Czytałem opracowanie gdzie wykazano, że dodatek co najmniej 5%bio gwarantuje smarnosc "odsiarczonego" diesla sporo powyżej normy. Jak znajdę to wrzucę.
Ja wrzucam to co dostałem na stacji i każdy może w takie badanie aktualnej dostawy sobie na stacji zajrzeć, moje ma z 3 lata bo już dawno temu się z klekotów wyleczyłem
I wszystko się zgadza. Jedno nie przeczy drugiemu. A z tego co zamieśćcil @Plywak wynika , że stosowanie dodatków poprawiających smarowność paliw premium jest bezcelowe.
No i teraz bądź mądry jakie lać paliwo.Z drugiej strony chyba po coś są te paliwa premium.A lałem już różne i naprawdę na V-power diesel auto pracuje najbardziej kulturalnie i całkowicie inaczej się odpycha.
A ja nie widzę kompletnie żadnej różnicy w pracy sinika ani tym bardziej różnicy w osiągach między zwykłym ON a tzw "uszlachetnionym". Najlepiej tankować na zmianę. Raz zwykłe ON a raz ulepszone i od jakiegoś czasu już tak robię. Swoją drogą te ulepszone paliwa za bardzo są owiane tajemnicą. Zachar przy współpracy z Circle K robił film, ale nic się nie dowiedziałem z niego tak na prawdę jakie są tam dodatki i w jakich ilościach. Strzegą tego jak receptury Coca-Coli, a według mnie klient powinien wiedzieć za co płaci a nie tylko za wdzięczną nazwę, lepsze samopoczucie lub jakieś placebo...
Mam te same odczucia, chociaż nie lubię o tym dywagować bo są bardzo słabo zauważalne. Ale jeżeli już się odezwałem to wg mnie:
1. zwykły ON, najgorzej na słuch
2. ON + AR6900, osiągi jak na samym ON, cichsza praca wtryskiwaczy
3. V-power solo, jeszcze lepsze kultura pracy względem ON + AR i wydaje mi się, że wyższa moc w zakresie 2500-4500 obr.
4. V-power + AR6900, brak zmian względem V-powera solo
Niestety paliwa "premium" to jest niewielki procent całkowitej sprzedaży każdej stacji. Sam czasem zaleję zbiornik ale zastanawiam się czy lepiej jest lać zwykłe paliwo które jest raczej świeże, czy premium które niewiadomo ile zalega w zbiorniku na stacji?
Ale też premium stacje nie ładują tak dużo jak normalnej benzyny czy ropy. Stacje kuszą promocjami na premium bo jak przyzwyczają klienta do tankowania premium to nawet jak wjedzie na stacje w środę zamiast we wtorek (bo musi, bo ma okazję, bo żona kazała bo za miesiąc do teściowej jadą i żeby paliwa nie zabrakło) to i tak z przyzwyczajenia zaleje premium. Wydaje się głupia sprawa, ale faktyczny koszt praktycznie żaden, a zysk, nawet jeżeli obliczony na dłuższą metę spory. Zwłaszcza w wypadku Shella gdzie te paliwa premium faktycznie działają, przynajmniej słuchowo (ok, benzyna bo ropy tam nigdy nie tankowałem, zawsze Lotos).
Myślę że Shell Vpower ma dobrą rotację, bo jak zawsze przyjeżdżam we wtorki to ludzie leją Vpowera. Przeżuciłem się na niego w Dieslu ze względu na dobrą smarność ich paliwa (zużycie 200uM), a cena niewiele wyższa w stosunku do innych stacji. Premium z większości stacji ma lepszą smarność i to jest na plus, szkoda tylko że tak ładują Biokomponenty.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.