepsze niż LM czy Archoil, ale ciężko z dostępnością.
Możesz coś więcej napisać na temat tego Stanadyne? W czym jest lepsze od LM i AR? Ja aktualnie jeżdżę na Millers Diesel EcoMax (kończę 4 butelkę) ale szukam czegoś nowego. Odnośnie Millersa to na początku zauważyłem delikatniejszą pracę silnika (mniejsze wibracje) jednak bez jakiegoś większego wpływu na korekty wtrysków (może dlatego że są po prostu ok). Niestety ostatnio zauważyłem znaczny wzrost spalania...o prawie 1L w tych samych warunkach. Millersa dodawałem do zwykłego ON z Lotosu i może już stężenie w zbiorniku zrobiło się za wysokie? Ostatnio zatankowałem Lotos Dynamic bez dodatku i już po 300km średnie spalanie spadło o jakieś 0.6L (oczywiście wg tego co pokazuje komputer, dokładny pomiar będzie przy następnym tankowaniu). Ale najlepsze jest to że na Dynamic bez dodatku korekty wtrysków jeszcze się poprawiły... Także jest coś na rzeczy. Zastanawiam się teraz czy próbować jakiegoś nowego dodatku czy zostać na "czystym" Dynamic'u...
 
Dużego lepiej zachowuje się diesel po złamaniu Stanadyne niż któregokolwiek z innych. Wrażenie mocno subiektywne, ale obiektywnie w badaniach robionych w USA Stanadyne był jednym z niewielu środków który realnie podnosił smarnosc paliwa bez negatywnego wpływu na inne właściwości ON.
 
Lotos sam w sobie ma fajne paliwa, rafineria nowoczesna, paliwo bardzo czyste i korzystają z dodatków firmy BASF :) w moim samochodzie osobiście Lotos 98 sprawował się lepiej niż Verva 98 na której niewiadomo dlaczego totalnie przestawia mi się cała mapa zapłonu i korekty wtrysków :( sprawdzone na 3 różnych stacjach (piszę ciągle o benzynie)
 
Byłem na Archoil AR 6900D Max obecnie na Millers Diesel Ecomax odczucia identyczne a co się dzieje realnie po zastosowaniu jednego czy drugiego dodatku nie wiem,wlewam,żeby lepiej spać;)?
Dokładnie tak też stosuje dodatki i nie wiem co dają ale zauważyłem różnice : długo jeździłem na olejach 2T zużyłem ok 8 litrów przy dawkowaniu 170 ml na 40 l paliwa odczucia wszystko ok zużycie paliwa 4,2 do 4,5 l na 100 km (wyliczone po tankowaniach ). Naczytałem się na tym forum o Archoil Ar 6900 D max zakupiłem przejechałem trzy zbiorniki w zalecanym stężeniu odczucia samochód wyraźnie głośniejszy może bardziej dynamiczny zużycie paliwa wyraźnie wyższe 4,8 do 5,3 litra zależnie od stylu jazdy mocne uważanie na obroty delikatna jazda daje 4,8 l /100 swobodna 5,3 l/100 , dla sprawdzenia czy coś z silnikiem się dzieje zakupiłem Kleen-Flo Diesel Lubricant przejechałem dwa zbiorniki : silnik wyraźnie cichszy zużycie wyraźnie niższe 4,0 i 4,1 l/100 km nie wiem co o tym należy sądzić jak to wszystko działa wewnątrz silnika nie wiem , to są tylko moje zmierzone obserwacje . Też lepiej śpię jak coś wleje :):)
 
@lukaszewski
Zgadzam się z Tobą w 100%. Na Orlenie po dodaniu Millers Diesel EcoMax nie było czuć absolutnie żadnej różnicy w pracy silnika. Kiedyś z ciekawości zatankowałem na Lotosie i praktycznie od razu zauważyłem wyraźną różnicę w postaci bardziej aksamitnej pracy silnika na biegu jałowym. Od tamtej pory tankuję tylko na Lotosie pomimo tego, że w moim mieście jest tylko jedna ich stacja i mam do niej wybitnie nie po drodze 😉
 
Idąc w tym kierunku jest sprawdzony w bojach
1588228462382.png
 
Last edited:
Ja jestem zadowolony z Archoil, uleczył moje wtryskiwacze i to wystarczy, teraz niech tylko smaruje pompę.
 
Jeśli jesteś zadowolony to nie warto zmieniać.
 
Amerykanie robili badania dodatków poprawiających smarność ON. Oleje 2T ją w większości obniżają (a nie podwyższają) albo mają niewielki wpływ, a często też negatywny ze względu na ingerencje w inne właściwości paliwa więc nie wiem czy dolewanie ich do ON to dobry pomysł.

Chociaż przyznam bez bicia że na fali popularności 2T na Alfaholikach sam butelkę czy dwie wyjeździłem :)
 
@jerseyAdmin, na pewno dość znacznie (do około 205%) smarność poprawia olej 2T Liqui Moly 1062 (i/lub jego odpowiednik z Meguina).
Z innymi, jak piszesz, loteria.
Stan wiedzy na maj 2012r.
 
Ja używałem ciągle AR 6900 Dmax.Ewidentnie ciszej było słychać wtryski w CR.
Ale ostatnio leje tylko Shell Vpowera diesla i jeszcze ciszej chodzą wtryski spalanie według kompa 0.5 mniejsze.
Stosuje teraz tak 4 bąki V-power jeden bak zwykły on z 6900
 
Jak skończą się paliwa przejściowe, to zaczynam tankować ON bez biokomponentów + AR6900D-MAX, będzie petarda
 
@lantar8 Tak, w MZK oferują, używają na własne potrzeby, można zatankować z ulicy.
Niestety arktyczny ON ma zbyt dużo dodatków zimowych i spalanie na nim jest większe o ok 10%.
Czysta ropa zrobi dobrze wtryskiwaczom.
 
Last edited by a moderator:
@luckyboy jeżeli to jakieś specyficzne paliwo to nie wiadomo czy AR6900-D z nim się polubi bo jest robione typowo pod normę EN 590.
 
Zwykły diesel bez BIO...
 
Czytałem to i wybrałem Archoil.
 
Back
Top